. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

MALAYSIA: BANJIR MURTAD !

Perkembangan dan penerapan Islam dalam masyarakat dan budaya Malaysia dan Brunei.

MALAYSIA: BANJIR MURTAD !

Postby ali5196 » Thu Apr 13, 2006 4:44 am

http://www.harakahdaily.net/v06/index.p ... &Itemid=28

Mufti Perak dakwa 250,000 murtad di negara ini !
Tue | Feb 14, 06 | 06:15:44 PM
Oleh Ekmal Yusof

IPOH, 14 Feb (Hrkh) - Mufti Besar Negeri Perak, Dato' Seri Haji Harussani Haji Zakaria memberitahu kini terdapat hampir 250,000 umat Islam yang murtad di negara ini. Bilangan tersebut termasuklah kira-kira 100,000 orang-orang Islam Melayu yang telah mengistiharkan diri mereka masuk Kristian.

Mufti Perak itu menyatakan demikian dalam Forum Perdana 'Pekerti Islam' di Kedah baru-baru ini yang disiarkan pada siri ceramah agama RTM di sini pada jam 2 petang tadi.

Manakala, katanya, 100,000 orang lagi sedang membuat permohonan menunggu untuk murtad. Selebihnya, tegas beliau, termasuk mereka yang memohon untuk menukar nama Islam di dalam kad pengenalan kepada nama fahaman lain.

"Ini tidak termasuk lagi individu-individu yang langsung tidak bersolat, tidak berpuasa dan menentang semua hukum Islam," katanya.

Menurut Mufti Perak, beliau juga menerima sepucuk surat dari Persatuan Mubaligh Kristian Amerika yang menuduh Pejabat Agama Islam di sini bersifat zalim kerana tidak benarkan 30,000 orang Islam Melayu untuk masuk Kristian.

Surat itu juga meminta Pejabat agama Islam supaya jangan mengganggu kerja-kerja seorang mubaligh di negara ini yang dikenali dengan nama 'ustaz' yang cuba mempengaruhi para remaja liar untuk murtad.

Justeru, beliau mengingatkan orang ramai supaya jangan sekali-kali terikut dan percaya kepada satu hukum rekaan baru yang pasti menyesatkan.

Pertama, katanya, ada orang sekarang menyuruh sembahyang hanya dua rakaat saja untuk mengikut cara Nabi Ibrahim a.s. Dan kini sudah ada pihak menyatakan mengucap menyebut dengan Nabi Muhammad s.a.w. seperti biasa dibuat itu, kata mereka adalah 'salah'.
Last edited by ali5196 on Mon Jun 26, 2006 6:56 pm, edited 1 time in total.
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Thu Apr 13, 2006 4:45 am

Tahun lalu saja 50.000 Melayu mohon murtad:

http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... .php?t=208
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Thu Apr 13, 2006 5:12 am

http://www.danchan.com/weblog/Raihana/2005/2

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang
> saya
> dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah
> Hidayah.
>
> Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita.
> Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan
> tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.
>
> Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari
> Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad.

dsb dsb.
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Thu Apr 13, 2006 5:26 pm

ALi5196 dapat pm dari penggemar:

Woooww, 1/4 juta orang Melayu murtad ? That's the greatest news of the week! Pemerintah Malaysia mulai macem2, rombak sana sini UU anti murtad. Semoga kejadian murtad ini juga menjalar nantinya ke Indonesia. Tapi kayaknya sih belum, ya soalnya rakyat Indonesia belum secerdas kebanyakan rakyat Malaysia. What a phenomenon. Tampaknya mereka mulai tahu kalau mereka ditipu Muhammad, ya?
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby anakbingung » Tue Jun 06, 2006 10:10 pm

kalau mau murtad diindonesia, prosedur perijinannya gimana ?
anakbingung
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 113
Joined: Tue May 09, 2006 7:40 pm

Postby ali5196 » Wed Jun 07, 2006 3:25 am

Mumpung Indonesia belum negara syariah, cepat2lah kau murtad. Bagi mereka yang terlahir sbg Muslim dan lalu murtad, hukuman maksimalnya adalah: MATI. Bagi mualaf dari latar belakang non-Muslim, syariah memang mengijinkan untuk kembali ke agama semula.

Jadi hati2 yah anda2 yg terlahir sbg Muslim. Bagi anda tidak ada opsi kecuali untuk tetap Muslim, KALAU indonesia jadi negara syariah. Karena negara akan ikut campur tangan dalam kepercayaan anda. Syariah akan menghancurkan Pancasila.

