. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

PENGANTIN ANAK-ANAK MUSLIM..Sekarang kalian bisa lihat!

Seluk beluk ttg hak/kewajiban wanita, pernikahan, waris, bentuk2 pelecehan hak2 wanita dlm Islam dll.

PENGANTIN ANAK-ANAK MUSLIM..Sekarang kalian bisa lihat!

Postby Phoenix » Mon Jul 10, 2006 5:19 am

"]Image
Roshan Qasem, 11, will join the household of Said Mohammed, 55; his first wife; their three sons; and their daughter, who is the same age as Roshan.
Image
Ghulam Haider, 11, is to be married to Faiz Mohammed, 40. She had hoped to be a teacher but was forced to quit her classes when she became engaged.

New York Times article:

In many societies, the term "child bride" calls to mind impetuous sweethearts, a ladder cautiously positioned beneath a bedroom window, a silent kiss in the moonlight and a young couple making an anxious getaway to a justice of the peace. But this is not a ready image the world over. In Afghanistan, a child bride is very often just that: a child, even a preteen, her innocence betrothed to someone older, even much, much older.

Rather than a willing union between a man and woman, marriage is frequently a transaction among families, and the younger the bride, the higher the price she may fetch. Girls are valuable workers in a land where survival is scratched from the grudging soil of a half-acre parcel. In her parents' home, a girl can till fields, tend livestock and cook meals. In her husband's home, she is more useful yet. She can have sex and bear children.

Afghanistan is not alone in this predilection toward early wedlock. Globally, the number of child brides is hard to tabulate; they live mostly in places where births, deaths and the human milestones in between go unrecorded. But there are estimates. About 1 in 7 girls in the developing world (excluding China) gets married before her 15th birthday, according to analyses done by the Population Council, an international research group.

In the huge Indian states of Rajasthan and Uttar Pradesh, the proportion is 36 percent; in Bangladesh, 37 percent; in northwest Nigeria, 48 percent; in the Amhara region of Ethiopia, 50 percent. Tens of millions of girls are having babies before their bodies are mature enough, increasing the likelihood of death from hemorrhaging, obstructed labor and other complications.

Stephanie Sinclair's striking photographs of child brides in Afghanistan remind me of my own travels over remote landscapes during the time of the Taliban, when recurring years of drought had parched the final resources from millions of the destitute. Fathers then were especially keen to convert their daughters into brides. It was a way to deliver the girl from hunger — and a way to at least temporarily ward off famine for the rest of the family. Young boys were sold into bondage with the same painful practicality. Rarely have I seen anything more heartbreaking than the tears of a relinquished child.

The drought has since passed, but the poverty remains, as does the widespread custom of early marriage. Some Afghans readily use their daughters to settle debts and assuage disputes. Polygamy is practiced. A man named Mohammed Fazal, 45, told Sinclair that village elders had urged him to take his second wife, 13-year-old Majabin, in lieu of money owed him by the girl's father. The two men had been gambling at cards while also ingesting opium and hashish.

But the practice of early marriage stems as much from entrenched culture as from financial need. Bridal virginity is a matter of honor. Afghan men want to marry virgins, and parents prefer to yield their daughters before misbehavior or abduction has brought the family shame and made any wedding impossible.

Unfortunately, there are no reliable data about the age of Afghans at marriage. Husbands are not ordinarily old enough to be their wives' fathers or grandfathers, but such February-September couples as those pictured here are hardly rare either. In such marriages, the man is likely to view the age difference as a fair bargain, his years of experience in exchange for her years of fecundity. At the same time, the girl's wishes are customarily disregarded. Her marriage will end her opportunities for schooling and independent work.

