.

Kawanua ba hoba akang dang!!!

Yang santai dan rileks. Gosip juga boleh.

Kawanua ba hoba akang dang!!!

Postby Binyok » Thu Sep 14, 2006 6:20 pm

Salam bakudapa voor Netter FFI yg berasal dari Manado-Sulawesi Utara

voor Nyong2, Noni2, Utu2, Keke2, .....

Qta sengaja bekeng topic ini voor torang samua ,Kawanua FFI....

mari Torang Samua baku lepas rindu, ba Ober, deng ba karlota voor Kawanua yg tinggal di Perantauan....
sekaligus Torang ceritakan Kondisi Kehidupan beragama di Manado-Sulawesi Utara.
kerukunan yang Kuat Saat ini membuat Istilah baru voor Torang pe Kota Tinutuan, yaitu....

SERAMBI YERUSALEM

Sekiranya Kerukunan yang ada di kota Manado, Sulawesi Utara dapat dijadikan Tolak Ukur Kehidupan berbangsa dan Bernegara Indonesia.

INGA....INGA....forum ini adalah forum Santai....dengan mewajibkan Netter2 Kawanua menggunakan Tata Bahasa Manado yang baik kong butul...



INGA...INGA....Torang Samua Basudara....


Baku-Baku Bae....
Baku-baku Sayang...
Baku-baku Kase Inga...

Provinsi Sulawesi Utara sendiri terdiri dari 3 etnis besar, yaitu Minahasa, Sangihe Talaud, dan Bolaang Mongondow

Semboyan-semboyan;

I Yayat U Santi---->Minahasa

Mototanoban, Mototabian, bo Mototompiaan---->Mongondow

Somahe Kai Kehage------>Sangjhe Talaud


Falsafah Hidup Orang Minahasa;

....SITOU TIMOU TUMOU TOU.....by Sam Ratulangie


Semboyan masyarakat Sulawesi Utara;

.....TORANG SAMUA BASUDARA.....


Enjoooooyyyy.....YESSS..!

bagi Netter2 yg bukan Manado, Silahkan meramaikan Forum ini....
Last edited by Binyok on Thu Oct 26, 2006 9:00 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Binyok
 
Posts: 789
Joined: Wed Jun 07, 2006 12:56 pm

Postby Gufron_Ali » Fri Sep 15, 2006 8:18 am

astaga...lengkap skali binyok pe info so nintau te kita mo tambah apa..:P
Gufron_Ali
 
Posts: 51
Joined: Tue Sep 12, 2006 9:47 am
Location: Nusakambangan

Postby No_Name » Fri Sep 15, 2006 11:29 am

nyok,gue blasteran manado...tapi sayangnya gue kaku banget berbahasa manado.maklum deh kelamaan bertapa di betawi....

terus boleh gak gue ikutan di sini??

ngomong2 dah berapa orang manado di FFI nyok??kamu kan mandornya....

OK nyok...

salam jo pa sudara di manado. 8)
User avatar
No_Name
 
Posts: 1677
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:01 pm
Location: the Rock n Roll place

Postby Vlad » Fri Sep 15, 2006 3:50 pm

eh.. mn dunk ngoni pe fs... pm pa qta
User avatar
Vlad
 
Posts: 1407
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:42 am
Location: Wallachia

Postby bono » Fri Sep 15, 2006 5:23 pm

ah... aku tidak tahu apa2 soal manado hehe.
User avatar
bono
 
Posts: 2013
Joined: Thu Mar 16, 2006 3:30 pm
Location: Israel

Postby Vlad » Fri Sep 15, 2006 5:49 pm

bono org mn sih...
User avatar
Vlad
 
Posts: 1407
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:42 am
Location: Wallachia

Postby Binyok » Fri Sep 15, 2006 10:35 pm

bono wrote:ah... aku tidak tahu apa2 soal manado hehe.


Bono, Bagitu Ngana ee....


yg Penting qta so tau noch...

Ngana nda Mangaku kang??
User avatar
Binyok
 
Posts: 789
Joined: Wed Jun 07, 2006 12:56 pm

Postby bono » Sat Sep 16, 2006 7:13 am

hahaha iyo dang, qta leh blesteran manado (manado jawa maksudnya) rumah asli di manado, mar sering pindah2 iko ortu, tapi pernah smp di manado 2 tahun, dan merupakan masa smp yang paling nda enak, ditolak cewek, dsb hehe. yah salam for semua orang manado dang yang ada di ffi, salam tinutuan hehe.
User avatar
bono
 
Posts: 2013
Joined: Thu Mar 16, 2006 3:30 pm
Location: Israel

Postby Binyok » Sat Sep 16, 2006 12:00 pm

bono wrote:hahaha iyo dang, qta leh blesteran manado (manado jawa maksudnya) rumah asli di manado, mar sering pindah2 iko ortu, tapi pernah smp di manado 2 tahun, dan merupakan masa smp yang paling nda enak, ditolak cewek, dsb hehe. yah salam for semua orang manado dang yang ada di ffi, salam tinutuan hehe.


SALAM RAGEY....

HIDUP TiNoRanSak...!
User avatar
Binyok
 
Posts: 789
Joined: Wed Jun 07, 2006 12:56 pm

Postby bono » Sat Sep 16, 2006 1:39 pm

nda enak tinoransak, babi rica deng erwe boleh sadap hehe. deng nasi jaha hehe.
User avatar
bono
 
Posts: 2013
Joined: Thu Mar 16, 2006 3:30 pm
Location: Israel

Postby Binyok » Sat Sep 16, 2006 2:32 pm

Oh Ngaana blum rasa kang Klo tinoransak yg momasa di bulu??

maar qta akui lebe enak babi RiCa tore, kong tambah deng Pangi.....


oddodo eeee.....
User avatar
Binyok
 
Posts: 789
Joined: Wed Jun 07, 2006 12:56 pm

Postby bono » Sat Sep 16, 2006 6:11 pm

masa di bulu? jual dimana sto itu? pangi? hmmm delicious... mar kalo qta ikan goreng deng dabu2 so paling sadap tu dia hehe.
User avatar
bono
 
Posts: 2013
Joined: Thu Mar 16, 2006 3:30 pm
Location: Israel

Postby Binyok » Sat Sep 16, 2006 11:20 pm

Maar skrg di perantauan qta lebe suka Pecel Lele...
User avatar
Binyok
 
Posts: 789
Joined: Wed Jun 07, 2006 12:56 pm

Postby bono » Sun Sep 17, 2006 9:10 am

hehe kalo qta so bosan pecel lele, so coba tempe bacem? oh iyo k, bagemana tu cewe yang qta bilang suka pa kk? dia pe status single mo, kalo so ada cowo kyapa dia nda pasang tu depe cowo pe dalam muka?
User avatar
bono
 
Posts: 2013
Joined: Thu Mar 16, 2006 3:30 pm
Location: Israel

Postby KamenII » Sun Sep 17, 2006 1:00 pm

Aduh,jadi pengen goyang poco-poco . . .
User avatar
KamenII
 
Posts: 587
Joined: Mon Dec 19, 2005 7:10 pm

Postby Vlad » Sun Sep 17, 2006 4:30 pm

adoooo.. bono so abis pulsa qt... sry nda blz
User avatar
Vlad
 
Posts: 1407
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:42 am
Location: Wallachia

Postby Binyok » Sun Sep 17, 2006 9:58 pm

Ba MoDaL sadiki kwa Ngana, Islamer...!

voor Bono, Perintah ke-10..."Janganlah engkau mengingini apa yg dimiliki sesamamu"...

so ada Paitua dia, bono...

drmna Ngana tau klo dia sk pa qta?

btw, mana dang Bang Oma, sombrero, deng Gufron kang?
Luxx dimana kang?
User avatar
Binyok
 
Posts: 789
Joined: Wed Jun 07, 2006 12:56 pm

Postby Gufron_Ali » Mon Sep 18, 2006 8:57 am

ta ganu pa ngana binyok, ta da tanya nga pe FS nga blum kase...btw ngoni ba cerita makanan kita disini so ta fia fia kurang mo pi beli di warong seblah..:p
Gufron_Ali
 
Posts: 51
Joined: Tue Sep 12, 2006 9:47 am
Location: Nusakambangan

Postby Bang Oma Irama » Mon Sep 18, 2006 10:07 am

brapa hari nda maso di FFI, maso kamari binyo(los) so buka thread manado kote.....mantap nyok!!!5 thumbs for ngana...

mangaku2 manado, kase tau kwa asal mana...

kalo bang oma, 100% manado...
kita asli TONSEA..........skrang tmsk kabupaten Minahasa Utara (MINUT)

salam jo for samua kawanua di sini :p
Bang Oma Irama
 
Posts: 212
Joined: Fri Sep 08, 2006 9:21 am
Location: afartemennya Angel Legah

Postby bono » Mon Sep 18, 2006 1:25 pm

kk islamer kwa ada pdkt deng cewe jadi so abis dia pe pulsa hehe, itu perintah ke-10 nda berlaku kalo masih tahap pacaran, kalo dia memang suka pa kk bagemana? so ada paitua? dia taru depe status di fs single mo, itu salah satu sinyal kalo dia masi tunggu pa kk, masa kk nda tau sinyal2 cewe yang suka pa kk? qta skali lia langsung tau kalo dia ada rasa pa kk, tinggal kk pe berani jo noh mau tembak ka nyanda, kalo qta ta langsung tanya, berkat kote.
buat bang kamen, mari bergoyang poco2 bersama hehe.
User avatar
bono
 
Posts: 2013
Joined: Thu Mar 16, 2006 3:30 pm
Location: Israel

Next

Return to Obrolan Santai



Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron