. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

Muhammad itu sakit ayan <epilepsi>???

Kehidupan, pengikut, kepercayaan, pikiran dan ucapan Muhammad.

Muhammad itu sakit ayan <epilepsi>???

Postby Poring » Wed Apr 30, 2008 12:46 am

perkenalkan, saya mahasiswa kedokteran... waktu lagi belajar tentang penyakit otak, kami ada pelajaran tentang ayan (epilepsi), tiba-tiba jadi kepikiran dengan si nabi deh...

kalau ga salah si nabi kalau lagi dapat ilham ilahi suka mendengar bunyi lonceng di kepala, jatuh ke tanah, ngeglepar-glepar, mulut berbusa.... (mungkin yang lain lebih hapal???)

kok mirip orang ayan yah???

nih dari wikipedia, coba bandingin ama nabi M ya...
"Seizures can cause involuntary changes in body movement or function, sensation, awareness, or behavior. A seizure can last from a few seconds to status epilepticus, a continuous seizure that will not stop without intervention. Seizure is often associated with a sudden and involuntary contraction of a group of muscles. However, a seizure can also be as subtle as marching numbness of a part of the body, a brief loss of memory, sparkling or flashes, sensing an unpleasant odor, a strange epigastric sensation or a sensation of fear. Therefore seizures are typically classified as motor, sensory, autonomic, emotional or cognitive.

In some cases, the full onset of a seizure event is preceded by some of the sensations described above. These sensations can serve as a warning to the sufferer that a full tonic-clonic seizure is about to occur. These "warning sensations" are cumulatively called an aura.[1]

Symptoms experienced by a person during a seizure depend on where in the brain the disturbance in electrical activity occurs. Recent studies show that seizures happen in sleep more often than was thought. A person having a tonic-clonic seizure may cry out, lose consciousness and fall to the ground, and convulse, often violently. A person having a complex partial seizure may appear confused or dazed and will not be able to respond to questions or direction. Some people have seizures that are not noticeable to others. Sometimes, the only clue that a person is having an absence seizure is rapid blinking or a few seconds of staring into space.

It is commonly thought among healthcare providers that many seizures, especially in children, are preceded by tachycardia that frequently persists throughout the seizure. This early increase in heart rate may supplement an aura as a physiological warning sign of an imminent seizure."
http://en.wikipedia.org/wiki/Seizure

ada tanggapan dari pihak muslin dan kafir???
User avatar
Poring
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 113
Joined: Thu Apr 24, 2008 10:05 am
Location: Bumi Khatulistiwa

Postby kok_bingung » Wed Apr 30, 2008 3:36 am

gw lagi pengen asal bunyi neh... jangan2 si momed itu keknya salah satu ngaku2 nabi yg kek jaman sekarang, dunia sudah kiamaaaat, yg katanya dia dapat ilham dari Tuhan dan lain2, hehe...
kok_bingung
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 535
Joined: Fri Apr 18, 2008 10:13 pm

Postby audy_valentine » Wed Apr 30, 2008 2:53 pm

Mbak, ada nggak gejala sifilis di si Muhammad?
User avatar
audy_valentine
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 2672
Joined: Sun Feb 17, 2008 2:51 am
Location: wherever I live

Postby Poring » Wed Apr 30, 2008 2:56 pm

kalau ga salah salah satu artikel ali sina ada yang ngebahas hubungan antara epilepsi dengan muhammad... ada yang dah translate???
kalau ga gua bersedia translating kok...
User avatar
Poring
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 113
Joined: Thu Apr 24, 2008 10:05 am
Location: Bumi Khatulistiwa

Postby DHS » Wed Apr 30, 2008 4:57 pm

Poring wrote:kalau ga salah salah satu artikel ali sina ada yang ngebahas hubungan antara epilepsi dengan muhammad... ada yang dah translate???
kalau ga gua bersedia translating kok...

Ada di sini:
Muhamad & Temporal Lobe Epilepsy (TLE)

audy_valentine wrote:Mbak, ada nggak gejala sifilis di si Muhammad?

Ada di sini:
Penyakit/sebab2 nabi mati: epilepsi & sifilis

Tips untuk memanfaatkan search-engine Google:

untuk mencari satu artikel di posting2 lama:
artikel yang dicari: berkenaan dengan sifilis, ketik: sifilis site:www.indonesia.faithfreedom.org
artikel yang dicari: epilepsi, ketik: epilepsi site:www.indonesia.faithfreedom.org

Perhatikan spasi dan tanda [:] di depan kata "site".

Sukses!
User avatar
DHS
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 4378
Images: 4
Joined: Sat Jan 05, 2008 7:56 pm


Return to Muhammad



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]