Jangan lupa bahwa di negara syariah : tempat ibadah non-muslim dipersulit ijin pembangunannyanya, dipersulit ijin memperbaiki gedungnya, dipersulit utk merayakan hari2 ibadah, dan tidak mustahil bahwa tempat ibadah non-muslim akan dilarang sama sekali.

Silahkan kau lihat negara2 yg mempraktekkan syariah: Saudi, Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, Malaysia, Maladewa, Nigeria Utara, Brunei (bahkan sekolah Kristen tidak boleh mengajarkan agama Kristen) ... nah maukah kau tinggal disalah satu negara itu ?

Jujur saja, anakbingung...

Oleh karena itu, sebanyak dan secepat mungkin orang Muslim murtad, semakin baik. Buat Indonesia maupun buat dunia.
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Jul 09, 2007 7:40 pm

Kota Belud (malaysia) 60 orang dah murtad
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=13681

Saya tidak tahu apakah persepsi pembaca dengan berita murtad ini juga reaksi kita bila diwarwarkan kes murtad di Malaysia menjangkau angka 200 000 orang. Itu pun kes yang berdaftar, macam mana pula dengan kes yang terpencil dan tidak direkodkan? Adakah berita akidah ini hanya menjadi halwa telinga sama dengan berita kemalangan jalan raya, atau disambut dengan sumpah seranah semacam berita kenaikkan harga petrol kemudian isu itu dibiar berlalu dengan redha di hati?

60 orang bukannya jumlah kecil. 60 orang angka yang mesti dibendung dan dicari jalan untuk mengembalikan mereka kepada Islam lantas menyekat daripada jumlah ini bertambah. Inilah perjuangan Saidina Abu Bakar ra apabila mula-mula menjadi khalifah. 5 perkara yang mula dicanangkan beliau selepas kewafatan Naib saw iaitu :

1. Meneruskan jihad angkatan tentera di bawah pimpinan pimpinan Usamah bin Zaid ra yang tertangguh lantaran kewafatan Nabi saw.
2. Membunuh orang-orang murtad :shock: :shock:
3. Memerangi orang yang tidak membayar zakat
4. Menangani isu @ memerangi Musilamah al-Kazzab

Semua agenda ini ada kaitannya dengan akidah umat Islam ...
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Jul 09, 2007 7:41 pm

MALAYSIA : Gagal meredam Murtad Menteri didesak mundur
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=14398
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Jul 09, 2007 7:45 pm

Ustad Malaysia Desperate
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=13672

Seorang ustaz dari utara Semenanjung yang menyampaikan satu kuliah subuh di masjid kariah saya memberitahu bahawa gejala murtad kini semakin berleluasa di Kulim, Kedah. Ianya bermula dengan 14 orang pelajar tingkatan 2 hingga 4 yang didapati memakai salib (dalam tudung mereka). Sekarang angkanya meningkat kepada hampir 100 orang, dgn pakaian baju dan seluar hitam, kening dicukur serta berperwatakan seperti bohsia, mengadiri upacara agama Kristian di Kulim.


Alhamdulillah, malay muslim dah murtad
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=13675

Kes terbaru melibatkan penuntut Universiti Multimedia Malaysia (MMU), Cyberjaya yang mengaku telah keluar dari Islam. Penuntut yang dipercayai siswa MMU mengisytiharkan dirinya murtad menerusi satu kenyataan dalam laman blog miliknya.
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Jul 09, 2007 7:46 pm

MALAYSIA : 392.000 MURTAD !!!
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=11781

Angka yg dikeluarkan : 21 November 2006 !
Permulaan tahun 2006 tercatat 250.000 orang Malaysia murtad. Dan kini angkanya semakin membengkak !
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby ali5196 » Mon Jul 09, 2007 8:01 pm

Orang2 Malaysia yg dilarang Murtad :

HEBOH di MALAYSIA : LINA JOY DILARANG MURTAD !!!!!!!
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=13956

Zulhaidi Umar tuntut keluar dari Islam
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=14159
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=10631

Revathi, HINDU yg dipaksa agar tetap MUSLIM
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=15097

Wanita kalah dlm Pengadilan utk Murtad
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... hp?t=12303

Kampanye Kamariah Ali utk bebas dr Islam
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... php?t=1233

Saat orang Melayu bukan Muslim : kasus Ny binti Tahir
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... php?t=5671

Wong : saya ingin bebas dari Islam
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... php?t=5349

