.

Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Orang-orang dari seluruh dunia yang murtad (termasuk dari FFInternasional). Siapa mereka dan mengapa mereka meninggalkan Islam ? Murtadin2 dari FFIndonesia silahkan masukkan pengakuan ke 'Mengapa Saya Murtad ?'

Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Adadeh » Sun May 27, 2012 7:16 am

Yang ini udah dikabarkan di sini belon yah?

Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad
Selasa, 10 Mei 2011 15:01:28

Aksi pemurtadan di Malaysia terus digencarkan dan sekarang berada pada titik yang semakin memprihatinkan, hal ini terungkap dalam sebuah diskusi yang berlangsung di Malaysia beberapa waktu yang lalu yang dilansir oleh Malaysia Today.

“Menurut Mufti Perak, Tan Sri Harussaini Zakaria, sekitar 200.000 Melayu Islam telah murtad dan ini adalah jumlah melayu yang murtad tiga tahun yang lalu,” kata Ann Wan Seng dari Persatuan Cina Muslim Malaysia (MACMA). :supz:

Beliau menyampaikan hal tersebut dalam sebuah forum yang bertajuk “Islam tergugat: Apa tindakan kita?” yang diselenggarakan oleh organisasi Pembela Islam Malaysia yang dihadiri sekitar 200 peserta dari 35 LSM Islam. (Ikutan murtad ada, jang)

Ann Wan Seng menegaskan bahwa Universitas Malaya pernah menjadi pusat penyebaran agama Kristen ketika beliau masih bekerja di sana pada tahun 1980-an. Petaling Jaya merupakan pusat gerakan Kristen yang giat mengeluarkan risalah Kristen berbahasa Melayu termasuk juga penerbitan Injil dalam Bahasa Melayu sebagai bagaian dari program kristenisasi.
“Kasus melayu yang murtad lebih serius terjadi di wilayah Johor karana terdapat MCA di Singapura.” MCA adalah Persatuan Kristian Melayu.

(rasularasy/arrahmah.com)
------------------------------------------------------

Ada kristen/kristenisasi atau tidak, umat Muslim terus murtad tanpa terbendung. Yang jadi masalah mengapa umat Muslim murtad adalah karena apa yang tertulis di Qur'an dan Hadis, bukannya apa yang tertulis di kitab suci kafir. Dari semua ratusan kesaksian murtad di sini, sebagian besar murtadun meninggalkan Islam karena tidak betah lagi terhadap agama Islam yang sarat kekerasan dan kebencian, dan bukan karena diiming-imingi agama lain.
User avatar
Adadeh
 
Posts: 8461
Images: 414
Joined: Thu Oct 13, 2005 1:59 am

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Adadeh » Sun May 27, 2012 12:29 pm

Muslim Malaysia semakin sewot melihat umat Muslimah semakin tergesa-gesa saja meninggalkan Islam.

Foto² Melayu Murtad di Gereja

Image

Ni Muka-muka Melayu DAPig selepas dibaptiskan pada Ahad lepas di Gereja StJ oseph. Gambar yang di Mc ambil dari blog MTK. Makin kurang ajar puak haram jadah ni, tak cukup dengan apa yang berlaku di DUMC kini gerakan mengkristianisasikan umat Islam termasuk makcik makcik yang bertudung labuh dari puak Pas makin menjadi jadi. Kenapa PAS masih menghalalkan usaha melayu dimurtadkan??

Dulu Pas pernah berjanji untuk mentarbiah Dap supaya mengikut Islam. Tetapi sekarang, apa yang kita nampak. Pas yang kena 'tarbiah' supaya mengikut Dap. Akhirnya, lama ke lamaan, ahli Pas yang dikristiankan. Ini bukan cakap saja, contohnya dah ada. Cuma kita perlu guna akal untuk berfikir.

Sampai bila kita nak biarkan semua ini berlaku?


Sampai bila kita nak biarkan semua ini berlaku?

:-k ... mmm... sampe semua murtad saja...
User avatar
Adadeh
 
Posts: 8461
Images: 414
Joined: Thu Oct 13, 2005 1:59 am

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby harahap » Sun May 27, 2012 12:53 pm

Hwah ... ini berita yang bikin geleng kepala ..
kalo di wilayah Indonsia, Aceh perlu diadakan KRISTENISASI TOTAL
termasuk kota santri demak - jateng
User avatar
harahap
 
Posts: 2129
Joined: Mon Sep 27, 2010 12:09 pm

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby walet » Sun May 27, 2012 2:24 pm

Muslim dah pinter, gak hanya terima saja omongan ustad tp baca sendiri quran dan hadis.
walet
 
Posts: 5973
Images: 16
Joined: Wed Feb 11, 2009 4:52 am

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Rasionalis » Sun May 27, 2012 4:11 pm

walet wrote:Muslim dah pinter, gak hanya terima saja omongan ustad tp baca sendiri quran dan hadis.

...Benar sekali bung Walet. Semakin pintar para mulim/ah, akan semakin marak terjadinya kemurtadan. Islam hanya cocok bagi orang yang tergolong idiot/moron. Jarang manusia normal yang sudi terus-menerus dibodohi dan diperlakukan sebagai idiot/moron.
...Pameo lama bebunyi, "Tidak cinta karena tidak kenal". Sedang bagi Islam berlaku sebaliknya, "Tidak cinta justru karena kenal". Dan itu lah yang sebenarnya dilakukan melalui forum FFI ini: Memperkenalkan Islam yang sebenarnya sehingga menjadi dihindari (oleh non muslim/ah), dibenci dan ditinggalkan oleh muslim/ah.
User avatar
Rasionalis
 
Posts: 1069
Joined: Sun Dec 19, 2010 12:29 am
Location: Whereever I want to be

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Adadeh » Mon May 28, 2012 1:43 am

Ini berita lama di tahun 2006. Ternyata sampai tahun ini pun gelombang murtad tetap tidak bisa dihentikan umat Muslim Malaysia.

Sabtu Julai 08, 2006
Mufti Perak terima laporan ribuan umat Islam murtad

KUALA LUMPUR: Mufti Perak Datuk Seri Harussani Zakaria berkata beliau menerima laporan, menerusi kajian sekumpulan Melayu profesional dan intelektual, bahawa terdapat beribu-ribu umat Islam di negara ini telah murtad.

Laporan itu disampaikan kepadanya di ibu negara tahun lepas dan jumlah mereka yang murtad ini mencapai sehingga 100.000 orang, katanya.

Terdapat seorang wanita bergelar "ustazah" turut mengetuai kumpulan ribuan mereka yang murtad ini, katanya kepada pemberita selepas menghadiri seminar "Dasar Aparteid Terhadap Wanita Islam di Malaysia: Satu Penilaian" di sini hari ini.

Pendedahan Harussani mengenai penyelewengan akidah umat Islam di negara ini adalah yang kedua minggu ini selepas mendakwa masyarakat Melayu membelanjakan RM1 bilion setahun untuk minum arak dan RM3 bilion lagi untuk berjudi.

Kenyataan Harussani mengenai perbelanjaan membeli arak dan berjudi itu bagaimanapun dipertikai pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berkaitan Islam yang berpendapat laporan itu menimbulkan kesan negatif terhadap Islam daripada perspektif masyarakat bukan Islam.

Harussani berkata kumpulan murtad itu turut cuba mendapat perhatian daripada beberapa pihak di Amerika Syarikat apabila mereka mendakwa ditindas oleh umat Islam di Malaysia kerana menukar agama.

"Saya dapat maklumat daripada Amerika yang marah kepada saya. Dia ingat saya ini adalah ketua agama di sini (di Malaysia) dan saya telah menyekat orang Islam yang telah mendaftar masuk Kristian daripada melawat gereja," katanya.

Beliau berkata berikutan itu terdapat masyarakat Amerika yang beranggapan umat Islam Malaysia adalah kalangan yang zalim kerana menyebabkan golongan murtad tidak sanggup secara terbuka mengaku sudah keluar Islam kerana bimbang dibunuh atau dipukul.

