.

MALAYSIA : 392.000 MURTAD !!!

Orang-orang dari seluruh dunia yang murtad (termasuk dari FFInternasional). Siapa mereka dan mengapa mereka meninggalkan Islam ? Murtadin2 dari FFIndonesia silahkan masukkan pengakuan ke 'Mengapa Saya Murtad ?'

MALAYSIA : 392.000 MURTAD !!!

Postby ali5196 » Mon Mar 05, 2007 1:42 am

Permulaan tahun 2006 tercatat 250.000 orang Malaysia murtad. Dan kini angkanya semakin membengkak ! :wink:


http://www.e-ppms.org/index.php?option= ... 4&Itemid=2

392 000 orang murtad di Malaysia?
Written by angah
Tuesday, 21 November 2006

Medan, 19 Nov 2006 : Rumah Pentadbiran PPMS hari ini sekali lagi dikunjungi rombongan dari Malaysia. Rombongan yang diketuai oleh Ustaz Ridhuan Mohd Nor, Ketua Pemuda Pas Wilayah Persekutuan itu turut disertai oleh Ketua Pemuda Pas Perak, Ustaz Azli Musa dan dua orang wakil dari Muslim Care.

Majlis yang bermula pada pukul 8 malam itu lebih menjurus kepada penerangan isu-isu terkini di Malaysia terutamanya isu murtad dan fungsi Muslim Care sebagai sebuah badan NGO.

" Tidak hairan apabila Mufti Kerajaan Negeri Perak, Shohibul Samahah Dato’ Seri Harussani Zakaria memberitahu kini terdapat hampir 392 ribu umat Islam yang murtad di Malaysia kerana mengikut kajian yang dibuat oleh Dr Azahar Yaa’kob.

Pada tahun 1999 sahaja hampir 100 ribu orang telah murtad termasuk yang mereka yang memohon dengan Jabatan Pandaftaran Negara (JPN) untuk menukar nama kepada nama Kristian dan lebih mengejutkan kajian ini dibuat hanya dalam kawasan Lembah Klang sahaja." ujar Ustaz Ridhuan Mohd Nor yang turut mewakili Front Bertindak Anti Murtad (FORKAD), juga berfungsi secara khusus untuk memperjuangkan penentangan kepada kuman murtad yang kian membarah kini.

Semasa menerangkan fungsi Muslim Care pula, wakil dari NGO tersebut menerangkan akan penubuhannya yang bertujuan untuk memperjuangkan hak-hak muslim yang semakin ditindas sekarang ini.

Majlis yang turut diserikan dengan sesi dialog ini bertambah meriah dengan ucapan Ustaz Azli Musa yang kerap menyelitkan unsur-unsur jenaka sehingga membuatkan hadirin tidak kering gusi. Majlis berakhir pada pukul 11.15 malam dengan sedikit jamuan ringan.
ali5196
 
Posts: 17309
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Mar 05, 2007 1:47 am

Dan puan2 di negeri jiran semakin takut dgn gejala murtad, SAMPAI REPOT2 membentuk BENGKEL KONSELLING buat MURTAD ! :lol: :lol: :lol:
http://www.yadim.com.my/Sosial/SosialFull.asp?Id=365
Dewan Mengkuang, Hotel Seri Malaysia Genting, Pahang yang mengumpulkan lebih seratus peserta dari pelbagai latar belakang berganding bahu, berkongsi idea dan ilmu dalam menjayakan Bengkel Kaunseling Bagi Gejala Murtad anjuran Jawatankuasa Penyelaras Gabungan Badan-badan Islam Bukan Kerajaan (ACCIN-Allied Coordinating Committee of Islamic NGO’s) yang bergabung tenaga bersama Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM).


... Isu yang diketengahkan sudah pastilah tentang penerimaan segelintir masyarakat Melayu terhadap kewujudan saudara baru di kalangan mereka. Sikap dan ‘penerimaan’ yang ditonjolkan itu jelas menunjukkan betapa prejudis dan skeptikalnya layanan masyarakat Melayu terhadap kaum lain yang baru memeluk agama Islam sehingga Islam dikatakan lebih mementingkan bangsa yang menganutinya. Sikap dan peribadi sesetengah masyarakat Islam (majoritinya Melayu) yang ditonjolkan pada masa kini menyebabkan Islam bukanlah agama pilihan. :lol: :lol:

Oleh itu, tidak mustahil Islam semakin tidak diminati dan kemurtadan di kalangan saudara baru banyak berlaku di Malaysia.

