. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

Piagam HAMAS

Analisa hubungan Islam dan Yahudi sejak jaman Muhammad dan Islam sampai saat ini.

Piagam HAMAS

Postby ali5196 » Wed Feb 08, 2006 4:45 pm

http://www.faithfreedom.org/oped/Ohmyrus60208.htm

HAMAS tidak bertujuan utk mendirikan negara Palestina atau menerima co-eksistensi dgn Israel. Tujuan mereka hanya satu :jihad semata2 utk menghancurkan Yahudi. Hamas juga menegaskan bahwa mereka TIDAK akan menerima resolusi perjanjian/konferensi internasional manapun. :roll: Ini jelas dari piagam mereka yg bisa anda baca dibawah ini.

Dlm Islam, Yahudi--sbg Ahlul Kitab--boleh ditolerir begitu mereka ditaklukkan. Aplagi karena Yahudi oleh Allah digambarkan sbg musuh Allah Allah yg akan disiksa di hari Akhirat ala Islam nanti. Ini jelas disebut dalam piagam HAMAS yg mengutip Sahih Bukhari :

Abu Huraira melaporkan bahwa Rasulullah (saw) mengatakan: Hari Akhirat tidak akan datang kecuali Muslim bertempur melawan Yahudi dan Muslim akan membunuh mereka sampai Yahudi menyembunyikan diri dibelakang batu atau pohon dan pohon atau batu itu akan mengatakan: 'Muslim, ada Yahudi dibelakang saya; kemarilah dan bunuhlah ia,' namun pohon Gharqad tidak mengatakannya, karena pohon itu adalah pohon Yahudi.
(Sahih Bukhari Book 041, Number 6985)

------------------------------------------------------------------------

Piagam HAMAS/Hamas Charter (1988)
http://www.palestinecenter.org/cpap/doc ... arter.html

Piagam Allah : Platform Gerakan Resistensi Islam (Hamas) [PERHATIKAN NAMANYA SAJA ! Hamas adalah salah satu partai Palestina yg TIDAK MENGANDUNG KATA 'PALESTINA' !!] :supz:

“Dalam Nama Allah, yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang ... ladidadidadida ... ” Surat Al-Imran (III), ayat2 109-112. Israel akan bangun dan berdiri tegak SAMPAI Islam meng-eliminasinya spt Islam telah meng-eliminasi pendahulu2 Israel. Dunia Islam sedang terbakar. Oleh karena itu adalah wajib bagi kita masing2 utk menyiram air pada api, tanpa menunggu dimulainya tindakan oleh orang lain.


--------------------------------------------------------------------------------

Pendahuluan

Grace to Allah, .... blablabla ...

Ini adalah Piagam Gerakan Resistensi Islam (Hamas) yg akan menunjukkan wajah, identitas, posisi, tujuan, harapan dan seruan bagi dukungan bagi tujuannya. Karena perjuangan kami melawan Yahudi sangat luas dan parah, sampai membutuhkan semua upaya yg bisa dikerahkan, yg akan diikuti oleh langkah2 selanjutkan dan diperkuat oleh batalyun2 mendatang dari dunia Islam dan Arab sampai musuh dikalahkan dan kemenangan adalah bagi Allah sahaja. “Allah bersabda : Pandanglah ! Saya akan merebut kekuasaan, Saya dan rasul Saya ! Allah kuat, maha kuasa.”

--------------------------------------------------------------------------------

Part I - Knowing the Movement

Article One: The Ideological Aspects
Gerakan Resistensi Islam mendapat pengarahan dari Islam bagi segala pemikiran, tafsiran, eksistensi, kehidupan & tindakannya.

Article Two: Hubungan antara Hamas dan Jemaah Islamiyah
Gerakan Resistensi Islam adalahs alah satu sayap JI di Palestina. The Muslim Brotherhood Movement is a world organization, the largest Islamic Movement in the modern era. It is characterized by a profound understanding, by precise notions and by a complete comprehensiveness of all concepts of Islam in all domains of life: views and beliefs, politics and economics, education and society, jurisprudence and rule, indoctrination and teaching, the arts and publications, the hidden and the evident, and all the other domains of life.

[...]

Article Five: Dimensions of Time and Space of the Hamas
Dgn diterimanya Islam sbg way of life ... maka tujuan paling akhir adalah ISLAM, nabi sbg panutan dan Quran sbg Konstitusi. ...

Article Six: Peculiarity and Independence
Gerakan Resistensi Islam adalah sebuah gerakan khas Palestina yg hanya setia pada Allah dan bertujuan utk mengangkat panji Allah diatas setiap inci Palestine. Hanya dibawah bayang2 Islam, semua warga dari semua kawasan bisa eksis bersama2 dan bisa menjaga keamanan nyawa, harta benda dan haknya. Dgn absennya Islam, akan timbul konflik, tekanan, korupsi dan perang.
[INGAT non-muslim ! Ini menandakan bahwa anda akan dijadikan DHIMMI di Palestina versinya Hamas]

Article Seven: The Universality of Hamas
.... Siapapun yg mengecilkan pentingnya (Hamas), atau menolak utk mendukungnya, atau tidak mempedulikan peranannya, sama saja dgn MENENTANG NASIB. Barang siapa yg menutup mata dari fakta, entah disengaja atau tidak, suatu hari akan bangun dan menyadari bahwa ia akan mengalami kejadian diluar kekuasaanya dan tidak akan mendapatkan alasan utk membela posisinya.
[NGANCAM NIH YEEEeeee.... :supz: ] :turban:

Article Eight: The Slogan of the Hamas
Allah adalah tujuan, nabi adalah panutan, Qur’an adalah Konstitusi, Jihad its path and death for the case of Allah its most sublime belief.


--------------------------------------------------------------------------------

Part II - Objectives

Article Nine: Motives and Objectives
... mengalahkan kejahatan, shg yg tersisa adalah kebenaran, wilayah dikembalikan, panggilan2 solat bisa didengarkan dari mesjid2 mereka, mengumumkan dibentuknya kembali NEGARA MUSLIM. :prayer:

[...]

--------------------------------------------------------------------------------

Part III - Strategies and Methods

Article Eleven: The Strategy of Hamas: Palestina adalah Waqaf Islam
Kami percaya bahwa tanah Palestina adalah bagian dari Waqaf Islam ... tidak ada yg bisa melepaskannya, secara keseluruhan atau sebagian. ...

[PERHATIKAN KALIMAT2 MENARIK DIBAWAH INI !! :finga: ]

... Inilah status wilayah dlm syariah, dan MIRIP DGN SEMUA WILAYAH YG DIREBUT ISLAM DGN KEKERASAN, dan dijadikan bagian dari wilayah2 waqaf pada hari perebutan bagi semua generasi Muslim sampai Hari Kiamat. NOrma ini sudah eksis sejak para panglima tentara2 Muslim mencapai perebutan Syria dan Iraq, dan meminta kalif, ‘Umar Ibn al-Khattab, atas pendapatnya terhdp wilayah yg direbut ini, apakah akan dibagi2 antara para tentara atau dibiarkan dimiliki oleh penduduk (asli).

Menyusul diskusi dan konsultasi antara para kalif, ‘Umar Ibn al-Khattab, dan para Sahabat Rasulullah (SAW), mereka memutuskan bahwa tanah itu harus berada ditangan para pemilik agar dapat menikmati kekayaan tsb; TAPI kekuasaan atas tanah tsb harus diberikan sbg WAQAF (tanah abadi) bagi semua generasi Muslim sampai Hari Kiamat. Kepemilikan tanah tsb ditangan pemilik2 mereka hanya terbatas pada menikmati hasilnya. Setiap pelanggaran atas hukum Islam ini, sehubungan dgn Palestina, adalah tidak berdasar dan konsekwensinya akan dirasakan para pelaku. :snakeman:

Article Twelve: Hamas in Palestine, Its Views on Homeland and Nationalism
Hamas menganggap Nasionalisme (Wataniyya) sbg bagian dari religi. Tidak ada yg lebih indah dan mendalam dlm Nasionalisme ketimbang melancarkan JIHAD melawan musuh dan mengkonfrontasinya saat musuh menginjakkan kakinya pada tanah Muslim ...

Article Thirteen: Peaceful Solutions, [Peace] Initiatives and International Conferences
SEMUA inisiatif Perdamaian, solusi damai dan konferensi internasional utk mengatasi masalah Palestina, adalah BERTENTANGAN dgn kepercayaan kami.

Karena melepaskan bagian manapun dari Palestina berarti melepaskan bagian dari agama; nasionalisme Hamas adalah bagian dari kepercayaan, prinsip2 dan panji2 Allah ...

... kami tidak percaya bahwa konferensi2 ini mampu memenuhi tuntutan, memulihkan keadilan bangsa tertekan. Konferensi2 ini tidak lebih dari upaya utk MENUNJUK KAFIR SBG ARBITRATOR DLM TANAH2 ISLAM. SEJAK KAPAN KAFIR MEMBAWA KEADILAN BAGI KAUM BERIMAN ?

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu..” Surat 2, verse 120

Tidak ada solusi atas masalah Palestina kecuali lewat Jihad. Inisiatif, proposal dan konferensi2 internasional adalah buang waktu. Bangsa Palestina terlalu ningrat :rolling: utk membiarkan masa depan, hak dan nasib mereka ditentukan oleh permainan fana.

dsb dsb baca aja sendiri.
Last edited by ali5196 on Mon Jan 12, 2009 4:06 am, edited 8 times in total.
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Suara Hamas

Postby nokiah » Sat Sep 23, 2006 12:07 am

HAMAS : Kami adalah wakil anda!!!

(Ini adalah pesanan Dr Khalil al-Haya mewakili HAMAS di Palestin untuk seluruh ummah Malaysia.)


Alhamdulillah, Allah telah memilih kami yang berada di Palestin untuk berjihad. Kami telah dipilih untuk menjadi barisan hadapan kepada umat Islam. Kami telah dipilih oleh Allah SWT untuk mengorbankan jiwa, nyawa, harta, anak-anak kami untuk menentang musuh Allah dan mempertahankan Masjid al-Aqsa. Kami juga telah dipilih oleh Allah SWT untuk mewakili umat Islam di seluruh dunia untuk menjadi benteng pertahanan kepada al-Aqsa, kiblat pertama umat Islam dan juga masjid ketiga suci mereka. Kami juga telah dipilih oleh Allah untuk menjadikan mati syahid sebagai impian utama kehidupan kami berbanding kehidupan dunia. Selama lebih daripada 60 tahun, kami hidup di medan pertempuran. Selama waktu itu jugalah kami dijajah, dizalimi, diseksa, dibunuh dan juga diperangi. Mengapa?, hanya kerana kami mengucapkan La Ilaha Ila Allah, dan kerana kami mempertahankan bumi serta masjid kami.

Pelbagai bentuk kesengsaraan telah rakyat Palestin lalui. Pengusiran dari rumah, kampung halaman, dan juga tanah watan. Dibunuh, diseksa, ditembak, dibom, dibantai, disembelih dan apa-apa lagi perbuatan tidak bertamadun yang boleh diungkapkan, telah kami lalui. Generasi berganti generasi, umat Islam di Palestin tetap sabar dan komited untuk terus kekal dan mempertahankan tanah air mereka. Ianya adalah jihad, ianya adalah kemuliaan, ianya adalah bukti yang ingin kami bawa sebagai mahar ke syurga nanti. Semoga Allah menerima pengorbanan kami ini.

Ketika di waktu awal penjajahan, kami, saudara anda dari IM telah menjadi barisan utama perjuangan. Selepas beberapa waktu, IM telah dibantai penjajah. Pembantaian itu walau bagaimanapun tidak cukup untuk melemahkan kami. Sehinggalah di zaman Jamal Abdul Naser, sepertimana saudara-saudara kita di Mesir dibantai, kami juga turut menerima kesannya. Semenjak tarikh tersebut, IM terpaksa kembali ke bawah tanah. Kmai telah menumpukan usaha untuk pembinaan semula struktur perjuangan. Usaha pendidikan, dakwah, tarbiyyah dan kebajikan telah menjadi agenda utama kami. Kami laluinya dengan penuh kesabaran dan ketabahan. Sehinggalah di pertengahan 80'an. Apabila arus sekular telah mula jemu dengan perjuangan. Ketika arus sekular yang asalnya memandu perjuangan rakyat Palestin telah mula lesu. Kami mula memunculkan diri sebagai peneraju perjuangan rakyat Palestin. Perjuangan kami berbeza dengan perjuangan sebelum ini. Perjuangan kami adalah berteraskan Islam dan kami membawa mesej ummah. Perjuangan kami bukan hanya sekadar ingin memerdekakan sekeping tanah, tetapi untuk memandu kebangkitan umat Islam semula dan meninggikan syiar Islam di muka bumi ini.

HAMAS, semenjak hari pertama penubuhannya telah menjadikan jihad sebagai jalan utama untuk memerdekakan bumi Palestin. HAMAS juga telah menjadikan Islam sebagai landasan perjuangannya. HAMAS juga telah memberikan nyawa ahli-ahli mereka untuk tujuan tersebut. HAMAS juga telah berjanji dengan rakyat Palestin dan juga kepada umat Islam untuk terus komited dengan perjuangan mereka. HAMAS juga berjanji untuk memerdekakan masjid al-Aqsa walaupun terpaksa berjuang dengan kuku dan gigi sahaja. Itulah janji kami.

Selepas hampir 20 tahun berjuang, Allah memberikan hasilnya kepada perjuangan HAMAS. Kami diberi kepercayaan oleh rakyat untuk memerintah mereka. Kemenangan ini, walaupun indah, namun ianya merupakan ujian yang getir bagi kami. Kemenangan tersebut merupakan era baru perjuangan HAMAS. Kami terpaksa menambahkan satu lagi ruang di dalam perjuangan kami, iaitu ruangan politik pemerintahan. Semakin bertambahnya beban, semakin tingginya perngorbanan.

Andalah saudara kami yang paling hampir di Malaysia. Hati-hati kita telah diikat dengan fikrah dan aqidah yang sama. Kita telah dihimpunkan di dalam ikatan kerohanian yang jitu. Kita telah ditakdirkan untuk bersama di dalam perjuangan dengan manhaj yang sama. Kami adalah wakil anda di Palestin. Kemenangan kami adalah kemenangan anda. Pemerintahan kami adalah pemerintahan anda. Kerajaan HAMAS adalah kerajaan IM dan hadiah buat perjuangan IM di seluruh dunia. Tidakkah anda sedar perkara ini?, jika anda tidak sedarkan perkara ini siapakah lagi yang akan menyedarinya???

Menjadi pemerintah bukanlah sesuatu yang mudah. Apatah lagi memerintah di dalam fasa penjajahan dan peperangan. Apatah lagi jika pemerintahan itu hanyalah memerintah sebuah negara yang tidak berdaulat dan dinafikan kedaulatannya. Apatah lagi apabila memerintah sebuah negara yang menjadi sasaran keganasan penjajah Zionis yang didokongi oleh kuasa besar dunia yang zalim. Apatah lagi pemerintahan tersebut adalah mewarisi pemerintahan sebelumnya yang meninggalkan beban hutang sebanyak USD 3 billion di dalam akaun kerajaan. Inilah realiti kerajaan yang kami terajui. Inilah juga realiti kerajaan yang diterajui oleh IM di Palestin. Inilah realiti kerajaan yang mewakili anda semua di seluruh dunia.

Sehingga kini, para pegawai kerajaan, termasuk para menteri, tidak menerima gaji semenjak 3 bulan yang lalu. Tahap pengangguran telah mencaai 31% di Gaza dan Tebing Barat. Bekalan makanan dan petrol semakin berkurangan. Ubat-ubatan di hospital semakin kehabisan. Baru-baru ini, tiga orang bayi telah meninggal di hospital di Gaza kerana ketiadaan ubat-ubatan yang mencukupi. Pelajar-pelajar tidak akan dapat menduduki peperiksaan kerana kehabisan kertas di sekolah-sekolah di Gaza dan Tebing Barat. Hatta, persidangan parlimen (Majlis Legaslatif) kami di Gaza hampir-hampir dibatalkan kerana kekurangan kertas.

Mengapa ini semua?, ianya adalah kerana keberkesanan tekanan yang dikenakan ke atas rakyat Palestin oleh rejim Zionis, AS dan juga EU. Tekanan yang dikenakan hanya semata-mata rakyat Palestin telah memilih calon yang mereka inginkan di dalam pilihanraya yang lalu. Tekanan yang dikenakan kerana kami enggan menurut ugutan mereka supaya mengiktiraf penjajahan Zionis. Tekanan juga dikenakan kerana kami ingin mempertahankan diri kami daripada dibunuh oleh pihak penjajah. Sampai bilakah tekanan ini akan berakhir?

Wang hasil kutipan cukai kami yang berjumlah USD 55 juta sebulan tidak pernah dipulangkan kepada rakyat Palestin.Rejim Zionis telah mengambilnya dari kami dan tidak pernah dipaksa untuk memulangkannya kepada kami. Mengapa tiada kuasa yang memaksa rejim Zionis untuk memulangkannya. Mereka juga telah menutup laluan udara, darat dan laut kepada tanah Palestin. Ekonomi kami berada di tangan rejim Zionis kerana perjanjian gila dan **** yang telah dipersetujui oleh kerajaan sebelum ini. Walau bagaimanapun, kami tidak mengharapkan itu semua.

Kami yakin, saudara-saudara seislam kami masih dapat membantu kami. Kami yakin saudara seaqidah kami akan dapat menampung keperluan rakyat Palestin dan mencukupinya. Kami yakin juga, saudara seaqidah kami di seluruh dunia akan dapat membuatkan kami terus hidup dan tidak bergantung kepada bantuan-bantuan daripada negara-negara bukan Islam, apatah lagi dari rejim Zionis. Persoalannya, di manakah saudara-saudara kami? Di manakah mereka di kala kami memerlukan mereka?

Kami mengharapkan agar anda mengepalai kempen untuk menyelamatakan kerajaan HAMAS di bumi Malaysia ini. Kami hanya mempunyai dua pilihan. Pertamanya, tunduk kepada tekanan AS dan EU lantas mengiktiraf Israel demi menghilangkan kesengsaraan rakyat. Pilihan yang kedua adalah teruskan berjuang dan tidak sekali-kali tunduk kepada tekanan. Kami telah memilih pilihan yang kedua. Kami akan terus berjuang ke titisan darah terakhir kami. Kami tidak akan sekali-kali mengiktiraf penjajah. Kami tidak akan sekali-kali tunduk kepada tekanan. Malangnya rakyat hanya boleh bertahan selama enam bulan. Tiap-tiap hari, rakyat mengadakan perarakan menyokong kerajaan dan menggesa agar kerajaan HAMAS tidak tunduk kepada tekanan. Kami yakin, rakyat akan terus menyokong, tetapi sampai bila?, perut mereka akan kosong. Kami tidak akan membiarkan rakyat kami kelaparan dan sakit tanpa rawatan. Kami perlukan bantuan anda untuk melakukannya. Mahukah anda melihat kerajaan IM di Palestin membiarkan rakyatnya kelaparan?

Kami akan terus berjuang. Kami akan terus tetap dalam perjuangan sehinggalah setiap daripada akmi akan gugur syahid. Kami akan terus memastikan prinsip Islam akan terus dijulang. Namun kami memerlukan sokongan dan bantuan anda.

Jikalau kami gugur syahid, dan anda sekelian terus diam membisu dan hanya menyaksikan sahaja, nantikan hari pembalasan. Kami akan tuntut dari Allah di atas kelembapan anda semua. Kami tidak akan redha terhadap kelesuan dan kebisuan anda semua. Kai tidak akan memaafkannya.


Kami mengharapkan agar anda bersikap pro-aktif. Kami mengharapkan agar anda menyumbang lebih daripada rakyat sekeliannya. Jika kaum muslimin semua diminta menyumbangkan USD 1 (RM 3.60) setahun, kami minta dari anda USD 10 (RM 36) setahun. Kami berharap juga agar sumbangan ini berterusan dan bukan hanya sekadar bermusim sahaja.

Kami juga mengharapkan agar anda melobi kerajaan anda yang menjadi pengerusi OIC untuk melakukan sesuatu.

Kami juga berharap dari anda untuk melakukan kempen kesedaran, dan libatkan masyarakat Malaysia, termasuk pertubuhan-pertubuhan bukan Islam untuk turut membantu rakyat Palestin.

Kami juga inign melihat anda menjadi juara di peringkat antarabangsa di dalam kempen kesedaran ini.

Banjiri media anda dengan isu Palestin dan al-Aqsa. Halakan mereka untuk menyokong perjuangan rakyat Palestin.

Kepalailah usaha serantau untuk tujuan tersebut, andalah harapan kami.

Dan akhir sekali, kami mengharapkan agar anda tidak melupakan kami di dalam doa-doa anda sekelian. Berdoalah agar kami thabat di dalam perjuangan. Berdoalah agar kami tetap di dalam perjuangan kami. Berdoalah agar kami dikurniakan mati syahid. Berdoalah juga, agar kita dapat bersama-sama bersolat di dalam Masjid al-Aqsa satu hari nanti, di mana pada waktu itu, bendera Islam akan berkibar dan syariat Allah akan berdaulat sekali lagi di atas muka bumi ini...


Allah Akbar!!!

Saudaramu,
Khalil Ismail al-Haya
Ketua Whip HAMAS di Majlis Legaslatif Palestin,
14 Mei 2006.
nokiah
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 35
Joined: Thu Sep 14, 2006 7:20 am
Location: temerloh, malaysia

Re: Piagam HAMAS**

Postby ali5196 » Sat Jan 10, 2009 2:54 am

penting dinaikin lagi
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Re: Piagam HAMAS**

Postby ali5196 » Sat Jan 10, 2009 3:54 am

[VIDEO] The Ugliness of Hammas (Israel menggempur Gaza, Des 2008-Januari 2009)
viewtopic.php?f=56&t=30582
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Re: Piagam HAMAS

Postby macintosh » Sun Feb 01, 2009 6:19 am

macintosh
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 182
Joined: Fri Jan 23, 2009 1:41 am
Location: Lampung


Return to Resource Center: Islam dan YAHUDI



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users