. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Gambar2 dan Berita2 kekejaman akibat dari pengaruh Islam baik terhadap sesama Muslim maupun Non-Muslim yang terjadi di seluruh dunia.

Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby kapal_kertas » Sat Nov 28, 2009 6:09 am

Fifty lashes for the teenage girl who wore an 'indecent' knee length skirt in Sudan

By MAIL FOREIGN SERVICE
Last updated at 10:36 PM on 27th November 2009

A girl of 16 was given 50 lashes after a judge ruled her knee length skirt was indecent.

Silva Kashif was punished without her family being told after she was arrested while walking alone near her home in the Sudanese capital, Khartoum.

Her mother, Jenty Doro, said: ‘I only heard about it after she was lashed. Later we all sat and cried.

‘She is just a young girl but the policeman pulled her along like she was a criminal. It was wrong.’

She said she would sue the police and the judge because her daughter is a Christian and underage.

The law states that under-18s should not be given lashes.

Doro said Khashif was taken to Kalatla court where she was convicted and punished by a female police officer in front of the judge.

'I only heard about it after she was lashed. Later we all sat and cried ... People have different religions and that should be taken into account' she said.
Khartoum is governed by Islamic sharia law. But although Miss Kashif is living there she is originally from the south of the country, which is not.

The government is supposed to be working to soften the impact of sharia for southerners living in Khartoum.

Her lawyer, Azhari al-Haj, said: ‘She was wearing a normal skirt and blouse, worn by thousands of girls. They didn’t contact a guardian and punished her on
the spot.’

The case will add fuel to a debate already raging over Sudan's decency laws after this year's high-profile conviction of Sudanese U.N. official Lubna Hussein, who was briefly jailed for wearing trousers in public.

Hussein, a former journalist who used her case to campaign against Sudan's public order and decency regulations, is touring France to publicise her book about the prosecution.

She had faced the maximum penalty of 40 lashes but was given a lighter sentence.

Arrests for indecency, drunkenness and other public order offences are not uncommon in Khartoum which is governed by Islamic sharia law.

Earlier this year Sudanese UN official Lubna Hussein was briefly jailed for wearing trousers in public.
User avatar
kapal_kertas
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 543
Joined: Wed Nov 05, 2008 5:39 pm

Re: Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby kapal_kertas » Sat Nov 28, 2009 8:30 am

Ini saya ada kawan Facebook yang mengalami hal serupa:

Michael Colin OToole Thanks, Pamela. .I am reminded of an incident in Bahrein several years ago. . .Three of us were sightseeing, two girls and myself. . .Having a nice time. . .We crossed the road to take some pictures of a Mosque and apparantly, we were not supposed to be near the mosque near to prayer time. .But we didn't really undersatand. ..Suddenly, we were attacked, the girls hair was pulled and they were dragged ad beaten for about thirty yards. . .I had my camera taken and a bloody nose. ..The police came, took us to the station, and said we were degenerate and the girls were western whores. . .They kept us there for seven hours. . .We left the next day, sahken and confused. . .They are not tolerent and they hate us and any slight or assumed provocation sets them off violently. .


Ini mengingatkan kejadian kami di Bahrain beberapa tahun yang lalu. Kami bertiga sedang berpelesir, saya dan 2 cewek lainnya, seneng2 lah. Kita nyabrang jalan buat mengambil foto sebuah mesjid. Ga taunya, kiat sebenernya ga bisa berada deket mesjid pada waktu salat, tapi mana kita tau.

Tiba2 kami diserang, cewek2 pada dijambakin, digebukin dan diseret sampe 10 meter. Kameraku diambil, idungku benyek. Polisi dateng, kami dibawa ke pos, kami dinyatakan tidak bermaruah dan cewek2 pada dibilang pelacur bule. Kami disel 7 jam, besoknya baru keluar dalam keadaan bonyok, gamang and bingung.

Islam sangat tidak toleran dan membenci kami. Skecil provokasi atau hanya sekedar anggapan provokasi akan meledakkan kekerasan dalam diri mereka.
Last edited by kapal_kertas on Sat Nov 28, 2009 12:43 pm, edited 1 time in total.
User avatar
kapal_kertas
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 543
Joined: Wed Nov 05, 2008 5:39 pm

Re: Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby keledailiar » Sat Nov 28, 2009 10:09 am

agama yg tercipta dari dubur onta memang intoleran,liat aja beberapa hari ini semua halaman orang jalur hijau dan lapangan sekolah banyak di ikat2 sapi,kambing...dan memang ngk toleran dah tau jalur hijau dan halaman sekolah (sekolah katolik) tapi memang ngk ada perasaan kepala sekolahnya cuma menghimbau anak2 sekolah agar jangan dulu ada pelajaran olah raga karena lapangannya di pake ama sapi,dan kambing bersenang senang sejenak.
keledailiar
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 25
Joined: Mon Oct 19, 2009 3:19 pm

Re: Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby islam_watcher » Sat Nov 28, 2009 10:30 pm

DAN MULUT2 MUSLIM MASIH BISA SESUMBAR MENYOMBONGKAN DIRI BAHWA ISLAM ADALAH AGAMA PALING DAMAI DAN TOLERAN DI MUKA BUMI???!!!!!!!!
:vom: :vom: :vom:
User avatar
islam_watcher
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1517
Joined: Sun Oct 21, 2007 2:16 pm

Re: Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby 4urfreedom » Sat Nov 28, 2009 10:48 pm

muslim mode on:
salah siapa domba kok masuk sarang serigala so resiko ditanggung sendiri
muslim mode off:
4urfreedom
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 624
Joined: Thu Mar 05, 2009 8:52 am

Re: Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby islam_watcher » Sat Nov 28, 2009 11:15 pm

keledailiar wrote:agama yg tercipta dari dubur onta memang intoleran,liat aja beberapa hari ini semua halaman orang jalur hijau dan lapangan sekolah banyak di ikat2 sapi,kambing...dan memang ngk toleran dah tau jalur hijau dan halaman sekolah (sekolah katolik) tapi memang ngk ada perasaan kepala sekolahnya cuma menghimbau anak2 sekolah agar jangan dulu ada pelajaran olah raga karena lapangannya di pake ama sapi,dan kambing bersenang senang sejenak.

dubur unta masih mending, ada fungsi dan manfaatnya yg jelas, yaitu membuang kotoran unta

apa sih yg ditakutkan islam thd gadis non muslim yg pake rok mini? memangnya rok mininya bisa membunuh muslim? memangnya di balik rok mininya dia bisa menyembunyikan bom?

hanya gara2 rok mini lalu dicambuk 50 kali oleh syariah?

SEKARANG SAYA MAKIN PERCAYA BAHWA ISLAM MEMANG 100% AGAMA PALING DAMAI DAN TOLERAN DI MUKA BUMI, KALAH DEH AGAMA2 LAIN
User avatar
islam_watcher
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1517
Joined: Sun Oct 21, 2007 2:16 pm

Re: Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby a_man » Mon Nov 30, 2009 4:21 pm

Klo kakinya masih mulus, ya harus dihukum, soalnya bikin muslim ngacung.

Klo sudah keriput, gak bakal dihukum, soalnya ga ada yg doyan.
User avatar
a_man
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 4319
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm
Location: http://code.google.com/p/a-manffi/downloads/list

Re: Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby abubakar » Mon Nov 30, 2009 10:59 pm

kalo dibalik, semua wanita yg pake burqa di negara kafir dicambuk juga. kira2 apa reaksi muslim ya.
abubakar
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 530
Joined: Sun Jul 19, 2009 4:14 pm

Re: Sudan: 50 cambukan untuk gadis Kresten ber-rok mini.

Postby Pembawa_Pete » Sun Jul 22, 2012 7:01 pm

abubakar wrote:kalo dibalik, semua wanita yg pake burqa di negara kafir dicambuk juga. kira2 apa reaksi muslim ya.


ya kayak yang sudah2, di mana2 yang berbau kafir dibakar, dibom.
User avatar
Pembawa_Pete
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 757
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:26 am


Return to Islam /Muslim dlm Gambar Dan Berita Internasional



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users