.

KEBIADABAN BOKO HARAM DI NIGERIA

Aksi2 terorisme, pemboman, demonstrasi kekerasan, intimidasi dan serangan2 kelompok2 Islam atas nama Islam. TIDAK termasuk honor killing, atau pembunuhan secara individu

KEBIADABAN BOKO HARAM DI NIGERIA

Postby spaceman » Wed Mar 07, 2012 10:11 pm

Oleh PETER DURU
Makurdi-Tidak kurang dari 21 perempuan dan anak dikonfirmasi telah dibantai oleh yang diduga sebagai tentara bayaran Fulani akhir pekan yang menghancurkan enam desa Tiv dalam serangan terbaru pada Pemerintah Daerah Gwer Lokal Barat Negara bagian Benue.

Ketua Pemerintah Daerah, Mr Andrew Ayande, yang membuat ini diketahui dalam sebuah wawancara dengan Vanguard di Naka, bagaimanapun, mengatakan ia menduga pengaruh fundamentalis Boko Haram dalam serangan itu.

Dia mengatakan tentara bayaran yang menyerbu masyarakat Tiv dalam jumlah ratusan, meluncurkan serangan dari negara bagian tetangga, Negara bagian Nasarawa, menambahkan bahwa para penyerang menuntut N10 juta tebusan bagi empat orang yang mereka culik dalam serangan itu, yang digambarkan sebagai barbar, jahat dan menggetarkan hati.

Ayande, yang berusaha menahan air mata saat ia berbicara, mengatakan para penyerang menyerbu masyarakat dengan gerakan komando, membunuh, menghancurkan dan menimbulkan cacat makhluk hidup yang mereka jumpai.

Dia berkata: "Aspek yang paling menyedihkan dari serangan adalah pemenggalan seorang bayi berusia tiga-bulan yang disambar tentara bayaran dari ibunya, setelah memaksa ibu yang menyusui itu untuk masuk ke dalam sebuah gubuk yang terbakar, tapi untungnya dia dapat melarikan diri setelah para penyerang mengira dia telah mati. "

Sambil meratapi betapa hebatnya tingkat pembantaian itu, Ayande mengungkapkan bahwa sebelum serangan akhir pekan pada orang-orang, dia telah mengadakan beberapa pertemuan dengan para pemimpin gembala Fulani yang telah berjanji untuk menjamin hidup berdampingan secara damai dengan masyarakat tuan rumah mereka.
Menurut dia, " Janji itu hanya taktik oleh Fulani untuk membuat rakyat saya lengah saat mereka melakukan serangan sangat buruk ini pada mereka.
"Mereka adalah unsur Boko Haram dalam apa yang terjadi; misi mereka adalah menduduki masyarakat kita dan menggunakannya sebagai landasan peluncuran di negara bagian itu."

Dia mengatakan sebagian besar korban selamat dari serangan itu saat ini berlindung di negara bagian tetangga dimana dewan pemerintah daerah dan pemerintah negara bagian telah membuat pengaturan untuk menyediakan bahan bantuan.

Sementara itu, Ayande telah mengatakan bahwa Pemerintah Negara telah menjamin kembali penegakan keamanan di daerah tersebut untuk mencegah pertumpahan darah lebih lanjut.

http://www.vanguardngr.com/2012/03/gunm ... -in-benue/
User avatar
spaceman
 
Posts: 2095
Joined: Thu Sep 18, 2008 12:23 pm
Location: Green Planet

Re: NIGERIA : Bayi berusia 3 bulan pun dipenggal, dasar biad

Postby BerjayalahKebenaran » Thu Mar 08, 2012 2:05 pm

Apa pelakunya Muslim?
BerjayalahKebenaran
 
Posts: 489
Joined: Sat Oct 15, 2011 5:48 pm

Re: NIGERIA : Bayi berusia 3 bulan pun dipenggal, dasar biad

Postby nadia ghazali » Thu Mar 29, 2012 7:11 pm

Sundul
nadia ghazali
 
Posts: 1141
Joined: Fri Nov 19, 2010 9:48 am

Re: NIGERIA : Bayi berusia 3 bulan pun dipenggal, dasar biad

Postby bluelotusfriend » Tue Apr 24, 2012 3:29 pm

BerjayalahKebenaran wrote:Apa pelakunya Muslim?


coba digoogle Boko Haram itu apaan :turban:
bluelotusfriend
 
Posts: 956
Joined: Fri Oct 07, 2011 4:32 pm

Re: NIGERIA : Bayi berusia 3 bulan pun dipenggal, dasar biad

Postby keeamad » Tue Apr 24, 2012 3:43 pm

itu oknum, dia hanya bertindak berdasarkan ajaran quran dan hadisnya saja ....