Penguburan orang Hindu secara Islam: Chandran Dharma Dass
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... php?t=7464

Kasus Penguburan Kristen secara Islam :Rayappan Anthony
http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... php?t=8234
ali5196
Translator
 
Posts: 17308
Images: 135
Joined: Wed Sep 14, 2005 5:15 pm

Postby charles-mattel » Fri Jul 20, 2007 7:44 pm

kapan nih di indonesia ada murtad besar2an macam di malay?
charles-mattel
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 850
Joined: Fri Jun 15, 2007 12:13 pm

Postby tongtong » Sun Jul 22, 2007 3:12 pm

charles-mattel wrote:kapan nih di indonesia ada murtad besar2an macam di malay?


di indonesia pun saat ini terjadi pemurtadan besar2an, tetapi tidak bisa diungkap secara terbuka seperti di malaysia, semuanya diam2 saja...

bahkan di ktp nya tetap disebut islam, juga kadang2 masih suka ke mesjid...

bahkan terlalu besarnya angka yg murtad sehingga ada muslim yang membentuk organsasi anti pemurtadan
tongtong
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 3596
Joined: Wed Jan 24, 2007 10:52 am

Postby openyourmind » Mon Jul 23, 2007 3:30 pm

banyak juga kawan saya yg sudah tidak peduli lagi dgn islam nya mereka, tapi mereka tetap ke mesjid dan menghormati orangtua tanpa bilang dia sudah murtad. Thats life...
User avatar
openyourmind
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 3051
Joined: Fri Oct 20, 2006 8:42 am

Postby bhierr » Fri Aug 03, 2007 9:03 am

hey klian smua muslim apa kristen????
bhierr
Acuh Tak Acuh
Acuh Tak Acuh
 
Posts: 3
Joined: Thu Aug 02, 2007 9:26 am

Postby murtad mama » Fri Aug 03, 2007 12:11 pm

@napa ke awak ungkit aqidat kami disini, apa hendak awak kata ttg case banjir murtad di malaysia???? sakit hati ke di exposed macam nie, bair kelian sedar diri la dimalysia, amcam nie la perlakuan goverment malaysia yg intolerant :mrgreen:
User avatar
murtad mama
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 4284
Joined: Tue Feb 06, 2007 7:16 pm
Location: Jl veteran 48 Kota Bekasi 17141 Jawa Barat <==== Alamat VOA-Islam :) :) :)

Postby bhierr » Fri Aug 03, 2007 8:43 pm

saya cuman pengen tau...klian islam apa musrikk....?????
jawab donk!!!!!!!!!!!!
bhierr
Acuh Tak Acuh
Acuh Tak Acuh
 
Posts: 3
Joined: Thu Aug 02, 2007 9:26 am

Postby swatantre » Fri Aug 03, 2007 9:21 pm

Kenapa sih mas ada orang murtad kok takuuuuttt banget...?
Katanya agama kebenaran...? Kecuali kalau agama kebohongan, emang pantaslah kalian takut karena khawatir kalau2 kebohongannya terungkap...!!!!! Heheheh.......!!!!!!!!!!!!!
swatantre
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 4018
Joined: Thu Jul 20, 2006 7:40 pm
Location: Tanah Suci, dalem Ka'bah

Postby murtad mama » Sat Aug 04, 2007 2:01 pm

@atas swantantre:

hati2 loch dgn celuparmu kami ini punya Tuhan (Rabb) dan bukan musyrik (menyekutukan Rabb kami) :lol: :lol:
User avatar
murtad mama
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 4284
Joined: Tue Feb 06, 2007 7:16 pm
Location: Jl veteran 48 Kota Bekasi 17141 Jawa Barat <==== Alamat VOA-Islam :) :) :)

Postby bhierr » Tue Aug 07, 2007 8:41 pm

eh SWATANTRE,,kmi sma skli gk takut m org murtad.....justru kmi ksian dan prihatin mlihat mrka.....hati mrka tlh ditu2 oleh penipuan org2 PEMBUAL.....!!!

trserah klian mo murtad ato ATHEIS sklian,,kmi sbgai hamba ALLAh dan pengagum MUHAMMAD hax ingin klian pux TOLERAN ssma umat....jgn menjelek2kan agma org...!!!!!!PLEASE....klo klian msh pux HATI.....!!!!!!!!!!
bhierr
Acuh Tak Acuh
Acuh Tak Acuh
 
Posts: 3
Joined: Thu Aug 02, 2007 9:26 am

Next

Return to Islam di Malaysia dan Brunei



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users