Masyarakat Islam kini juga harus sedar dan bangkit untuk menentang gejala murtad yang pada dasarnya kelihatan seperti buih yang terapung di lautan, hakikatnya gejala murtad telah melanda lautan Islam seperti gelombang besar yang sedang ‘senyap-senyap’ menggulung dasar lautan. Hanya menunggu masa untuk meledakkan gelombang ‘tsunami’ dan seterusnya meranap dan menghancurluluhkan masyarakat Islam di Malaysia dan di dunia. Gelombang itulah yang dinamakan ‘kemurtadan.'


khawatir nih ye ???????????? :lol: :lol: :lol:
http://www.e-ulama.org/Berita/Default.asp?mode=0&ID=216

RESOLUSI PERSIDANGAN ULAMA' 2006

2.MURTAD
Bahawa gejala murtad yang sangat mengkhuatirkan sedang berkembang dalam masyarakat perlu diwaspadai , dibendung dan diambil tindakan yang sewajarnya oleh pihak berkuasa agama negeri-negeri. Bahawa disamping perlunya gerakerja da’wah dan pendidikan dicergaskan , Enakmen Jenayah Syariah Negeri-negeri hendaklah dikuatkuasakan dengan berkesan untuk memastikan mereka yang terlibat dalam menyebar agama lain dari Islam kepada orang-orang Islam dan disabitkan dengan kesalahan menghina dan mempersenda agama Islam hendaklah diambil tindakan sesuai dengan Peruntukan Perkara 11 dalam Perlembagaan Persekutuan mengenai larangan menyebar agama lain kepada orang Islam.
Last edited by ali5196 on Mon Mar 05, 2007 2:48 am, edited 1 time in total.
ali5196
 
Posts: 17309
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Mar 05, 2007 1:54 am

http://ttuyup.wordpress.com/2006/12/21/ ... af-murtad/

Kekurangan pegawai punca mualaf murtad
December 21st, 2006

KUALA LUMPUR, 21 Dec. 2006 : Kekurangan pegawai agama yang memantau dan membimbing saudara baru (mualaf) mendalami Islam selain ceteknya pengetahuan agama menyebabkan ada di antaranya kembali ke ajaran asal mereka.

Penyelaras Unit Dakwah Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim), Subri Jaafar, berkata memang ada pemantauan dan aktiviti dianjurkan jabatan agama negeri tetapi ia masih tidak menyeluruh.

Beliau berkata, Jabatan Agama Islam di setiap negeri menerusi Unit Mualaf masing-masing melantik pegawai khas untuk memantau dan memberi bimbingan kepada saudara baru.

“Bagaimanapun, disebabkan jumlah pegawai yang sedikit menyebabkan mereka tidak mampu berada di setiap kawasan bagi memantau dan memberi bimbingan kepada saudara baru,” katanya ketika dihubungi semalam.

Katanya, Perkim juga mengadakan pelbagai program termasuk ceramah, bengkel dan ziarah kepada mualaf berdaftar dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu bagi meningkatkan pengetahuan mereka mengenai Islam.

“Tetapi kita tidak dapat memaksa mereka hadir pada setiap program kita anjurkan kerana ia sukarela. Berikutan itu, Perkim tidak dapat mengemaskini rekod apabila mereka berpindah,” katanya.

Subri berpendapat sewajarnya pemantauan dan bimbingan kepada mualaf boleh dijalankan dengan menziarahi mereka supaya mualaf tidak terabai dan perkembangan mereka dapat dipantau dengan lebih berkesan.

Sementara itu, Pegawai Agama Istana Negara, Datuk Abu Hassan Din al-Hafiz, berkata ketika ini ada kelonggaran dalam pemantauan menyebabkan ada mualaf kembali ke agama asal mereka, selain ada sekadar memeluk Islam, tetapi tidak mengamalkan ajarannya. :lol: :lol:

Beliau berkata, institusi seperti unit mualaf setiap jabatan agama negeri, Perkim dan NGO perlu menjalankan tugas memantau mualaf. - Berita Harian Online
Posted by Muhammad Ttuyup
Filed in Tragedi Agama
ali5196
 
Posts: 17309
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Mar 05, 2007 1:57 am

Banjir murtad’ lebih bahaya – Presiden PAS
Oleh Maslan Yusoh
Sat | Dec 23, 06 | 08:26:39 AM

KOTA BHARU, 23 Dis (Hrkh) – Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mempersoalkan mengapa media lebih mengutamakan berita puluhan ribu penduduk berpindah kerana banjir, sedangkan ribuan mangsa murtad didiamkan.

Katanya, ratusan ribu menjadi mangsa murtad, dadah dan kemungkaran dibiarkan dibawa arus tanpa didedah kepada rakyat secara meluas.