Moral:
Ajaran islam baik dari quran maupun hadis, hanya akan membuat manusia menjadi OKNUM, ya Oknum Kemanusiaan, ya oknum Kehidupan,
tapi itulah HEBATNYA ISLAM DAN MUSLIMNYA .....
User avatar
keeamad
 
Posts: 6944
Joined: Tue Aug 23, 2011 4:06 pm

NIGERIA: MASJID DIDEKAT ISTANA DI BOM!!!!!!

Postby jambeker » Sat Jul 14, 2012 6:00 pm

Pasti Kapir nihh....Yahudi dan USA....atoo kira-kira siapa yaaa yang melakukan ? yuk ke TKP.

KOMPAS.com - Senat Nigeria mengecam serangan bom di masjid dekat Istana Shehu, negara bagian Borno. Insiden itu, kata Presiden Senat David Mark memang menimbulkan korban tewas. Menurut warta Xinhua pada Sabtu (14/7/2012), insiden kekerasan itu terjadi kemarin.

Pihak pemerintah menengarai kalau serangan itu berasal dari kelompok Boko Haram. "Serangan di tempat ibadah adalah tindakan orang tak bertuhan," kata David Mark.

Lebih lanjut, David Mark mengajak masyarakat untuk tetap menaruh kewaspadaan terhadap aktivitas kekerasan kelompok Boko Haram.

Sementara, otoritas militer Nigeria mengatakan tercatat 5 orang tewas, termasuk pelaku bom bunuh diri tersebut. Lalu, ada 6 orang terluka lantaran kekerasan tersebut.
Aku no comment deh..... :stun:
jambeker
 
Posts: 27
Joined: Tue Jun 05, 2012 3:37 pm

Re: NIGERIA : Bayi berusia 3 bulan pun dipenggal, dasar biad

Postby spaceman » Fri Aug 03, 2012 5:09 pm

keeamad wrote:itu oknum, dia hanya bertindak berdasarkan ajaran quran dan hadisnya saja ....

Moral:
Ajaran islam baik dari quran maupun hadis, hanya akan membuat manusia menjadi OKNUM, ya Oknum Kemanusiaan, ya oknum Kehidupan,
tapi itulah HEBATNYA ISLAM DAN MUSLIMNYA .....


Gw sering mendengar muslim dengan bangga bilang :

'quran itu hebat lho : yg baik membaca menjadi sangat baik, tapi yang jahat membacanya menjadi makin jahat' :stun:

:rolling:
User avatar
spaceman
 
Posts: 2095
Joined: Thu Sep 18, 2008 12:23 pm
Location: Green Planet

Re: NIGERIA : Bayi berusia 3 bulan pun dipenggal, dasar biad

Postby penebas_bulan » Fri Aug 03, 2012 5:38 pm

islam = kumpulan manusia laknat & pengecut yg beraninya sama wanita & anak2 :butthead:
User avatar
penebas_bulan
 
Posts: 608
Joined: Fri May 04, 2012 10:06 am
Location: Depan CPU liat kedunguan moslem

Nigeria: Muslim Serang Gereja, 19 Tewas

Postby walet » Wed Aug 08, 2012 4:23 am

19 killed in attack on Nigerian church
By the CNN Wire Staff
updated 12:00 PM EDT, Tue August 7, 2012

Lagos, Nigeria (CNN) -- Gunmen attacked a church in the central Nigerian state of Kogi, killing at least 19 people, a military official said Tuesday.

Among the dead was the pastor of the Deeper Life church in Okene, Lt. Col. Gabriel Olorunyomi said.