On the day she witnessed the engagement party of 11-year-old Ghulam Haider to 40-year-old Faiz Mohammed, Sinclair discreetly took the girl aside. "What are you feeling today?" the photographer asked. "Nothing," the bewildered girl answered. "I do not know this man. What am I supposed to feel?"

http://www.nytimes.com/2006/07/09/magaz ... ref=slogin
Phoenix
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 11175
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:33 am
Location: FFI

Postby Phoenix » Mon Jul 10, 2006 5:21 am

MY COMMENT:


IT'S SICK & SUCK!!!!!
Phoenix
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 11175
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:33 am
Location: FFI

Postby NoMind » Mon Jul 10, 2006 8:15 am

Phoenix wrote:MY COMMENT:


IT'S SICK & SUCK!!!!!

But, it's SUNNAH. :oops:


With Best Regards,
NoMind
User avatar
NoMind
Translator
 
Posts: 451
Joined: Tue Sep 13, 2005 11:25 pm

Postby curious » Mon Jul 10, 2006 8:36 am

nabi baik meninggalkan contoh baik.
nabi tidak baik (bejat) meninggalkan contoh tidak baik (bejat)
User avatar
curious
Translator
 
Posts: 3705
Joined: Wed Mar 22, 2006 5:08 am

Postby barabaig » Mon Jul 10, 2006 9:56 am

NoMind wrote:
Phoenix wrote:MY COMMENT:


IT'S SICK & SUCK!!!!!

But, it's SUNNAH. :oops:


With Best Regards,
NoMind


how else could moslem helps the children except by marrying them? :cry:
please understand this :lol:
User avatar
barabaig
Translator
 
Posts: 356
Joined: Wed Sep 21, 2005 2:16 pm
Location: jakarta

Postby curious » Mon Jul 10, 2006 10:27 am

maybe they have "reconcililation" in mind ;)
User avatar
curious
Translator
 
Posts: 3705
Joined: Wed Mar 22, 2006 5:08 am

Postby barabaig » Mon Jul 10, 2006 11:26 am

HIKMAHTUL wrote:
barabaig wrote:
NoMind wrote:
Phoenix wrote:MY COMMENT:


IT'S SICK & SUCK!!!!!

But, it's SUNNAH. :oops:


With Best Regards,
NoMind


how else could moslem helps the children except by marrying them? :cry:
please understand this :lol:

Dear barabaig
I would like you to understand they are situation don only speaking the bad but if you look by your hearth you will see the realty.
I would like you to give me the rule of Christian married ?
Because i see if you messieas Isa till he pass away he isn't married, why the mayorrity of christian is married ?
Please answer my question.
Best regards.


dear buddy, hikmahtul
why is it a must for moslem to compare islamic mischief with christianity?
is moslem feeling inferior towards christians? christian are being accused of many things by moslems and yet you are trying to get their reference?
my comment regarding this thread above is only a quote from what moslem state to defend mohamad's unethical/inhumane behavior. please take a little time to browse around. you'll get the drift.
br//
User avatar
barabaig
Translator
 
Posts: 356
Joined: Wed Sep 21, 2005 2:16 pm
Location: jakarta

Postby LabuLabi » Mon Jul 10, 2006 11:37 am

BTW, is there any occurance of the word "Islam" or "Muslim" in the article posted by pheonix ?

And since when do men who indulge in "gambling at cards while also ingesting opium and hashish" are considered as Muslims ?
LabuLabi
Banned
 
Posts: 739
Joined: Sun Jun 11, 2006 10:47 am

Postby barabaig » Mon Jul 10, 2006 2:12 pm

LabuLabi wrote:BTW, is there any occurance of the word "Islam" or "Muslim" in the article posted by pheonix ?

And since when do men who indulge in "gambling at cards while also ingesting opium and hashish" are considered as Muslims ?


a tree is recognised by its fruits
User avatar
barabaig
Translator
 
Posts: 356
Joined: Wed Sep 21, 2005 2:16 pm
Location: jakarta

Postby Logic » Mon Jul 10, 2006 2:30 pm

barabaig wrote:
LabuLabi wrote:BTW, is there any occurance of the word "Islam" or "Muslim" in the article posted by pheonix ?

And since when do men who indulge in "gambling at cards while also ingesting opium and hashish" are considered as Muslims ?

a tree is recognised by its fruits


Kan u know typical moslem, contohnya: pada kasus ini kalo gak ada tertulis islam ato muslim itu PASTI bukan islam ato muslim, tapi forum ini walaupun udah tertulis BUKAN situs kristen tetap aja menurut moslem PASTI situs kristen.
User avatar
Logic
Translator
 
Posts: 551
Joined: Wed May 17, 2006 2:06 pm
Location: NOT in moslem brain...

Postby barabaig » Mon Jul 10, 2006 2:57 pm

Logic wrote:Kan u know typical moslem, contohnya: pada kasus ini kalo gak ada tertulis islam ato muslim itu PASTI bukan islam ato muslim, tapi forum ini walaupun udah tertulis BUKAN situs kristen tetap aja menurut moslem PASTI situs kristen.


you know that
i know that
all non moslem know that
only moslems do not know that, shhhhh don't tell them about this please :wink:
User avatar
barabaig
Translator
 
Posts: 356
Joined: Wed Sep 21, 2005 2:16 pm
Location: jakarta

Postby ali5196 » Mon Jul 10, 2006 3:12 pm

Eh makcik LabuLabi, wld you not like to sit as a bride next to that old fart ? Assuming you're an eleven year old (you sound like one, anyway !)

AYO JAWAB, JANGAN TEDENG ALING2. Plus juga jawab pertanyaan yang dari dulu elu coba hindari selama 2 tahun :

apa beda darul islam dan darul harb ?

APA ISI Q9:5 ?

Apa arti kata 'PAEDOPHILE' ???
Maybe lain artinya di Malaysia :lol: :lol: :lol:
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Jul 10, 2006 3:15 pm

thanks NIX, nice pictures. Ntar gua print dan tempelkan di mesjid.

PS : Kau akan menerjemahkannya or you want me to do it ? Or anybody else maybe ? Can artikelnya pendek tuh ! thanks. :wink:
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby Phoenix » Mon Jul 10, 2006 5:00 pm

Logic wrote:
barabaig wrote:
LabuLabi wrote:BTW, is there any occurance of the word "Islam" or "Muslim" in the article posted by pheonix ?

And since when do men who indulge in "gambling at cards while also ingesting opium and hashish" are considered as Muslims ?

a tree is recognised by its fruits


Kan u know typical moslem, contohnya: pada kasus ini kalo gak ada tertulis islam ato muslim itu PASTI bukan islam ato muslim, tapi forum ini walaupun udah tertulis BUKAN situs kristen tetap aja menurut moslem PASTI situs kristen.


NTUL......


And when it refer to the bad things: You can not say It's moslems or islam..

But when Arabs countries did good things, they says: Who fond Algebra? Look at the pyramid? who found the chess game?...bla..bla..bla...and they use word "islam" instead of arabs...he.he...he...
Phoenix
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 11175
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:33 am
Location: FFI

Postby Phoenix » Mon Jul 10, 2006 5:02 pm

ali5196 wrote:Eh makcik LabuLabi, wld you not like to sit as a bride next to that old fart ? Assuming you're an eleven year old (you sound like one, anyway !)

AYO JAWAB, JANGAN TEDENG ALING2. Plus juga jawab pertanyaan yang dari dulu elu coba hindari selama 2 tahun :

apa beda darul islam dan darul harb ?

APA ISI Q9:5 ?

Apa arti kata 'PAEDOPHILE' ???
Maybe lain artinya di Malaysia :lol: :lol: :lol:


Sorry Li..kayaknya kali ini gue nggak bisa terjemahin cepat..kalau mau gue..elo kudu tunggu beberapa hari, soalnya gue ada sesuatu yg harus kejar waktu...

Jadi kalau elo ada waktu en kalau ada yang bisa lainnya, silahkan terjemahin (kalau nggak mau tunggu)
Phoenix
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 11175
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:33 am
Location: FFI

Postby loe_loetoeng » Mon Jul 10, 2006 5:15 pm

HE ... HHEEE ... KALIAN SIRIK YEEEEE ...
KALO LOE MAU, PONAKAN LOE SI ASIUWWW BISA LOE PAKE PELAMPIASAN ATAS NAMA KEADILAN ....
LOE EMANG BISANYA SIRIK, (TAK MAMPU) ....
JANGAN MUNAFIK LOE, LATIHAN PAKE AYAM BETINMA SUDAH GAK MUSIM MANNN ....
KALO LOE EMANG GENTLE LOE YANG COWOK AJAK NENEK LOE LATIHAN LENDIR, KALO LOE CEWEX LOE AJAK NEGKONG LOE MAEN KULUM2AN ....
BERES .... LOE ENAK LOE BERIMAN... BEBAS VIRUS MUNAFIK ..
loe_loetoeng
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 57
Joined: Mon Jul 10, 2006 3:04 pm
Location: 3636

Postby barabaig » Mon Jul 10, 2006 5:20 pm

Gbr 1: Roshan Qasem, 11 tahun, akan segera masuk ke rumah Said Mohammed, 55 tahun; bergabung bersama dengan istri Said, tiga anak lelakinya, dan anak perempuannya yang seumur Roshan.

Gbr 2: Ghulam Haider, 11 tahun, akan segera menikah dengan Faiz Mohammed, 40 tahun. Ghulam bercita-cita menjadi guru, tetapi terpaksa melupakan cita-cita tersebut karena pertunangannya ini.

Artikel dari New York Times:
Di dalam banyak tradisi, istilah “pengantin cilik” mengacu pada pasangan anak muda yang sedang dimabuk cinta, dengan berbagai ”kenakalannya” untuk sekedar bisa bercengkrama. Tetapi tidak demikian adanya di belahan dunia yang lain. Di Afganistan, seorang pengantin cilik benar-benar adalah seorang pengantin seorang anak, bahkan belum mencapai usia remaja, dimana kepolosannya diserahkan kepada seorang pria yang jauh lebih tua darinya.

Di sana pernikahan bukan lagi merupakan persatuan antara dua insan yang saling mengasihi, tetapi lebih merupakan transaksi antar keluarga, dan semakin muda pengantin perempuannya, makin mahal harga yang ditetapkan bagi anak tersebut. Anak-anak perempuan merupakan pekerja yang sangat berharga di wilayah yang penduduknya memiliki mata pencaharian mengais tanah. Di rumah orang tuanya, seorang anak perempuan membajak ladang, menggembalakan ternak, dan memasak. Di rumah suaminya, anak tersebut akan lebih dimanfaatkan. Ia akan dapat berhubungan seks dan melahirkan anak.

Afganistan bukanlah satu-satunya yang menerapkan pernikahan dini. Secara global, jumlah pengantin cilik ini sulit dihitung secara pasti; hal ini biasanya terjadi dimana kelahiran, kematian, dan catatan atas kependudukan tidak tertata baik atau bahkan tidak ada sama sekali. Namun dapat saja dilakukan perkiraan. Sekitar satu dari tujuh anak perempuan di negara berkembang (kecuali China) menikah sebelum usia mereka mencapai 15 tahun, berdasarkan analisis dari Dewan Kependudukan yang merupakan kelompok peneliti internasional.

Di negara bagian Rajasthan dan Uttar Pradesh (India), angka pernikahan dini mencapai 36%, di Banglades 37%, Nigeria Barat Laut 48% dan Wilayah Amhara di Etiopia mencapai 50%. Puluhan juta anak perempuan sudah memiliki anak sebelum tubuh mereka berkembang cukup matang, yang beresiko kematian akibat pendarahan pada waktu melahirkan, gangguan persalinan dan komplikasi lainnya.

Foto dari Stephanie Sinclair yang mengejutkan di atas mengingatkan saya pada perjalanan ke wilayah terpencil semasa Taliban berkuasa, dimana kekeringan yang menahun telah mengakibatkan bencana yang sangat dahsyat di sana. Para ayah sangat berlomba-lomba mengawinkan anaknya. Hal ini merupakan salah satu cara untuk menghindarkan anak perempuannya dari kematian akibat kelaparan – dan salah satu cara untuk menyelamatkan keluarganya dari kelaparan untuk sementara. Anak-anak lelaki dijual dengan cara yang sama-sama menyedihkan. Jarang sekali saya melihat hal yang lebih menghancurkan hati daripada tangis seorang anak yang terjual.

Kekeringan telah lama berlalu, tetapi kemiskinan tetap mencengkram, demikian juga dengan tradisi perkawinan dini. Beberapa orang telah berkeinginan untuk menukarkan anak perempuannya untuk melunasi hutang dan meredakan perselisihan. Poligami dipraktekkan. Seorang pria bernama Mohammed Fazal, 45 tahun bercerita kepada Sinclair bahwa tetua kampung telah memaksa dia untuk mengambil istri kedua, Majabin yang berumur 13 tahun sebagai pengganti atas hutang ayah anak perempuan itu kepadanya. Kedua lelaki itu habis berjudi kartu sambil mengkonsumsi opium dan hasis.

Akar praktek perkawinan dini ini lebih dalam pada masalah budaya dan bukan pada masalah keuangan. Para suami biasanya belum cukup tua untuk menjadi ayah atau kakek sang calon istri, tetapi pasangan yang bagai bumi dan langit pada gambar di atas juga bukan pemandangan yang langka. Dalam perkawinan seperti ini, sang lelaki memandang selisih umur yang besar sebagai suatu hal yang wajar, pengalamannya yang luas ditukar dengan potensi kesuburan sang calon istri. Pada saat yang sama, harapan dan cita-cita anak-anak perempuan tersebut diabaikan. Perkawinannya mengakhiri kesempatan untuk bersekolah dan berkarya.

Pada saat menyaksikan pesta perkawinan antara Ghulam Haider yang berumur 11 tahun dengan Faiz Mohammed yang berumur 40 tahun, Sinclair secara diam-diam menarik Ghulam ke sisi dan bertanya, ”apa yang kamu rasakan hari ini?” Ghulam menjawab, ”Tidak ada.” ”Saya tidak mengenal lelaki ini. Apa yang seharusnya saya rasakan?”

http://www.nytimes.com/2006/07/09/magaz ... ref=slogin
User avatar
barabaig
Translator
 
Posts: 356
Joined: Wed Sep 21, 2005 2:16 pm
Location: jakarta

Postby LabuLabi » Mon Jul 10, 2006 6:15 pm

Sudah diterjemahkan oleh baragaig. Tetapi ternyata masih tidak ada perkataan "Islam" atau "Muslim" didalam artikel itu. Atau harus dibaca seperti membaca alkitab yang tidak punya perkataan "triniti" didalamnya ?
LabuLabi
Banned
 
Posts: 739
Joined: Sun Jun 11, 2006 10:47 am

Postby LabuLabi » Mon Jul 10, 2006 6:26 pm

barabaig wrote:
LabuLabi wrote:BTW, is there any occurance of the word "Islam" or "Muslim" in the article posted by pheonix ?

And since when do men who indulge in "gambling at cards while also ingesting opium and hashish" are considered as Muslims ?


a tree is recognised by its fruits


and we know which disgusting rotten tree you dropped from. :wink:
LabuLabi
Banned
 
Posts: 739
Joined: Sun Jun 11, 2006 10:47 am

Postby loe_loetoeng » Mon Jul 10, 2006 6:34 pm

HE.. HE... DASAR LOE KERDIL MERINDUKAN MARTABAK
loe_loetoeng
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 57
Joined: Mon Jul 10, 2006 3:04 pm
Location: 3636

Next

Return to Hak WANITA dlm Islam



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users