Harussani berkata beliau telah menulis dua memorandum bertajuk "Ancaman-ancaman Terhadap Islam" kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Majlis RajaRaja pada April lepas bagi memaklumkan gejala murtad itu.

Katanya berikutan itu satu arahan telah dikeluarkan kepada pihak berkuasa agama Islam untuk mengambil tindakan segera, bagaimanapun tiada tindakan susulan diambil kerana badan itu memberi alasan ia hanyalah satu maklumat tanpa bukti.

Beliau bagaimanapun tidak mahu menyatakan nama badan agama itu.

Harussani juga berkata umat Islam Malaysia kian pincang dengan keimanan yang tipis apabila mudah percaya kepada mereka yang mengakui, kononnya Rasul atau Tuhan, seperti dalam kes Ayah Pin di Terengganu.

Kesemua usaha melemahkan umat Islam itu, katanya, didalangi oleh musuh Islam untuk mengelirukan pemikiran umat.

"Mereka mewujudkan Islam Liberal. Sampaikan di Indonesia, ada ulama yang telah terpengaruh hingga tergamak mengeluarkan kenyataan perkahwinan lelaki dengan lelaki adalah sah," katanya.

Yang tidak sah dan dikatakan dosa meliwat itu, hanya apabila perlakuan itu tidak direlakan oleh seorang daripada mereka, katanya. BERNAMA
User avatar
Adadeh
 
Posts: 8461
Images: 414
Joined: Thu Oct 13, 2005 1:59 am

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Adadeh » Mon May 28, 2012 2:02 am

Ribuan Muslim Arab di Australia juga rame² murtadzz... makanya jangan hijrah ke negara kafir.


:supz:
User avatar
Adadeh
 
Posts: 8461
Images: 414
Joined: Thu Oct 13, 2005 1:59 am

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby walet » Mon May 28, 2012 2:24 am



Para Pemberontak Pilipina juga murtad ke Kristen.
walet
 
Posts: 5973
Images: 16
Joined: Wed Feb 11, 2009 4:52 am

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby penebas_bulan » Mon May 28, 2012 10:09 am

Berita yg benar2 menyejukkan hati =D> =D> =D>
User avatar
penebas_bulan
 
Posts: 608
Joined: Fri May 04, 2012 10:06 am
Location: Depan CPU liat kedunguan moslem

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby snipey » Tue May 29, 2012 2:11 pm

Saya secara langsung sdh mencoba "beradu argumen" dgn teman2 dekat yg muslimnya masih memakai hati nurani, bahkan saya ikut ke acara keagamaan mereka, bukan cuma sekedar di pintu, tp masuk ke dalam mesjid dr awal shalat sampai selesai khutbah. Saya ikut memakai atribut keagamaan (beli di para penjual) utk mendekatkan hati mereka dan hati saya..


TAPI

tetap aja kalau diskusi sdh mengarah ke KETIDAKBERESAN Muhammad SAW, mereka pasang pintu baja dan bilang:
Muhammad itu jalan kepada tuhan..sdh dari sananya begitu. Yg jelek-jelek itu fitnah semata. Loe gak bisa sampai
ke Alloh SWT tanpa Muhammad SAW, makanya dia kami mulyakan.....

Begitu kata mereka :heart:


Kaum muslim pastinya akan tersadar ada yg salah dgn agama mereka via mass media.
Arus berita dan internet tak bisa dibendung lagi, pasti mereka yg msh muslim akan terusik.

O:)
User avatar
snipey
 
Posts: 1079
Images: 2
Joined: Mon Aug 30, 2010 8:32 am

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Joe Andmie » Tue May 29, 2012 3:51 pm

DiMalaysia, walau undang2 berlaku sangat ketat.Tapi rakyat diraja Malaysia tidaklah peduli, tengok dan tanyakan pelancong non muslim, mereka merasa lebih aman, liat aja rupiah yg mengalir keLas Vegas Genting,
Hospital Penang, belum yang diKuching,
Tidak salah setiap tahun ribuan muslim sudah mulai jarang sholat,bahkan ada yg sudah sama sekali tidak.
Bahasa English mereka hebat2.
Mereka sadar,islam tak menjanjikan apapun.
User avatar
Joe Andmie
 
Posts: 1761
Images: 1
Joined: Mon Jul 04, 2011 6:48 pm
Location: DIBAWAH POHON KELAPA SAWIT

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Bagol5 » Tue May 29, 2012 3:58 pm

wah ternyata di malaysia udah banyak yang murtad... jangan-jangan malaysia juara piala AFF 2010 tempo hari karena sudah banyak kafirun malaysia yang doain timnasnya supaya menang kali yak... :green:

::OOTBaNGETT::
User avatar
Bagol5
 
Posts: 755
Joined: Sat Feb 20, 2010 9:34 pm
Location: jakarta timur selatan pusat

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Joe Andmie » Tue May 29, 2012 4:13 pm

Bagol5 wrote:wah ternyata di malaysia udah banyak yang murtad... jangan-jangan malaysia juara piala AFF 2010 tempo hari karena sudah banyak kafirun malaysia yang doain timnasnya supaya menang kali yak... :green:

::OOTBaNGETT::

Oh pasti termasuk saya, tadinya pendukung timnas, gara2 pd mualaf, ini pasti koit. Biasa sundul tegak dipaksa nunduk ketanah.
User avatar
Joe Andmie
 
Posts: 1761
Images: 1
Joined: Mon Jul 04, 2011 6:48 pm
Location: DIBAWAH POHON KELAPA SAWIT

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Joe Andmie » Wed May 30, 2012 12:28 pm

Adadeh wrote:Muslim Malaysia semakin sewot melihat umat Muslimah semakin tergesa-gesa saja meninggalkan Islam.

Foto² Melayu Murtad di Gereja

Image

[color=#000080]

Fenomema ini yg bikin sewot,lantaran dianggap merusak citra budaya islam,mereka terang2an mengenakan jilbab masuk kegereja.Malah muslimah udah mulai memelihara anjing.
Muslimah2 ini rata2 berpendidikan,ada yg fasih cakap mandarin.Kenapa makcik2 ini bebas melengkang kerumah ibadah lain,tuan2 mereka tak mau kalah sama kafir, pesta barangan diTower Petronas.
Ada pengalaman menarik, puak, makcik, habis pengajian, ramai2 ramal ayat koran utk cocokin togel malay.....
User avatar
Joe Andmie
 
Posts: 1761
Images: 1
Joined: Mon Jul 04, 2011 6:48 pm
Location: DIBAWAH POHON KELAPA SAWIT

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby Joe Andmie » Thu May 31, 2012 11:58 am

Benar kata Pak Adadeh,buat apa hijrah kenegara kafir.
Sebagai murtadin,inilah tugas kita.
Peluang2 kearah situ tetap terbuka lebar,
tinggal niat kita.
Saya menghimbau,terutama yg merasa telah diberkati, jangan sungkan berperan sebagai penyalur berkat.
Materi,yg paling berperan diraja Malaysia.
Minimal, virus jin distadium dini bisa dihambat.
Doa saya utk kafirun, maju terus
Tuhan berkati.
User avatar
Joe Andmie
 
Posts: 1761
Images: 1
Joined: Mon Jul 04, 2011 6:48 pm
Location: DIBAWAH POHON KELAPA SAWIT

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby CRESCENT-STAR » Fri Jun 01, 2012 11:39 am

http://www.ibnuhasyim.com/2009/07/remaj ... arkah.html
Remaja Melayu Murtad. Benarkah?

sebuah survey langsung wartawan al Islam ke gereja2 di malaysia tahun 2009

    Artikel Muhammad Ridhwan Abdul Jalil tentang pengalamannya di dua gereja, termasuk sebuah dekat Puduraya, dimuatkan di halaman 28-30 edisi Mei yang menfokuskan isu "Al-Islam Masuk Gereja Cari Gadis Bertudung Murtad".
    Bagaimanapun siasatan majalah tersebut tidak menemui isu murtad seperti khabar angin yang sering kedengaran dalam masyarakat Islam.
    "Apa pun, sepanjang tinjauan yang dibuat, kami dapati dakwaan-dakwaan yang mengatakan ramai remaja Melayu dimurtadkan di gereja-gereja pada setiap hari Ahad tidak kami temui.
    "Yang ada hanyalah mereka yang berwajah Melayu tetapi berasal dari Sabah yang menganut Kristian sejak lahir,"
    artikel itu dipetik.
    Penulis turut memuji akhlak penganut Kristian di gereja.
User avatar
CRESCENT-STAR
 