No one has claimed responsibility, but immediate suspicion fell on the militant Islamic group Boko Haram, which has carried out similar church attacks in the past.

An eyewitness told CNN that the attackers were carrying sophisticated firearms and shot randomly at the members of the congregation gathered for Bible study Monday night. Blood flowed through the church as bodies fell limp, the witness said.
5 dead in Nigeria blast, 3 in clashes
Attacks keep Christians in hiding

Religious attacks have been on the rise in Nigeria recently. Christian and Muslim militant groups have attacked each other's religious sites, claiming retaliation for prior attacks.

At least three people were killed and 14 were wounded in an explosion at a mosque in Maiduguri last month.

And on June 17, at least 50 people were killed at three churches. Boko Haram claimed responsibility.

"Let them know that now it's the time for revenge God willing," the group said then. "From now on, they either follow the right religion or there will be no peace for them."

Journalist Soni Irabor contributed to this report.
walet
 
Posts: 5973
Images: 16
Joined: Wed Feb 11, 2009 4:52 am

Re: NIGERIA : Bayi berusia 3 bulan pun dipenggal, dasar biad

Postby momed_xxx3 » Fri Nov 23, 2012 1:32 pm

Asal kafir mau ituh bayi atau anak2 yang penting penggal, yha kan slim.... Lha Hamas aja malah mentargetkan warga sipil yg terdiri atas ibu2 dan anak2nya di Israel sana...... Semakin terlihat ajaran yg seseungguhnya dari Eslam ini
User avatar
momed_xxx3
 
Posts: 608
Images: 2
Joined: Fri Aug 31, 2012 11:15 am
Location: di Surga bersama anak2 kecil perawan

Jin Kabah Ngamuk Lagi, 11 Mati di Gereja Nigeria

Postby walet » Tue Nov 27, 2012 12:54 am

At least 11 killed in suicide attacks on church at Nigerian military base
From Vladimir Duthiers, CNN
November 25, 2012 -- Updated 1847 GMT (0247 HKT)
STORY HIGHLIGHTS
Attacks occurred around noon when someone drove vehicle into side of church
One explosion was followed a few minutes later by another bomb
There was no immediate claim of responsibility

Lagos, Nigeria (CNN) -- Two bombs killed at least 11 people and wounded 30 in a church inside the military barracks in Jaji, Nigeria, on Sunday.

Armed Forces spokesman Lt. Col. Muhammad Dole said a suicide bomber drove a vehicle into the side of St. Andrew Military Protestant Church and exploded a bomb at about noon. A second vehicle exploded just outside the church several minutes later.

The wounded were taken to three hospitals. An investigation is under way, Dole said.

There was no immediate claim of responsibility, but the militant Islamist group Boko Haram has frequently carried out suicide bombings in churches in northeastern Nigeria.

Boko Haram, whose name means "Western education is forbidden," seeks to impose a strict version of Sharia law in the Muslim-dominated northern part of the country.
walet
 
Posts: 5973
Images: 16
Joined: Wed Feb 11, 2009 4:52 am

NIGERIA : 22 Kristen dibunuh teroris

Postby Laurent » Mon Dec 31, 2012 10:54 am

22 killed in three attacks in Nigeria
By Nana Karikari-apau, CNN





A A A (resize font)

(CNN) - At least 22 people have been killed in three separate attacks in northeastern Nigeria since Friday, including 15 Christians shot Sunday inside a church, according to officials.

The violence began early Friday when unidentified gunmen raided a village in Musari, in Borno state, killing five people, said Joint Task Force Lt. Col. Sagir Musa. JTF troops responded, and a gun battle ensued. Three of the attackers were killed, and troops recovered weapons and ammunition. Musa declined to provide further details of the attack.

Also Friday, gunmen with suspected ties to the Islamist militant group Boko Haram killed two people and wounded another in an attack in Maiha, in Adamawa state, according to Godfrey Okeke, Adamawa state commissioner. The attackers freed 35 inmates from the Maiha prison and set government buildings on fire, Okeke said.