“Seramai 60,000 orang yang dilaporkan menjadi mangsa banjir hanya bersifat sementara, sedangkan banjir kesesatan seperti gejala murtad dan keruntuhan moral terus berlaku tanpa hak masa,” katanya pada Himpunan 15,000 Pemuda PAS 2006 di sini, petang ini
ali5196
 
Posts: 17309
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Mar 05, 2007 2:30 am

Katanya, tidak ada pemaksaan dalam beragama ! Giliran ada yg murtad, kok pada JINGKRAK JINGKRAK sih !

http://muslihiman.blogspot.com/
Saya rasa terkejut, lalu terus membeli VCD tersebut. Malam tadi dengan penuh debaran saya mendengar dengan berhati-hati butir kata-kata Dato' Mufti Perak dan saya amat yakin saya tidak salah dengar bahawa Dato' Mufti telah menyatakan kekecewaan terhadap 500 pelajar Politeknik yang telah Murtad.
ali5196
 
Posts: 17309
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Re: MALAYSIA : 392.000 MURTAD !!!

Postby yusuf_bin_sanusi » Tue Mar 06, 2007 9:01 am

ali5196 wrote:Permulaan tahun 2006 tercatat 250.000 orang Malaysia murtad. Dan kini angkanya semakin membengkak ! :wink:


http://www.e-ppms.org/index.php?option= ... 4&Itemid=2

392 000 orang murtad di Malaysia?
Written by angah
Tuesday, 21 November 2006

Medan, 19 Nov 2006 : Rumah Pentadbiran PPMS hari ini sekali lagi dikunjungi rombongan dari Malaysia. Rombongan yang diketuai oleh Ustaz Ridhuan Mohd Nor, Ketua Pemuda Pas Wilayah Persekutuan itu turut disertai oleh Ketua Pemuda Pas Perak, Ustaz Azli Musa dan dua orang wakil dari Muslim Care.

Majlis yang bermula pada pukul 8 malam itu lebih menjurus kepada penerangan isu-isu terkini di Malaysia terutamanya isu murtad dan fungsi Muslim Care sebagai sebuah badan NGO.

" Tidak hairan apabila Mufti Kerajaan Negeri Perak, Shohibul Samahah Dato’ Seri Harussani Zakaria memberitahu kini terdapat hampir 392 ribu umat Islam yang murtad di Malaysia kerana mengikut kajian yang dibuat oleh Dr Azahar Yaa’kob.

Pada tahun 1999 sahaja hampir 100 ribu orang telah murtad termasuk yang mereka yang memohon dengan Jabatan Pandaftaran Negara (JPN) untuk menukar nama kepada nama Kristian dan lebih mengejutkan kajian ini dibuat hanya dalam kawasan Lembah Klang sahaja." ujar Ustaz Ridhuan Mohd Nor yang turut mewakili Front Bertindak Anti Murtad (FORKAD), juga berfungsi secara khusus untuk memperjuangkan penentangan kepada kuman murtad yang kian membarah kini.

Semasa menerangkan fungsi Muslim Care pula, wakil dari NGO tersebut menerangkan akan penubuhannya yang bertujuan untuk memperjuangkan hak-hak muslim yang semakin ditindas sekarang ini.

Majlis yang turut diserikan dengan sesi dialog ini bertambah meriah dengan ucapan Ustaz Azli Musa yang kerap menyelitkan unsur-unsur jenaka sehingga membuatkan hadirin tidak kering gusi. Majlis berakhir pada pukul 11.15 malam dengan sedikit jamuan ringan.


Stupid, bukannya di malaysia malah kafirun yang ditindas..bukannya muslim disana adalah warganegara istimewa ??
User avatar
yusuf_bin_sanusi
 
Posts: 596
Joined: Wed Aug 02, 2006 8:47 am
Location: Di Luar Tenda si Momed, ngintip doi ber-Pedophil ria..asyiikk.. :)

Postby murtad mama » Wed Mar 07, 2007 2:25 am

wah gile juga partai islam se malaysia (PAS) itu yach berani2nya dah ngambil daerah orang trus ikut2an buat fitnah. kalo namanya murtad tetap aja murtad sesuai perintah juntrungan islam si oloh swt "tiada paksaan dalam memeluk islam". lebih enak ikut partai UMNO (Islam Liberal) kan enak biar pada murtad tuch islam di malaysia, typical bgt
User avatar
murtad mama
 
Posts: 4284
Joined: Tue Feb 06, 2007 7:16 pm
Location: Jl veteran 48 Kota Bekasi 17141 Jawa Barat <==== Alamat VOA-Islam :) :) :)

Postby murtad mama » Wed Mar 07, 2007 2:27 am

klo tak silap baca nama Dr Azahar Yaa’kob tuch ulamak islam dari aliran Islam Liberal. wah cucuk ai pada murtad tuch
User avatar
murtad mama
 
Posts: 4284
Joined: Tue Feb 06, 2007 7:16 pm
Location: Jl veteran 48 Kota Bekasi 17141 Jawa Barat <==== Alamat VOA-Islam :) :) :)

Postby damansara » Fri Mar 16, 2007 12:48 am

Yang saya dengar, kalau tidak salah, Goverment Malaysia mau melakukan apa saja agar rakyatnya yang sudah memeluk agama Islam tidak berpindah agama. Dan lebih parahnya lagi, adanya pemberitaan yang kesannya Pemerintah Malaysia menutup-nutipi korban dari Islam Fanatic di Malaysia.

Apakah benar pemberitaan yang saya dengar?
damansara
 
Posts: 2
Joined: Fri Mar 16, 2007 12:34 am

Postby up1234go » Fri Mar 16, 2007 1:08 am

Benar sekali...!!
up1234go
 
Posts: 1910
Joined: Tue Jul 04, 2006 12:05 pm

Benarkan berita itu

Postby avesta » Fri Sep 26, 2008 3:11 am

Kalau ada yg mengatakan banyak yg murtad...banyakan mana seh ma yg masuk islam..padahal kan islam kan lagi ngtrend sekarang..dan yg masuk islam juga bukan orang sembarangan..Ilmuwan..profesor dll...tanyakan dulu lah sama mereka kenapa mereka masuk islam sebelum anda menghujat Islam...makanya gua malah seneng islam di hujat malah bikin islam terkenal dan akhirnya banyak yg ingin tau ada apa denga Islam???Dan dari situlah akhirnya hidayah datang dan membuktikan kebenaran islam...Islam pembawa cahaya kebenaran ke seluruh umat manusia...Kalau ada yg mengatakan Islam Teroris..gua seh masih sangsi..karena pelakunya masih meragukan mungkin ada yg merencanakan semua itu untuk menjelek jelekan citra islam...Yang jelas Islam agama damai bukan agama TERORRIS...Sekian terima kasih..preeeeeet..sekali lagi preeeeeeeeet..
avesta
 
Posts: 15
Joined: Mon Mar 31, 2008 5:28 am
Location: DI BAWAH NAUNGAN KABAH

Postby Horbo » Fri Sep 26, 2008 3:55 am

agama kok trend! klo udah ga ngetrend trus di buang gitu? prettttt..
User avatar
Horbo
 
Posts: 847
Joined: Wed Jun 25, 2008 4:02 pm

Re: Benarkan berita itu

Postby sinar » Fri Sep 26, 2008 4:26 am

avesta wrote:Kalau ada yg mengatakan banyak yg murtad...banyakan mana seh ma yg masuk islam..padahal kan islam kan lagi ngtrend sekarang..dan yg masuk islam juga bukan orang sembarangan..Ilmuwan..profesor dll...tanyakan dulu lah sama mereka kenapa mereka masuk islam sebelum anda menghujat Islam...makanya gua malah seneng islam di hujat malah bikin islam terkenal dan akhirnya banyak yg ingin tau ada apa denga Islam???Dan dari situlah akhirnya hidayah datang dan membuktikan kebenaran islam...Islam pembawa cahaya kebenaran ke seluruh umat manusia...Kalau ada yg mengatakan Islam Teroris..gua seh masih sangsi..karena pelakunya masih meragukan mungkin ada yg merencanakan semua itu untuk menjelek jelekan citra islam...Yang jelas Islam agama damai bukan agama TERORRIS...Sekian terima kasih..preeeeeet..sekali lagi preeeeeeeeet..


Typical muslim yang kaya katak dalam tempurung, ga lihat kenyataan.

BACA!!!!!!!!!!!!! BANYAK KYAI, ORANG PINTER MUSLIM MURTAD!!!!!!!

Sumber:
http://faithfreedom.frihost.net/wiki/
Daftar_Muslim_yang_Meninggalkan_Islam

Mantan kyai muslim, Mullah, Imam, kaum terdidik and misionaris dakwah yang meninggalkan Islam dan pindah ke Kristiani
Dr Mustafa( Now Mark Gabriel)Former Muslim Imam, Ex-Professor in Al Azhar University, Cairo, Egypt(Most prestigious Islamic school of theology )
Dr. Muhammed Rahoumy(now Dr. Samuel Paul) - former Dean in Al Azhar Islamic University in Cairo Egypt.
Issa Ahmed Khalid -An author of answering-christianity.com, Fomer Dawa Missionary, Muslim Preacher
El-Faqi, an ex-Imam and lawyer
Hajji Husman Mohamed - a former ethiopian Muslim Imam
Hamran Ambrie - Indonesian Ex-Muslim Priest
Mohammed Amin - Former Ethiopian Islamic Cleric
El-Akkad - Former Muslim Preacher, Egypt
Ak-Beket - former Imam, Kazakhstan
Mullah Assad Ullah - Former mullah, Afganistan
Indonesian Imam Left Islam, He also led 3000 Moslems to Christ
Fahmir - A Mullah started to preach Gospel in Afghanistan
Mullah's supernatural conversion - becomes church planter
Sudan: Moslem Imam converts to Christianity
Kosovo - Converted Muslim leads Mullah to Christ
Imam decides to follow Christ after seeing Jesus film
Former Mosque Teacher Launches Christian Radio Ministry
Rev. Mawlawi Dr. Imad ud-Din Lahiz - Prolific Islamic Writer, Preacher, Quranic Translator
Khalif Majid Hassan - Former Islamic Preacher, Minister in the Nation of Islam
Jeremiah Fard Muhammad - Muslim minister, now Christian evangelist
Saleh Hussaini - Former Nigerian Muslim Cleric
Sam Solomon - a former Muslim scholar
Yusuf Roni - Former Islamic Dawah Missionary, Islamic Youth Organization Chairman, Indonesia - Now Christian Preacher
Jamal Zarka - Former Muslim Imam, Now Evangelist
Sheikh Mohamed Mansour - Prominent Egyptian Muslim Sheikh and Islamic Scholar
Hamza - former Islamic scholar
Timothy Abraham - Former Muslim preacher, Fundamentalist. Now Christian Preacher
Daniel Shayestah- Former koranic teacher, scholar
Maulvi Safdar Ali - Former Maulvi(Cleric) from India
Ahmed Abdullahi - former muslim cleric
Emmanuel (formerly Mohammed) - Former Muslim Scholar
Zak Gariba - former Muslim Imam
Mr. Moro S. Franci - Former Imam
Hicham Chehab - Former Lebanese Muslim Preacher turned Militant turned Islamic Theologian
Mario Joseph (Moulvi Sulaiman) - former Muslim cleric - india
[sunting]
Orang Islam berpengaruh yang pindah agama ke Kristiani
Mohammad Ghazoli, Former Muslim - well known political writer in some elite Arabic news papers
Nozad-Renowned Iranian Muslim Scholar
Rev. Hamid Pourmand - Former Iranian army colonel
Dr. Ergun Mehmet Caner - Turkish ex-Muslim, Now Dean of Liberty Theological Seminary in Lynchburg, Va
Zachariah Anani - Lebanese Islamic Ex-Militant
Mohammed Altaf( Now Simon Altaf) - Pakistani ex-Muslim - Abrahamic Faith Ministries
Reverend Donald Fareed - Iranian Ex-Muslim
Ibrahim Abdullah - former PLO Terrorist
Bilquis Sheikh - former wife of a Minister of the Interior, in Pakistan
Salah - Ex-Muslim Palestinian, Now Gospel Musician
Dr. Abraham Sarker - Former Muslim, Bangladesh - Now christian Evengelist, Founder of "Gospel for Muslims" Ministries.
Pastor Hormoz Shariat Ph.D(in Computers) - Iranian Ex-Muslim, Former Research Scientist in Artificial Intelligence, Now Tele-Evangelist, Bringing the Gospel to Iran.
Emir Caner - Turkish Ex-Muslim. (Brother of Dr.Ergun Mehmet) Dean of The College at Southwestern Baptist Theological Seminary
Bishop John Subhan - Former Sufi Muslim
Abdul Saleeb - Former Sufi Muslim from Middle East, Now Christian Missionary to Muslims.
A Kurdish leader, writer, historian finds God through Bible translation
Gulshan Esther - Pakistan Ex-Muslim, Smitten with typhoid - then crippled by polio as a teenager , Healed by Lord Jesus Miraculously, Became Christian Preacher
Pastor Matthew Ashimolowo - a former Muslim, Now leads the largest and Fastest growing church in England.
Abdullahi Jibril - Former Muslim Extremist Now Faces Persecution in Nigeria
Ergun Caner - President of Liberty Theological Seminary at Liberty University
Dr. Nasir K. Siddiki - successful Muslim businessman, Now Christian Preacher
Rev. Majed El Shafie
Rev KK Alavi - Son of a staunch Islamic cleric, India - The preacher Muslim extremists love to hate, one of the bravest Christians in India
Walid Shoebat - A Former PLO Islamic Terrorist
Reverend Khalid Soomro - Pakistani ex-Muslim
Reza F.Safa - Iranian Ex-Muslims, Now Christian Evangelist
Rev. Dr. Patrick Sookhdeo - Pakistani, International Director of UK-based Barnabas Fund.
Taysir Abu Saada "Tass" - Islamic Fatah fighter trained to kill Jews.
Guryel Ali - Gospel Musician.
WL Cati - Ex Muslim, Now Evangelist
Nonie Darwish - Freelance writer and public speaker.
Dr. Anis Shorrosh - Famous Christian Debator.
Hussain Andaryas - Afghani Christian activist .
Alexander Bekovich-Cherkassky - Russian officer of Circassian origin who led the first Russian military expedition into Central Asia (note: was converted under unknown circumstances).
Akbar Gbaja-Biamila - American football player
Kabeer_Gbaja-Biamila - American football player
Tunch Ilkin - former American football player
Qadry Ismail - former American football player
Raghib Ismail - former American football player
President of Benin (from Christianity to Islam back to Christianity)
Carlos Menem - former President of Argentina
Emily Ruete - Princess of Zanzibar and Oman
Ghorban Tourani - former Iranian Sunni Muslim who became a Christian minister
George_Weah - Liberian soccer player (from Christianity to Islam back to Christianity)
[sunting]
Website dari mantan muslim yang pindah agama ke Kristiani
Zak Gariba - Former Muslim Imam
Mark Gabriel - Former muslim imam, Al-azhar Islamic university professor
Walid Shoebat - A Former PLO Islamic Terrorist
Jeremiah Fard Muhammad - Former Muslim minister
Nonie Darwish - Freelance writer and public speaker
Mohammad Ghazoli, Political writer in Elite Arabic news papers
Dr. Ergun Mehmet Caner - Turkish Ex-Muslim(Dean of Liberty Theological Seminary in Lynchburg, Va)
Reverend Donald Fareed - Iranian Ex-Muslim, Persian Ministries
Salah - Ex-Muslim Palestinian, Gospel Musician
Dr. Abraham Sarker - Bangladeshi Ex-Muslim, "Gospel for Muslims" Ministries . Also: http://www.understandmymuslimpeople.com
Hussain Andaryas - Afgani Ex-Muslim
Afgan Converts WebSite
Nurudeen I. Adeojo
David Naseer
Emir Caner - Dean of The College at Southwestern
Dr. Nasir K. Siddiki - Muslim businessman, Now Christian Preacher
WL Cati- Zennah Ministries
Ahmed Abaza
Ajeenah El-Amin
Abdul Hakeem - Nur Ul alam Ministry
Yemeni ex-muslims
An Ex-Muslim Christian Website run by Iraqi ex-Muslims
Pastor Hormoz Shariat Ph.D, Scientist, Iranian Ex-Muslim, Now Tele-Evangelist
Rev. Majed El Shafie
Simin - Iranian ExMuslim
Mohammed Altaf(Now Simon Altaf) - Pakistani ex-Muslim
One Anonymous muslim
Jerry Rassamni - Ex-Militant, Now Christian, popular speaker on apologetics
Abdoul Rahim - "Building Bridges to the Truth" Ministries
Paul Ciniraj Mohamed - SALEM VOICE MINISTRIES
Betsy Tan - "In Him" Ministries
Ellie Davidian - former devout Shiite Muslim
[sunting]
Koleksi dari video-video kesaksian

More Than Dreams-Five video testimonies of Muslims who came to Christ through dreams about Jesus.

Muslim Journey to Hope-Featuring tens of video testimonies by Muslims who became Christians.

Muslims for Jesus-Youtube Channel contains many testimonies of former Muslims who became Christians.
[sunting]
Berita-berita dari muslim yang meninggalkan Islam
2 million ethnic Muslims converted to Christianity in Russia
In Africa, 6 million muslims convert to Christianity every year.

Shiekh Ahmed Katani : "In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity. These numbers are very large indeed". (English Translation | Arabic)
Muslim Preachers, Dawa Missionaries, Islamic Scholars, Mullahs, Imams Leave Islam and Enter Christianity
200,000 UK Muslims Left Islam
PDF file - 50,000 Iranian Muslims have embraced Christianity in Iran in last 2 years
250000 Muslims left Islam in Malaysia | English translation
10,000 French Muslims converted to Christianity
France: Around 15,000 Muslims each year are converting to Christianity - around 10,000 to Catholicism and 5,000 to Protestantism.
Thousands of Kashmiri Muslims leave Islam and Convert to Christianity
Thousands of Bangladeshi, North African, Kashmiri, Indian Muslims, Central Asian Muslims Leave Islam and Embrace Christ
Some 35,000 Turks converted from Islam to Christianity in 2004
Kyrgyzstan: 100,000 Muslims have converted to Christianity in 3 Years

Omurzak Mamayusupov, the director of Kyrgyzstan's religious affairs committee, "The percentage of Muslims declined from 84 percent of the total population in 2001 to 79.3 percent in 2004. In terms of figures, he added, some 100,000 Muslims, of the country's five million population, have converted to Christianity."
Indonesia : "According to A.T. Willis and others between 2 or 3 million Muslims converted to Christianity after the massacres of the communists in Indonesia, in 1965"
Catholic officials: Approximately 10,000 Muslims convert to Catholicism each year
Urban Muslim youth out to junk faith - Ibnlive.com (India)
More Muslims have come to Christ in the last two decades that in all of history-Charisma Magazine article
Hundreds of Muslims across Israel and the Palestinian areas have come to Christ-SBC article from June/July 2002 Issue
[sunting]
New Muslim Converts Leave Islam within a Few Years