Posts: 8235
Joined: Wed Nov 04, 2009 10:48 pm

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby CRESCENT-STAR » Fri Jun 01, 2012 11:47 am

melihat kasus permohonan KRISTEN di malaysia yg ingin menggunakan kata ALLAH. ada kemungkinan wanita2 kristen yang berjilbab itu adalah orang2 yg memahami seperti uskup koptik Mesir ini.

Uskup Koptik Minta Wanita Kristen Berjilbab Seperti Muslimah

Image

    Jum'at, 01 Juni 2012
    Hidayatullah.com—Seorang uskup Koptik di Mesir membuat geram banyak wanita Kristen setelah pada 18 Mei lalu mengatakan bahwa perempuan Kristen seharusnya mengenakan pakaian sopan, “seperti halnya saudara-saudara perempuan Muslim mereka” dan mengikuti contoh mereka. Demikian lansir Al Arabiya (31/5/2012) yang mengutip laporan Guardian awal pekan ini.
    “Bunda Maria kita dulu mengenakan tarha [kerudung panjang untuk menutupi rambut], mengapa kalian tidak bisa mengikuti apa yang dicontohkannya dan (berpakaian) tertutup?” kata uskup yang merupakan salah satu calon yang diunggulkan untuk menjabat sebagai Paus Gereja Orthodoks Koptik (Qibhty).
    Pernyataan pemuka agama Kristen Koptik itu sepertinya muncul menyusul semakin banyaknya kasus gangguan terhadap para wanita yang tidak mengenakan jilbab di jalan-jalan di Mesir.
    Salah seorang wanita Koptik menceritakan kepada Guardian bahwa ia, bersama dengan wanita-wanita Muslim yang tidak berjilbab, mencapat teriakan dari para pria yang berpapasan dengan mereka. Para pria itu mengatakan, “ Kalian tunggu saja nanti pasti datang orang yang akan membuat kalian berpakaian tertutup dan menyuruh kalian tinggal di rumah, sehingga tidak ada lagi kekotoran seperti ini.”
    Wanita-wanita Kristen yang marah atas pernyataan uskup mereka itu kemudian berunjuk rasa pada 18 Mei lalu di depan Patriarki Koptik di Abbasiyyah. Sekitar 50 orang pria dan wanita Kristen yang berdemonstrasi itu yakin bahwa pernyataan uskup tersebut merupakan “instrumentalisasi politik atas wanita Koptik,” tulis Guardian.
    Warga Kristen tersebut menuding uskup mereka ingin merayu kelompok Islam, dengan “menunjukkan keinginannya untuk mengikuti aturan berpakaian wanita Muslim.”*
User avatar
CRESCENT-STAR
 
Posts: 8235
Joined: Wed Nov 04, 2009 10:48 pm

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby duren » Fri Jun 01, 2012 11:59 am

CRESCENT-STAR wrote:Uskup Koptik Minta Wanita Kristen Berjilbab Seperti Muslimah

Bagus juga .. ane senengnya sama yang berjilbab :green:
User avatar
duren
 
Posts: 11124
Images: 14
Joined: Mon Aug 17, 2009 9:35 pm

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby CRESCENT-STAR » Fri Jun 01, 2012 3:03 pm

