.

Azhari terkepung

Hal2 yang menyebabkan terjadinya teror dalam Islam dan kaitannya dengan Jihad.

Azhari terkepung

Postby jihadfreak » Thu Nov 10, 2005 12:53 am

Gembong terror terkepung Polisi. Memilih bunuh diri dari pada diadili. Ternyata yang namanya syuhada memang pengecut semua!



--Copyright 2005 Agence France Presse
All Rights Reserved

Agence France Presse -- English

November 9, 2005 Wednesday 1:54 PM GMT

LENGTH: 578 words

HEADLINE: Asia terror chief reported killed in Indonesia shootout

DATELINE: JAKARTA Nov 9

BODY:


Master bomb-maker and Islamic radical Azahari Husin, one of Asia's top terror suspects and most wanted men, blew himself up after being cornered by Indonesian police on Wednesday, local TV said.

Azahari, a Malaysian national from the al-Qaeda linked Jemaaah Islamiyah (JI) militant network known as the "Demolition Man," reportedly set off explosives after a shootout with police in his remote hideaway of Batu in East Java.

If confirmed, his death would be a major coup for Indonesian security services against JI -- which was suspected in another deadly bombing on the resort island of Bali last month.

Karni Ilyas, an Indonesian journalist who said he accompanied a police anti-terror unit when it entered Azahari's house, told ANTV channel that Azahari was dead.

"The body was in pieces but his face could still be recognised by two members of the anti-terrorist unit from Jakarta," Ilyas said. "He blew himself up together with the house."

A spokesman for President Susilo Bambang Yudhoyono said: "It could not yet be confirmed that Azahari was in the house." Police could not be reached for comment.

Azahari and his Malaysian compatriot Noordin Mohammad Top are wanted for key roles in the October 2002 attacks on Bali nightclubs that left 202 people dead, as well as last month's attack and several other deadly blasts.

Ilyas said people at the house in Batu, some 700 kilometres (400 miles) east of the capital Jakarta, fired shots when police ordered them to come out, wounding one policeman. The fugitives then blew themselves up.

Police entered what remained of the house and saw three bodies as well as further wiring, so they retreated, fearing another explosion, he said.

National Police Chief General Sutanto was due at the site at around 9:30pm (1430 GMT), state news agency Antara said.

Azahari, in his late forties, studied in Australia for four years in the late 1970s and became a lecturer at Malaysia's University of Technology before dropping out of sight during a crackdown on Islamic militants in 2001.

Azahari left his wife with the words that he had the greater cause of God to serve, security sources say, speculating that his move to radical Islam could have been prompted by his wife developing throat cancer in the early 1990s.

While some reports of the previously shadowy Azahari say he trained in bomb-making in Afghanistan, he is believed to have honed his skills with Muslim separatists in Mindanao in the southern Philippines in 1999.

Security officials say he is the author of the JI bomb manual, and that he was widely named as a possible successor to JI operations chief Hambali, an Indonesian arrested in Thailand in 2003 and now in US custody.

Azahari and Noordin narrowly escaped a police dragnet in 2003 in the Indonesian city of Bandung on Java island, and Indonesian newspapers at the time criticised the police for their failure to capture them.

Ilyas said police had also trailed another man from the house at Batu to the capital of central Java, Semarang, whom they believed was an envoy travelling to Noordin.

"It seems that he felt he was being followed so he tried to explode a bomb on his body but police managed to prevent him," Ilyas said.

Two other people on a motorcycle believed to be meeting the envoy shot at police and one of the two was arrested, he added.

A hospital worker told AFP that a member of the Brimob paramilitary police unit was admitted to hospital in the city of Malang with a bullet wound in his left leg.

bur-mc/sm
User avatar
jihadfreak
 
Posts: 15
Joined: Mon Oct 03, 2005 1:51 am
Location: Padang pasir Yemen

Re: Azhari terkepung

Postby Mr_GEJROT » Thu Nov 10, 2005 7:26 am

Kita tunggu berita selanjutnya dari penyelidikan aparat.
Sepandai-pandainya tupai (bajing-an) melompat, kalau jatuh akan tetap tupai (bajing-an) juga.
Kalau benar mereka adalah orang-orang yang berteriak berjuang di jalan Allah, kalau benar mereka meledakkan diri, maka ini menunjukkan kalau mereka adalah orang-orang yang tidak tahu siapa sosok Allah yang disembah. Membunuh diri adalah perbuatan yang sangat keji dan tidak direstui Allah. Lalu bagaimana mereka bisa melakukan dua hal bersamaan? Berjuang demi Allah dan melakukan perbuatan yang tidak disenangi Allah? Sumbernya adalah, kebencian dan buku panduan yang bisa merubah sikap, tindakan, emosi dan pikiran seseorang. Apakah buku panduan orang-orang tersebut? Kalau cerdas tidak sulit untuk tahu jawabannya.
Mr_GEJROT
 
Posts: 436
Joined: Mon Sep 19, 2005 11:14 am
Location: Indonesia

Re: Azhari terkepung

Postby barabaig » Thu Nov 10, 2005 7:39 am

Mr_GEJROT wrote:Kita tunggu berita selanjutnya dari penyelidikan aparat.
Sepandai-pandainya tupai (bajing-an) melompat, kalau jatuh akan tetap tupai (bajing-an) juga.
Kalau benar mereka adalah orang-orang yang berteriak berjuang di jalan Allah, kalau benar mereka meledakkan diri, maka ini menunjukkan kalau mereka adalah orang-orang yang tidak tahu siapa sosok Allah yang disembah. Membunuh diri adalah perbuatan yang sangat keji dan tidak direstui Allah. Lalu bagaimana mereka bisa melakukan dua hal bersamaan? Berjuang demi Allah dan melakukan perbuatan yang tidak disenangi Allah? Sumbernya adalah, kebencian dan buku panduan yang bisa merubah sikap, tindakan, emosi dan pikiran seseorang. Apakah buku panduan orang-orang tersebut? Kalau cerdas tidak sulit untuk tahu jawabannya.


suicide bomber muslims adalah orang-orang egois anti sosial yang menghalalkan segala cara demi masuk surga yg dijanjikan dipenuhi khamar dan bidadari untuk dikonsumsi sepuasnya.. menjijikkan

non-suicide bomber muslims cuma kurang satu langkah menuju ke hal yg sama.. basic ajaran dan sumbernya sama.. alquran.. meskipun dilumuri gula-gula pemanis ajaran rahmat il alamin, tetap saja isinya racun..
User avatar
barabaig
 
Posts: 356
Joined: Wed Sep 21, 2005 2:16 pm
Location: jakarta

Postby Adadeh » Thu Nov 10, 2005 7:58 am

http://indonesian.knowislam.info/forum/ ... .php?t=677

Azhari tampaknya sudah mati kok. Ane sih kesian sebenernya sama pengikut2nya yang begitu gampang dibohongin. Hhh .... :(
User avatar
Adadeh
 
Posts: 8461
Images: 414
Joined: Thu Oct 13, 2005 1:59 am

Postby badmotha » Thu Nov 10, 2005 3:13 pm

wahhh sayang dia meledakan diri yah
kan ga bisa pasti udah ketangkep apa blom
tp kalo niat sih ntar pasti pemerintah bakalan minta tes DNA buat mastiin. Isya auloh. hehhehe
badmotha
 
Posts: 100
Joined: Tue Sep 20, 2005 10:10 am

Postby zeba0th » Sun Nov 13, 2005 1:45 am

kira kira dia udah ditungguh para peri ya?? unakk ehhh 72 orang.. thanks aulooouoooh
User avatar
zeba0th
 
Posts: 1402
Joined: Sat Sep 24, 2005 3:57 am

Postby telor » Sun Nov 20, 2005 11:14 am

g mau daptar ah supaya dapet 72 bidadari
hehe.. kira2 g **** ngga yah??
User avatar
telor
 
Posts: 1078
Joined: Sat Oct 22, 2005 1:51 pm

Postby murid Islam » Sat Apr 08, 2006 9:22 pm

salam smuanya
Saya cuman anak baru.
Kalo boleh ikutan,pertama2 tolong obyektif yah :)

Dulu pernah ada dialog antar etnis agama di gedung Graha Pena Surabaya pas pembukaan tempat kayak pusat studi agama. ada perwakilan dari stiap tokoh Agama.
Yg perlu di garis bawahi,jangan melakukan desakralisasi agama dari penganutnya.
Tapi lihatlah agama itu sendiri.Jd sebenarnya kita salah kalo menyalahkan islam karena penganutnya melakukan bom bunuh diri. Gitu maksudku.
murid Islam
 
Posts: 2
Joined: Sat Apr 08, 2006 8:26 pm
Location: surabaya

Re: Azhari terkepung

Postby murid Islam » Sat Apr 08, 2006 9:34 pm

Al Quran adalah kitab suci islam yang telah dijamin kesempurnaannya oleh Allah. Al Quran tidak di bumbui dengan gula2 yg manis krn Al Quran itu sndiri adalah hal yg manis yg membawa kabar gembira sekaligus ancaman. Spt postingku sebelumnya,jgn melihat sakralisasi agama dari pnganutnya,tp lihatlah agama itu sendiri.

Yg berisi racun adalah ajaran2 yg di bawa orang fasik, ato yg anda2 sebut zindik. Musuh dlm selimut. :? Tanpa tanggung jawab mereka menyelewengkan islam yg suci ini.

Bahkan tidak menutup kemungkinan anda2pun orang2 yg juga berperan dlm penyelewengan itu.

Maaf kalo misalnya saya terlambat balas posting sodara2.Krn saya g pny bnyk wktu di Internet. :)
murid Islam
 
Posts: 2
Joined: Sat Apr 08, 2006 8:26 pm
Location: surabaya

Postby Phoenix » Sun Apr 09, 2006 5:19 am

Bener murid islam...jangan melakukan itu dari penganutnya...tetapi kenapa ya, amerika dan eropa serta Yahudi disamakan selalu dgn Kristen?

Dan kalau boleh bertanya, sudahkah and benar-benar membaca quranMu dan hadits-hadits Mu? Silahkan "berjalan-jalan" di forum ini.

Selain itu..

pilihlah jalan yang terang


Jalan yang terang itu banyak. tetapi carilah jalan KEBENARAN DAN HIDUP..Carilah Jalan KESELAMATAN..karena jalan yang terang belum tentu selamat, bisa saja berujung maut. Terang tidak menjamin Benar, Hidup dan Selamat!

BTW, WELCOME TO FFI!!
Phoenix
 
Posts: 11175
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:33 am
Location: FFI

Postby wix » Tue Oct 03, 2006 1:53 pm

Type org pengecut bgt!
wix
 
Posts: 285
Joined: Sat Sep 23, 2006 1:58 pm
Location: Heaven and Earth


Return to Terorisme & Jihad Dalam Islam



Who is online

Users browsing this forum: No registered users