In Sunday's attack, gunmen entered a church in Chibok, also in Borno state, and killed at least 15 worshipers, said Mohammed Kana, a regional official for the National Emergency Management Agency.

"Some of the people had their throats slit," Kana said, citing NEMA staff who responded to the scene.

Sunday's violence comes six days after attackers raided two churches during Christmas Eve services, killing 12 people.

In October, a report from Human Rights Watch addressed the violence plaguing northern Nigeria, particularly from Boko Haram. The group's name means "Western education is forbidden." It seeks to impose a strict version of Sharia law in the Muslim-dominated northern part of the country.

"Suspected members of the group have bombed or opened fire on worshipers in at least 18 churches across eight northern and central states since 2010. In Maiduguri, capital of Borno state, the group also forced Christian men to convert to Islam on penalty of death," it said.

It is not immediately known whether the group was behind the latest attacks.

http://us.cnn.com/2012/12/30/world/afri ... r_facebook
Laurent
 
Posts: 6161
Joined: Mon Aug 14, 2006 9:57 am

Re: NIGERIA : 22 Kristen dibunuh teroris

Postby momed_xxx3 » Mon Dec 31, 2012 11:59 am

ini beritanya dari media luar yha, kalo dari media cetak n elektronik di Indonesia mana ada yg nyiarin berita kayak gini, kalo ada orang Palestin kesenggol Israel dikit ajah langsung dah diberitain 8-[ 8-[
User avatar
momed_xxx3
 
Posts: 608
Images: 2
Joined: Fri Aug 31, 2012 11:15 am
Location: di Surga bersama anak2 kecil perawan

Re: NIGERIA : 22 Kristen dibunuh teroris

Postby Pembawa_Pete » Thu Jan 03, 2013 9:26 pm

masuk eramuslim.com beritanya jadi
"Kristen membantai 22 muslim" tuh.

Inget artikel tentang pembantaian di kota Jos, Nigeria, yg antara korban dan pelaku sengaja dibalik oleh penulis eramuslim? (tapi skrg artikelnya sudah diremove sepertinya)
User avatar
Pembawa_Pete
 
Posts: 764
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:26 am

Nigeria Menyerang Teroris Islam Boko Haram, 17 Tewas

Postby walet » Sat Feb 02, 2013 3:19 am

1 February 2013 Last updated at 17:46 GMT

Boko Haram crisis: Nigeria raids 'kill 17 militants'




Nigeria under attack
Army 'atrocities'
'Christians living in fear'
Boko Haram's shadowy leader
Who are Boko Haram?


Image
Peta Nigeria

Nigeria's military said it has killed 17 insurgents in an attack on two training camps belonging to the Boko Haram Islamist group.

One soldier was also killed in the firefight that broke out after they moved in on the camps, backed by helicopter gunships, the military said.

Spokesman Lt Col Sagir Musa said the "fortified" camps were in a forest and a game reserve in Borno State.

Boko Haram is seeking to establish an Islamic state in Nigeria.

The group has been blamed for the deaths of some 1,400 people in central and northern Nigeria since 2010.

The military "conducted two special operations supported by Nigerian Airforce helicopter gunship[s] to dislodge Boko Haram training camps" in the Ruwa forest and the Sambisa Game Reserve, Lt Col Musa said in a statement.

"The camp was properly... fortified and had training facilities, an armoury, accommodation, a drug store, kitchen, vehicle holding area, latrine and water points," he said.

Boko Haram has not yet commented on the incident.

The group was formed in Maiduguri, capital of the north-eastern Borno State, in 2002.

Klik Alternatif Diskusi Kalau FFI Terblokir
Mirror
Mirror Rss Feed
walet
 
Posts: 5973
Images: 16
Joined: Wed Feb 11, 2009 4:52 am

Re: Nigeria Menyerang Teroris Islam Boko Haram, 17 Tewas

Postby 1234567890 » Sat Feb 02, 2013 2:24 pm

bagus .... moga moga kapir mulaen sadar akan bahaya laten muslim

sikat terus gerombolan sampah tukang nungging
1234567890
 
Posts: 3860
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:31 am


Return to AKSI2 TERORISME ISLAM dlm Berita Internasional



Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron