. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Pembelaan bahwa Islam adalah ajaran dari Tuhan.

NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby islamagamayangbenar » Sun Jun 20, 2010 4:15 am

Masa ini, ramai sangat missionaries christian pelajari Qur’an untuk memurtadkan muslim menjadi kafir laknatullah. Dan tidak sempurna iman sorang muslim jika tidak menyayangi saudaranya seperti ia menyayangi diri sendiri. Salah satu bentuk kasih & sayang itu ialah Amar Ma’ruf & Nahi Munkar. Kita tidak cume diwajibkan amar ma’ruf sahaja, tapi tidak boleh diam semasa melihat kemunkaran didepan kita. Nahi munkar pun kena ditegakkan.

Dan kemunkaran yang dilakukan oleh dieorang missionaries ialah memesongkan Qur’an dan mengartikan sekena hatinya untuk memurtadkan saudara kita yg muslim. Salah satu ayat di tukar maknanya ialah:

Qs. 43 Zukhruf: 61. Dan sesungguhnya dia (Wa Innahuu) itu benar-benar menjadi pertanda akan datangnya kiamat. Karena itu janganlah kamu ragu-ragu tentang kiamat itu dan ikutilah Aku. Inilah jalan yang lurus.

Dengan ayat ini, para missionaries dengan seenak hatinya mengertikan jika Nabi Isa itu Tuhan kerana tahu kapan kiamat, ini sungguh sesat dan menyesatkan. Jika kita baca dari ayat 59, maka nampak sangat jika Nabi Isa itu sama sekali bukan Tuhan, Nabi Isa itu ialah hamba Tuhan yg dikaruniai kenabian.

Qs. 43 Zukhruf:59. Isa tidak lain hanyalah seorang hamba yang Kami berikan kepadanya nikmat dan Kami jadikan dia sebagai tanda bukti untuk Bani lsrail

Jadi jelas sangat jika:
1. Nabi Isa itu ialah hamba Allah, maknanya ia bukan Tuhan.
2. Nabi Isa diberi berbagai nikmat oleh Allah, maknanya ia bukan Tuhan.
3. Nabi Isa sebagai bukti & teladan bagi bani Israil, bukan untuk seluruh manusia atau semesta alam

Nabi lain pun diberi pengetahuan soalan kiamat, tapi cume sekedar tanda-tandanya sahaja, kejadian sekilas jika gunung akan berhamburan, air laut naik meluap dan lainnya, tapi tak tahu bila/kapan kiamat akan terjadi.

Lagi, ini dibuktikan oleh alkitab christian mereka sendiri jika Nabi Isa itu tak tahu bila/kapan kiamat terjadi. Sy tidak cume asal bicara, semua kena ada bukti & bukti terkuat ialah kitab “Suci”

Markus 13:32 Tetapi tentang hari atau saat itu tidak seorangpun yang tahu, malaikat-malaikat di sorga tidak, dan Anakpun tidak, hanya Bapa saja."

Matius 24:36 Tetapi tentang hari dan saat itu tidak seorangpun yang tahu, malaikat-malaikat di sorga tidak, dan Anakpun tidak, hanya Bapa sendiri."

Dari 2 ayat diatas, dapat kita ambil beberapa makna:
1. Tidak ada yg tahu kapan kiamat kecuali Allah, bermakna tidak ada Tuhan selain Allah
2. Malaikat tidak tahu kapan kiamat, bermakna malaikat bukan Tuhan
3. Nabi Isa tidak tahu kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan

Jadi, terbukti dengan jelas sangat jika Tidak ada yang tahu kapan kiamat kecuali Allah, Yang tahu kapan kiamat Cuma Tuhan. Bermakna tiada Tuhan selain Allah ----> Islam terbukti Benar!

Nabi Isa tidak tahu bila/kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan kerana Nabi Isa tidak MAHA TAHU! Setiap yang tidak MAHA TAHU bermakna bukan Tuhan, manusia, malaikat, jin & setan tidak Maha Tahu & tidak tahu kapan kiamat akan terjadi bermakna manusia, malaikat, jin & setan bukan Tuhan. Nabi Isa tidak tahu kapan kiamat, bermakna Nabi Isa bukan Tuhan.

Kamiikuti apa yang diucapkan oleh Nabi Isa, Nabi Isa kata: Yang tahu bila/kapan kiamat cuma Allah, dia tidak tahu.... maka kami pun menuruti apa yang Nabi Isa ucapkan, sementara umat Christian menentang apa yg dikatakan oleh Nabi Isa.

Oleh kerana itu maka lebih tepat jika kami mengakui Umat Islam ialah pengikut Nabi Isa a.s. a.s. yg sebenar, sementara umat Christian ialah pengkhianat Nabi Isa a.s. a.s..

Jadi,,, 1 lagi BUKTI,,, Islam TERBUKTI BENAR!
DARI ILMIAH,,,, Islam terbukti Benar
DARI KITAB LAIN,,, Islam terbukti Benar

Segala puja & puji bagi ALLAH,,, Qur'an TERBUKTI Sepanjang Masa!

klik SHARE/BAGIKAN/KONGSI/TAG PHOTO dibawah gambar/note agar boleh nampak dalam profile wall post sendiri, agar rakan & saudara lain boleh tahu jika ISLAM satu-satunya yg TERBUKTI BENAR... ^_^

Jangan lupa bagi tahu rakan & saudara lain menjumpai page group ini agar lagi ramai orang tahu & saling ingat mengingati sesama insan. Supaya lagi ramai orang boleh mendakwahkan & menyampaikan jika cuma Islam sahaja satu-satunya agama yg TERBUKTI BENAR!
----------------------------
Kerana sy lihat ramai NEW member sekitar 5,000->10,000 orang untok setiap harinya, maka dibawah ini ialah tulisan pada wall post hari-hari lalu yg penting sangat untok ahli baru/new member.
----------------------------
Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir agama benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.

Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat yg masuk lokap/penjara ialah ramai yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Mari kita sama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya

Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ada, tapi yg salah pun banyak sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.

Dan dalam posting hari hari lalu, kita sudah bahas banyak bukti kebenaran Quran & kesalahan Alkitab chistian.

Dalam posting kemarin, telah terbukti dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa a.s. Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
----> Gereja ajarkan "Tuhan" bapak, "Tuhan" anak & "Tuhan" roh
2. Nabi Isa a.s. Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
----> Gereja ajarkan menyembah Jesus
3. Nabi Isa a.s. mengajarkan Syahadat
----> Gereja ajarkan baptis "Tuhan" bapak, "Tuhan" anak & "Tuhan" roh
4. Nabi Isa a.s. mengajarkan shalat dengan sujud setiap hari
----> Gereja ajarkan 1 minggu 1x tanpa sujud
5. Nabi Isa a.s. mengajarkan hadap kiblat
----> Gereja ajarkan menyanyi nyanyi
6. Nabi Isa a.s. mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
----> Gereja menghapus wudhu, padahal ayatnya jelas
7. Nabi Isa a.s. mengajarkan buka kasut/alas kaki jika masuk rumah ibadah
----> Gereja ajarkan guna kasut masok gereja
8. Nabi Isa a.s. mengajarkan sunat
----> Gereja kata sunat cuma adat, padahal perintah & ancaman jelas
9. Nabi Isa a.s. mengajarkan berdoa pada ALLAH
----> Gereja ajarkan berdoa pada Jesus, Maria, Malaikat, Santo
10. Nabi Isa a.s. mengajarkan menuruti hukum Taurat
----> Gereja ajarkan Taurat tak penting
11. Nabi Isa a.s. melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
----> Gereja ajarkan Taurat dihapus
12. Nabi Isa a.s. mengharamkan semua jenis babi
----> Gereja ajarkan makan babi
13. Nabi Isa a.s. mengajarkan Shalat Tahajjud
----> Gereja siang hari sahaja tak pernah, apalagi 1/3 malam terakhir
14. Nabi Isa a.s. mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
----> Gereja ajarkan minta ampun pada pastor
15. Nabi Isa a.s. tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
----> Gereja ajarkan dosa diampuni cuma dengan penyaliban
16. Nabi Isa a.s. mengajarkan dosa waris itu tak betul
----> Gereja ajarkan dosa Nabi Adam diwariskan semua orang
17. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
----> Gereja ajarkan Tuhan ada 3
18. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
----> Gereja ajarkan Jesus, Utusan ALLAH, menjadi ALLAH
19. Nabi Isa a.s. mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
----> Gereja ajarkan Jesus untok seluruh dunia
20. Nabi Isa a.s. & para Nabi terdahulu mengajarkan pelihara janggut
----> Gereja menghilangkan ajaran pelihara janggut
21. Nabi Isa a.s. mengajarkan shalat berjamaah
----> Gereja mengajarkan nyanyi berjamaah... ??? ^_^
22. Nabi Isa a.s. mengajarkan berdzikir & berdoa setelah sujud
----> Gereja tak tau apa lagi yg diajarkan...
23. Nabi Isa a.s. & para Nabi terdahulu melarang minum alcohol
----> Gereja jadikan Alcohol itu wajib dalam ibadah perjamuan kudus???
24. Nabi Isa a.s. a.s. melarang guna patung & gambar dalam beribadah
----> Gereja ajarkan sujud didepan patung & berdoa hadap gambar Jesus
25. Nabi Isa a.s. a.s. ajarkan menyembah ALLAH dalam roh tanpa wujud
----> Gereja ajarkan sembah selain ALLAH dalam wujud patung/gambar
26. Nabi Isa ajarkan yg tahu kiamat cuma Allah sahaja
----> Gereja ajarkan Jesus tahu kapan kiamat sebab Jesus Tuhan
27. Dan banyak hal lainnya.... termasuk yg belum diposting... ^_^

Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kita lah yg mengamalkan semua itu, Qur'an telah memurnikan ajaran-ajaran yg telah hilang & tak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.

Untok posting hari lalu, sila click di link ini:
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 8400792751

Jadi,,, ada baiknya semua umat christiani meninggalkan ajaran gereja yg bertentangan dengan ajaran Nabi Isa a.s..

Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

Qur'an...
Ialah mukjizat sepanjang masa...
Di masa sastra,diakui bahwa Qur'an ialah sastra terindah..
Keindahan bahasa & hikmah didalamnya sangat tajam..

Di masa keajaiban, Qur'an ialah keajaiban dari keajaiban...
Dari segi matematika, Qur'an ialah keajaiban matematika alam semesta
Di masa perang dunia 2, Qur'an telah menulis formula nuklir

Dan sekarang, ialah zaman Ilmu pengetahuan...
Jika memang Qur'an ialah mukjizat sepanjang masa, lalu apakah Qur'an sesuai dengan Ilmu Pengetahuan???

Bahasa Arab ialah bahasa paling sulit di dunia, kerana 1 kata mempunyai banyak arti, bahkan dalam 1 kata gender bisa berarti pria pada salah satu suku arab, tapi dapat pula bermakna wanita pada suku lain.

Tak seperti kitab lain yg telah kehilangan bahasa aslinya, Naskah tertua dari Alkitab Christian Perjanjian Baru ialah dalam bahasa Greece/Yunani, padahal Nabi Isa a.s. menggunakan bahasa Ibrani.

Bahasa tersulit ke 2 ialah bahasa China.

Telah terbukti, tak satupun dari ayat Qur'an yang bertentangan dengan ilmu pengetahuan, bahkan ayat Qur'an menyatakannya secara rinci...

BAHKAN, MASIH BANYAK AYAT QUR'AN YANG BELUM DAPAT DI BUKTIKAN OLEH PENEMUAN TEKHNOLOGI MODERN. Semua ini masih dapat kita lihat di hadapan kita sendiri...

Maka apakah mereka tidak memperhatikan Al Quran? Kalau kiranya Al Quran itu bukan dari sisi Allah, tentulah mereka mendapat pertentangan yang banyak di dalamnya. QS. 4 An-Nisaa':82

Meski Rasulullah Muhammad SAW memiliki banyak mukjizat fisik seperti menyembuhkan orang lumpuh, membelah bulan, berbicara dengan binatang seperti Nabi Sulaiman, para sahabat berjalan diatas laut, memberi makan ribuan orang dengan sikit makanan, dan masih sekitar 300 mukjizat lainnya yang telah sy tulis dalam wall post 1 bulan lepas, tapi tetaplah Qur'an ialah Mukjizat terbesar & sepanjang masa.

Itulah mengapa Qur'an disebut mukjizat terbesar & sepanjang masa kerana banyak ayat Qur'an yang baru dapat dibuktikan oleh peralatan modern abad terahir. Mulai dari Astronomi, Geology, Biology, Math, chemistry, Oceanography dan segala bidang.

Sebuah Mukjizat terbesar berupa sebuah buku yang diturunkan melalui seorang Al-Amin (tak pernah berbohong) yang tak dapat membaca dizaman kuno kepada ummat terakhir yang pintar dan selalu membaca buku di zaman modern dan baru dapat dibuktikan oleh peralatan akhir zaman. Siapa lagi yg mewahyukan jika bukan PENCIPTA ALAM SEMESTA?

Sesungguhnya, masih banyak BUKTI ayat soalan ini, tapi untok BUKTI diatas cukuplah untok orang berfikir. Dan dalam berfikir pun kena guna AKAL, ramai paderi cakap jika iman itu percaya dahulu, tapi Nabi Isa a.s. pun menyuruh agar gunakan AKAL dalam menyembah ALLAH.

Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.

Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.

Lukas 10:27 Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri."

Jadi,,, banyak bukti sudah... ISLAM TERBUKTI BENAR....

Qs.3 Ali Imran:85 Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka SEKALI-KALI TIDAK AKAN DITERIMA daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi

Qs.3 Ali Imran:19 Sesungguhnya agama disisi Allah HANYALAH Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya
---------------------------------
Jika ada orang yg nak masok Islam, maka SEMUA dosa dia yang telah lalu PASTI diampuni ALLAH.

Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), NISCAYA/PASTI Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu ".

Dan... Siapakah yang ingin masuk Islam?

Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Mintalah ampun pada ALLAH, ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa.

Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Qs.29 'Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.

Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian

2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.

3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....

4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar

6. Dapat juga jika nak diguna untok membela diri saat ummat christian menyerang kita, kerana jika kita cakap:

Hai ummat chritian, dilarang makan babi kerana tertulis dalam Qur'an ayat ini & itu, maka mereka tak nak ikut kerana mereka tak percaya pada Qur'an... Tapi jika kita cakap: Hai ummat christian, jangan makan babi kerana babi pun tertulis haram dalam Imamat 11:7 & Ulangan 14:8,,, maka apakah mereka nak khianati pulak kitab ditangan mereka sendiri?

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama dahulu kala melalui mass media & segala cara.

Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa a.s. AS, kerana Nabi Isa a.s. AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.

Hak kita untok membela saudara & akidah kita.

Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri. Sy cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur'an.

Jika menyembah hanya kepada ALLAH itu salah... mana BUKTInya?

Sekali lagi... ISLAM TERBUKTI BENAR !!!
Christian terbukti mengingkari alkitab ditangan mereka sendiri... ^_^
islamagamayangbenar
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 43
Joined: Sat Jun 19, 2010 4:28 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby islamagamayangbenar » Sun Jun 20, 2010 4:16 am

Like This....ciahuy.....
islamagamayangbenar
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 43
Joined: Sat Jun 19, 2010 4:28 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby frans » Sun Jun 20, 2010 4:37 am

tidur ahhh... zzZZzzz... zzZZzzz...
frans
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1559
Joined: Wed Mar 03, 2010 1:37 am

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby islamagamayangbenar » Sun Jun 20, 2010 6:07 am

frans wrote:tidur ahhh... zzZZzzz... zzZZzzz...


TIDUR MULU KAYAK MURID2 NABI ISA AJA TUKANG TIDUR...
islamagamayangbenar
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 43
Joined: Sat Jun 19, 2010 4:28 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby AkuAdalahAink » Sun Jun 20, 2010 7:32 am

ini thread mau ngomongin isa ata YESUS sih ??? :-k
User avatar
AkuAdalahAink
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1083
Joined: Thu Mar 11, 2010 9:44 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby Topsy KreeT » Sun Jun 20, 2010 10:27 am

AkuAdalahAink wrote:ini thread mau ngomongin isa ata YESUS sih ??? :-k

Isa kagak tahu kapan kiamat,
Islam terbukti benar??
User avatar
Topsy KreeT
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 2103
Images: 4
Joined: Tue Sep 22, 2009 8:32 pm
Location: Somewhere Far Away

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby kufirandproud » Sun Jun 20, 2010 11:13 am

nama bapanya maryam siapa(kakek isa)????
kufirandproud
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 526
Joined: Tue May 26, 2009 1:41 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby islamagamayangbenar » Sun Jun 20, 2010 11:40 am

AkuAdalahAink wrote:ini thread mau ngomongin isa ata YESUS sih ??? :-k


oiya yah bener yang di salib itu si yesus bukan nabi isa...
tapi gambaran doank sih kalo nabi isa itu gak tahu hari kiamat....berarti nabi isa yang orang kafir sebut yesus itu terbukti cuma nabi utusan Tuhan yaitu manusia biasa....
islamagamayangbenar
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 43
Joined: Sat Jun 19, 2010 4:28 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby islamagamayangbenar » Sun Jun 20, 2010 11:44 am

Isa kagak tahu kapan kiamat,
Islam terbukti benar??[/quote]
yup nabi isa yang di akui orang2 kafir itu cuma manusia biasa hari kiamat aja gak tahu tuh....
islamagamayangbenar
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 43
Joined: Sat Jun 19, 2010 4:28 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby kufirandproud » Sun Jun 20, 2010 11:53 am

kufirandproud wrote:nama bapanya maryam siapa(kakek isa)????

ting tong ....ting tong waktu habis buat bung ts.jawabnya adalah kakek isa(bapanya dari ibunya isa) bernama imran(bhs arab) atau amran(bhs ibrani) dan imran punya anak lain bernama harun dan musa
Surah 66.
فَأَتَتْ بِهِ قَوْمَهَا تَحْمِلُهُ قَالُوا يَا مَرْيَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَيْئًا فَرِيًّ
And she came to her people with him, carrying him (with her). They said: O Marium! surely you have done a strange thing.
﴿27﴾
يَا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا كَانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّا
O sister of Haroun! your father was not a bad man, nor, was your mother an unchaste woman.
﴿28﴾
فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَن كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا
But she pointed to him. They said: How should we speak to one who was a child in the cradle?
﴿29﴾
وَصَدَّقَتْ بِكَلِمَاتِ رَبِّهَا وَكُتُبِهِ وَكَانَتْ مِنَ الْقَانِتِينَ
And Marium, the daughter of Imran, who guarded her chastity, so We breathed into her of Our inspiration and she accepted the truth of the words of her Lord and His books, and she was of, the obedient ones.
﴿12﴾
ngaconya buku T.O.L.O.L quran!!!!!
kufirandproud
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 526
Joined: Tue May 26, 2009 1:41 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby AkuAdalahAink » Sun Jun 20, 2010 1:22 pm

kufirandproud wrote:nama bapanya maryam siapa(kakek isa)????

kufirandproud wrote:ting tong ....ting tong waktu habis buat bung ts.jawabnya adalah kakek isa(bapanya dari ibunya isa) bernama imran(bhs arab) atau amran(bhs ibrani) dan imran punya anak lain bernama harun dan musa
Surah 66.
فَأَتَتْ بِهِ قَوْمَهَا تَحْمِلُهُ قَالُوا يَا مَرْيَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَيْئًا فَرِيًّ
And she came to her people with him, carrying him (with her). They said: O Marium! surely you have done a strange thing.
﴿27﴾
يَا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا كَانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّا
O sister of Haroun! your father was not a bad man, nor, was your mother an unchaste woman.
﴿28﴾
فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَن كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا
But she pointed to him. They said: How should we speak to one who was a child in the cradle?
﴿29﴾
وَصَدَّقَتْ بِكَلِمَاتِ رَبِّهَا وَكُتُبِهِ وَكَانَتْ مِنَ الْقَانِتِينَ
And Marium, the daughter of Imran, who guarded her chastity, so We breathed into her of Our inspiration and she accepted the truth of the words of her Lord and His books, and she was of, the obedient ones.
﴿12﴾
ngaconya buku T.O.L.O.L quran!!!!!

ANJRIT !!! tulisan TS sebagai mukadimah yang suangat teramat panjang langsung tekuk lutut sama tulisan sak iprit begini ??? astagfirullahaladin !!!
User avatar
AkuAdalahAink
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1083
Joined: Thu Mar 11, 2010 9:44 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby HAPPY_77 » Sun Jun 20, 2010 4:30 pm

:rolling: Ternyata Alquran cuma Bullshit toh. :rolling:
HAPPY_77
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 15
Joined: Thu Aug 06, 2009 9:42 am

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby ndramus » Sun Jun 20, 2010 6:12 pm

mau ngaku2 sbg sodara tp ga tau silsilah keluarga adalah org yg cm ngaku2

org kyk gini enaknya diapain ya ?!
User avatar
ndramus
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1587
Joined: Fri Nov 17, 2006 4:43 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby wongjowo » Sun Jun 20, 2010 6:50 pm

ndramus wrote:mau ngaku2 sbg sodara tp ga tau silsilah keluarga adalah org yg cm ngaku2

org kyk gini enaknya diapain ya ?!


Bgmn kalau dikentutin aja pake ayat2 madinah bro? :green:
User avatar
wongjowo
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1478
Joined: Sun Sep 06, 2009 7:43 am
Location: Apa Liat-Liat ?!?

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby AkuAdalahAink » Sun Jun 20, 2010 7:09 pm

ndramus wrote:mau ngaku2 sbg sodara tp ga tau silsilah keluarga adalah org yg cm ngaku2

org kyk gini enaknya diapain ya ?!

wongjowo wrote:Bgmn kalau dikentutin aja pake ayat2 madinah bro? :green:

SIAP BOSSS !!!
User avatar
AkuAdalahAink
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1083
Joined: Thu Mar 11, 2010 9:44 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby umpu kakah » Sun Jun 20, 2010 8:16 pm

mending dibuang di :toimonster:
:lol: :lol: :lol:
User avatar
umpu kakah
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1174
Joined: Sun Apr 12, 2009 11:58 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby ndramus » Sun Jun 20, 2010 8:25 pm

wongjowo wrote:Bgmn kalau dikentutin aja pake ayat2 madinah bro? :green:


ok!
dah siap?
tahan napas...
satu
dua
ti........prett

ehh pantat gua malah disembah, dicium2 di mekah
User avatar
ndramus
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1587
Joined: Fri Nov 17, 2006 4:43 pm

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby Murtadiningrat » Sun Jun 20, 2010 8:34 pm

Entah ini siapa dulu yang nulis,tapi yang jelas ayat2 qoran ini sangat kontras dengan apa yg digemborkan umat islam dan sering menghina kristen dan yahudi ,oleh sebab itu aku tak mau nyentuh islam lagi,karena jelas2 qoran bukanlah suatu yang membanggakan dan jauh dari kata sempurna , hayuk deh buka lagi qoran andan bener nggak qoran ngomong hal ini tentang Isa :


1. Isa lahir dari kuasa Roh Allah = qs 21:91
2. Isa itu Roh Allah dan firmanNya = hadis Anas bin Mlik hal 72
3. Isa itu Rasul Allah dan FirmanNya = qs 4:171
4. Isa itu Jalan Yang Lurus supaya diikuti = qs 43:61 (bandingkan dgn qs 3:47-51)
5. Isa membawa terang supaya diikuti = qs 43:63
6. Isa diberi mujizat dan Rohul Kudus = qs 2:253
7. Isa mengatakan perkataan yang benar = qs 19:24
8. Isa menyembuhkan orang buta sejak lahir = qs 3:49
9. Isa menghidupkan orang mati dari kubur = qs 5:110
10. Isa terkemuka di dunia dan akherat = qs 3:45
11. Isa adalah satu-satunya Imam Mahdi = hadis ibnu majah
12. Isa mati dan bangkit ke surga = qs 3:45
13. Isa lahir, mati dan dihidupkan kembali = qs 19:33
14. Isa akan diimani oleh semua ahli kitab = qs 4:159
15. Isa itu hakim yang adil pada akhir zaman = hadis sohim muslim
16. Isa itu Yang Awal dan Yang Akhir = qs 57:3
17. hanya Isa yang sedari bayi tidak disentuh setan = hadis bukhari no 1493
18. Isa langsung berfirman tanpa perantara malaikat = qs 19:29-32
19: Isa diperkuat oleh Rohul Kudus = qs 2:87
20. Isa adalah Rahmat dari Allah dan petanda bagi manusia = qs 19:21
21. Isa adalah suci = qs 19:19-21
22. Isa memiliki pengetahuan Ghaib = qs 3:49

anda gak curiga sama muhamad SAW (Sex And War) bro? padahal alquran/hadist bilang gini loh :

1. muhamad diracun orang yahudi dan mati = Hadist Sahih Al-Bukhar
Volume 5, Book 59, Number 713.
2. muhamad beristrikan anak kecil berusia 6 tahun = Sunan Abu-Dawud Buku 41, Nomer 4915, juga Nomer 4915 and Nomer 4915. Sahih Muslim Buku 008, Nomer 3327:
3. sebagian besar anak biologis muhamad meninggal dunia
4. muhamad berdosa = qs 47:19, 48:1-2, 33:36-38
5. muhamad menikahi istri anaknya yang masih berstatus istri dari anaknya = qs 33.37
6. muhamad hanya seorang manusia = qs 18:110
7. muhamad tidak mengetahui yang ghaib = qs 6:50
8. muhamad tidak punya kuasa apa pun = qs 10:49, 7:188
9. muhamad bukan penolong = qs 17:97, 39:19
10. muhamad bukan penyelamat =qs 27:92, 46:9, 2:119
11. muhamad tidak diberikan mujizat = qs 29:50
12. muhamad disuruh bertanya kepada ahli kitab jika ragu2 = qs 10:94
13. muhamad dilarang berbantah dengan ahli kitab = qs 29:46
14. muhamad membunuh
15. muhamad berfantasi sex di surga =
Ini apa yang dikatakan oleh Muhammad : "Suatu kali Rasulullah pernah ditanya sahabat tentang hal ini. "Apakah penghuni surga melakukan persetubuhan?" Beliau menjawab, "Ya, dengan penyemburan yang keras, dengan kemaluan yang tidak lemas dan dengan syahwat yang tidak terputus, tetapi tidak keluar air mani sedikitpun, baik dari lelaki atau perempuan. Apabila selesai, perempuan kembali bersih dan kembali perawan." (HR. Ibnu Hibban)
16. muhamad sempat ingin bunuh diri
17. muhamad tidak diberikan bukti bersunat oleh alquran dan hadis
18. muhamad masih di dalam kubur dan terus didoakan oleh umatnya supaya selamat
19. muhamad sekarang berada di neraka = Sahih Bukhari Volume 1, Book 12, Number 770
User avatar
Murtadiningrat
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 704
Joined: Mon Jan 05, 2009 8:54 am

Re: NABI ISA AS TAK TAHU KAPAN KIAMAT....

Postby mihokking » Sun Jun 20, 2010 10:59 pm

Kesucian dan kemurnian Taurat, Zabur dan Injil telah ternodai kata islam. Berarti Aloh tidak mampu menjaga kesucian dan kemurinannya. Artinya Aloh tidak maha kuasa. dengan kata lain Aloh bukan Tuhan pencipta langit dan bumi. Kalau begitu siapa Aloh yang disembah islam ? Jawab Batu Hitam yang ada di mekah rumah jin-jin. sisekali.
Kembali ke topik. Ternyata debat dimenangkan oleh Murtadi[bh[b]iningrat
mihokking
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 151
Joined: Thu May 27, 2010 12:45 pm


Return to Pembelaan Terhadap Islam



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users