According to research by Dr. Ilyas Ba-Yunus<ref>Dr. Ilyas Ba-Yunus, Emeritus Professor of Sociology, State University of New York at Cortland</ref>, 75% of New Muslim Converts in the US leave Islam within a few years. Listen to the clip detailing this research.
[sunting]
Organisasi Eks-Muslim
Ex-Muslim Council for those who renounce Islam(Germany)
Ex-Muslim Council for those who renounce Islam(UK)
User avatar
sinar
 
Posts: 874
Joined: Mon May 19, 2008 4:34 am
Location: Europe

Postby avesta » Fri Sep 26, 2008 7:30 am

Dari sekian banyak nama nama murtadin yg lu kirim ko ga ada yg gua kenal yah..apa gua nya kutang eh kurang informasi...lagian gua mah nuduh aja neh kayak nya mereka yg murtad bukan karena mereka mempercayai agama baru mereka tp dikarenakan ada tujuan tertentu..entah apa gitu...Lu bilang gua katak dalam tempurung...ok sekarang gua dah keluar dari tempurung dan gua lihat bahwa didunia sekarang islam semakin bersinar cahayanya...oya berkali kali lu ngasih info gua nama murtadin gua ga akan lihat alias dah buta mata gua seperti butanya lu melihat agama gua..mudah-mudahan Cahaya islam akan selalu bersinar menerangi kalian yg masih dalam kegelapan..Semoga aja lu dapat hidayah..Amin
avesta
 
Posts: 15
Joined: Mon Mar 31, 2008 5:28 am
Location: DI BAWAH NAUNGAN KABAH

Postby gaston31 » Fri Sep 26, 2008 9:56 am

baca sigi gw aja ya.It's FREE-WILL!
User avatar
gaston31
 
Posts: 3729
Joined: Tue Nov 21, 2006 2:17 pm

Postby avesta » Sun Sep 28, 2008 5:43 am

Loh ko ga ada lanjutan nya lagi...apa masih pada mikir neh...Ko kenapa yah banyak yg masuk islam?kata nonmuslim...padahal islam agama penghisap darah..perampok..teroris dan lain lain..kata non muslim juga...Semakin dihujat semakin banyak aja yg masuk islam...Karena orang yg berpikir tahu Islam bukan lah agama seperti yg kalian tuduh..Malah sebalik nya Islam agama DAMAI...Ayo mana jawaban mu??aku tunggu...yaaaaah paling postingan gua di anggap sampah..sekian dulu preeeeeeeeeeeeeeeeet
avesta
 
Posts: 15
Joined: Mon Mar 31, 2008 5:28 am
Location: DI BAWAH NAUNGAN KABAH

Postby Busman » Sun Sep 28, 2008 11:49 am

avesta wrote:Loh ko ga ada lanjutan nya lagi...apa masih pada mikir neh...Ko kenapa yah banyak yg masuk islam?kata nonmuslim...padahal islam agama penghisap darah..perampok..teroris dan lain lain..kata non muslim juga...Semakin dihujat semakin banyak aja yg masuk islam...Karena orang yg berpikir tahu Islam bukan lah agama seperti yg kalian tuduh..Malah sebalik nya Islam agama DAMAI...Ayo mana jawaban mu??aku tunggu...yaaaaah paling postingan gua di anggap sampah..sekian dulu preeeeeeeeeeeeeeeeet

siapa saja yang kau maksud?
User avatar
Busman
 
Posts: 2276
Joined: Fri Oct 19, 2007 9:26 pm

Re: MALAYSIA : 392.000 MURTAD !!!

Postby forget » Sun Sep 28, 2008 12:29 pm

ali5196 wrote:Permulaan tahun 2006 tercatat 250.000 orang Malaysia murtad. Dan kini angkanya semakin membengkak ! :wink:


http://www.e-ppms.org/index.php?option= ... 4&Itemid=2

392 000 orang murtad di Malaysia?
Written by angah
Tuesday, 21 November 2006

Medan, 19 Nov 2006 : Rumah Pentadbiran PPMS hari ini sekali lagi dikunjungi rombongan dari Malaysia. Rombongan yang diketuai oleh Ustaz Ridhuan Mohd Nor, Ketua Pemuda Pas Wilayah Persekutuan itu turut disertai oleh Ketua Pemuda Pas Perak, Ustaz Azli Musa dan dua orang wakil dari Muslim Care.

Majlis yang bermula pada pukul 8 malam itu lebih menjurus kepada penerangan isu-isu terkini di Malaysia terutamanya isu murtad dan fungsi Muslim Care sebagai sebuah badan NGO.

" Tidak hairan apabila Mufti Kerajaan Negeri Perak, Shohibul Samahah Dato’ Seri Harussani Zakaria memberitahu kini terdapat hampir 392 ribu umat Islam yang murtad di Malaysia kerana mengikut kajian yang dibuat oleh Dr Azahar Yaa’kob.

Pada tahun 1999 sahaja hampir 100 ribu orang telah murtad termasuk yang mereka yang memohon dengan Jabatan Pandaftaran Negara (JPN) untuk menukar nama kepada nama Kristian dan lebih mengejutkan kajian ini dibuat hanya dalam kawasan Lembah Klang sahaja." ujar Ustaz Ridhuan Mohd Nor yang turut mewakili Front Bertindak Anti Murtad (FORKAD), juga berfungsi secara khusus untuk memperjuangkan penentangan kepada kuman murtad yang kian membarah kini.

Semasa menerangkan fungsi Muslim Care pula, wakil dari NGO tersebut menerangkan akan penubuhannya yang bertujuan untuk memperjuangkan hak-hak muslim yang semakin ditindas sekarang ini.

Majlis yang turut diserikan dengan sesi dialog ini bertambah meriah dengan ucapan Ustaz Azli Musa yang kerap menyelitkan unsur-unsur jenaka sehingga membuatkan hadirin tidak kering gusi. Majlis berakhir pada pukul 11.15 malam dengan sedikit jamuan ringan.


alhamdulilah [-o<
User avatar
forget
 
Posts: 291
Joined: Thu May 24, 2007 12:02 pm
Location: Monash University

Postby avesta » Sun Sep 28, 2008 8:12 pm

Busman wrote:
avesta wrote:Loh ko ga ada lanjutan nya lagi...apa masih pada mikir neh...Ko kenapa yah banyak yg masuk islam?kata nonmuslim...padahal islam agama penghisap darah..perampok..teroris dan lain lain..kata non muslim juga...Semakin dihujat semakin banyak aja yg masuk islam...Karena orang yg berpikir tahu Islam bukan lah agama seperti yg kalian tuduh..Malah sebalik nya Islam agama DAMAI...Ayo mana jawaban mu??aku tunggu...yaaaaah paling postingan gua di anggap sampah..sekian dulu preeeeeeeeeeeeeeeeet


siapa saja yang kau maksud?

Yang gua maksud lu bro...pasti hati lu bilang begitu...cuma gengsi aja lu ga mau ngutarain apa kata hati lu...Udah deh ngaku aja...sekian dulu preeeeeeeeeeeeeeet
avesta
 
Posts: 15
Joined: Mon Mar 31, 2008 5:28 am
Location: DI BAWAH NAUNGAN KABAH

Postby sinar » Sun Sep 28, 2008 9:03 pm

avesta wrote:Loh ko ga ada lanjutan nya lagi...apa masih pada mikir neh...Ko kenapa yah banyak yg masuk islam?kata nonmuslim...padahal islam agama penghisap darah..perampok..teroris dan lain lain..kata non muslim juga...Semakin dihujat semakin banyak aja yg masuk islam...Karena orang yg berpikir tahu Islam bukan lah agama seperti yg kalian tuduh..Malah sebalik nya Islam agama DAMAI...Ayo mana jawaban mu??aku tunggu...yaaaaah paling postingan gua di anggap sampah..sekian dulu preeeeeeeeeeeeeeeeet


Semakin banyak gimana? Baru masuk FFI udah koar2, baca2 dulu dong postingan2 lama. Baca baik2, semua dari sumber Islam sendiri, ada linknya. Baca baik2, tahun 1965 prosentase Islam Indonesia berapa, dan sekarang berapa? Kaya gitu masih dibilang berkembang? Terus dari tahun 1990 sampai sekarang BPS ga berani keluarin data perkembangan agama? Terus ada organisasi kaya gerakan anti pemurtadan. Lalu di senayan pernah ada kebaktian isinya orang Sunda.

Contoh aja, semua kakek nenek dari ortu gue dulu semua Islam 100% bahkan aktif organisasi Islam. Sekarang mulai dari anaknya sampai cucu2nya udah buanyak banget yang murtad minimal 30% dah murtad, belum yang dinikahin oleh keluarga gw terus jadi murtad. Sekarang tiap lebaran kita juga rayain kok, walaupun cuma kumpul2, ga ada doa2 atau sholat2 lagi kaya dulu. Tunggu aja ntar kalau gue udah katam FFI, mau gw bikin 100%.

Oh iya, pakaian ibadah mama gw ama sajadah papa gue juga udah dikasih ke saudara2 yang masih buta.

Emang gw babu lue, mau2nya disuruh copas postingan2 lama.
User avatar
sinar
 
Posts: 874
Joined: Mon May 19, 2008 4:34 am
Location: Europe

Next

Return to Ruang Pengakuan dan Kesaksian



Who is online

Users browsing this forum: No registered users