Adadeh wrote:Yang ini udah dikabarkan di sini belon yah?
Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad
Selasa, 10 Mei 2011 15:01:28
Aksi pemurtadan di Malaysia terus digencarkan dan sekarang berada pada titik yang semakin memprihatinkan, hal ini terungkap dalam sebuah diskusi yang berlangsung di Malaysia beberapa waktu yang lalu yang dilansir oleh Malaysia Today.
“Menurut Mufti Perak, Tan Sri Harussaini Zakaria, sekitar 200.000 Melayu Islam telah murtad dan ini adalah jumlah melayu yang murtad tiga tahun yang lalu,” kata Ann Wan Seng dari Persatuan Cina Muslim Malaysia (MACMA). :supz:
Beliau menyampaikan hal tersebut dalam sebuah forum yang bertajuk “Islam tergugat: Apa tindakan kita?” yang diselenggarakan oleh organisasi Pembela Islam Malaysia yang dihadiri sekitar 200 peserta dari 35 LSM Islam. (Ikutan murtad ada, jang)
Ann Wan Seng menegaskan bahwa Universitas Malaya pernah menjadi pusat penyebaran agama Kristen ketika beliau masih bekerja di sana pada tahun 1980-an. Petaling Jaya merupakan pusat gerakan Kristen yang giat mengeluarkan risalah Kristen berbahasa Melayu termasuk juga penerbitan Injil dalam Bahasa Melayu sebagai bagaian dari program kristenisasi.
“Kasus melayu yang murtad lebih serius terjadi di wilayah Johor karana terdapat MCA di Singapura.” MCA adalah Persatuan Kristian Melayu.
(rasularasy/arrahmah.com)
------------------------------------------------------
Ada kristen/kristenisasi atau tidak, umat Muslim terus murtad tanpa terbendung. Yang jadi masalah mengapa umat Muslim murtad adalah karena apa yang tertulis di Qur'an dan Hadis, bukannya apa yang tertulis di kitab suci kafir. Dari semua ratusan kesaksian murtad di sini, sebagian besar murtadun meninggalkan Islam karena tidak betah lagi terhadap agama Islam yang sarat kekerasan dan kebencian, dan bukan karena diiming-imingi agama lain.

ANGKA 200.000 ini salah persepsi. itu bukan MELAYU MURTAD melainkan bumiputera yakni orang malaysia yang tinggal di daerah malaysia dan berbahasa melayu tetapi bukan orang MELAYU. komunitas mereka ada di sebelah timur yakni SABAH dan SERAWAK yang lebih dekat dengan Philipina.

Image



ngomong2 ...
kalian punya MAKAR tetapi MAKAR ALLAH lebih jitu ....
vatican sangat meyakini bahwa jumlah muslim melampuai kristen katolik.
apapun penyebab pertumbuhan itu adalah bahwa rencana Tuhan lebih berpihak untuk memperbanyak muslim.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -says.html
Muslims outnumber Catholics, Vatican says
Mgr Vittorio Formenti, who compiled the Vatican's newly-released 2008 yearbook of statistics, said Muslims made up 19.2 per cent of the world's population and Catholics 17.4 per cent.
"For the first time in history we are no longer at the top: the Muslims have overtaken us,"
Mgr Formenti told the Vatican newspaper L'Osservatore Romano.
User avatar
CRESCENT-STAR
 
Posts: 8235
Joined: Wed Nov 04, 2009 10:48 pm

Re: Ratusan Ribu Muslim Malaysia Murtad

Postby sundamurtat » Fri Jun 01, 2012 3:20 pm

apapun penyebab pertumbuhan itu adalah bahwa rencana Tuhan lebih berpihak untuk memperbanyak muslim


tuhanmu ga kasihan ya, lihat muslim beranak pinak tanpa peduli sanggup membesarkannya dengan layak atau tidak?? tuhan macam apa sih yg mencipta banyak2 manusia hanya untuk dibuat menderita??

Saya ada pegawai 2 orang, tadinya tukang koran di jalan.. kerja di saya hidupnya sedikit lebih layak ga perlu panas2an.. sy tanya agama bilangnya islam tp sy lihat ga pernah solat, sejak kecil terlantar, dan ga pernah dapet ilmu agama apapun yg mendalam , tahu mengenai islam kalau lebaran dapet beras, kalau idul adha dapat daging.... minta izin memurtadkan ya.. O:)
User avatar
sundamurtat
 
Posts: 728
Joined: Fri Apr 06, 2012 10:50 am
Location: Bandung - calon Israel Van Java

Next

Return to Ruang Pengakuan dan Kesaksian



Who is online

Users browsing this forum: No registered users