. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

juliusrocky: Syurga dan Janji 72 Bidadari itu nyata.

Ttg surga, neraka, hari kiamat, bidadari, 72 perawan, houri.

Postby podowae » Fri May 16, 2008 4:42 pm

FREEDOM_CODE wrote:Warning :
ati-ati di surga walau punya 72 istri waspadai Muhammad entar bisa diserobot, kan ada ayatnya :

Muhammad 1 : 1
Wahai para penghuni surga sesungguhnya Allah telah menghalalkan istri-istri mu yang cantik bagai bidadari untuk tidur dengan nabi, karena perbuatan seperti itu sungguh amat besar pahalanya di sisi Allah, Dan apabila mereka telah mengakhiri keperluanya dengan kamu maka ceraikanlah mereka lalu nikanlah dengan nabi karena sesungguhnya Allah maha pemurah lagi penyayang


dasar kapir sukanya buat ayat palsu kaya ikan paus lo....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
podowae
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 215
Joined: Wed Nov 21, 2007 2:46 pm
Location: Kolong Langit

Postby maroyot » Fri May 16, 2008 4:51 pm

kenapa harus 72 bidadari?
mungkin nabi mohammad sudah meramalkan bahwa perbandingan laki-laki dan perempuan yang masuk ke surga adalah 1 laki-laki banding 72 perempuan..
mungkin loh...
maroyot
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 69
Joined: Fri Apr 04, 2008 2:53 pm

Postby Logic » Sat May 17, 2008 12:41 am

Q037:048
MSA wrote:037.048
YUSUFALI: And besides them will be chaste women, restraining their glances, with big eyes (of wonder and beauty).
PICKTHAL: And with them are those of modest gaze, with lovely eyes,
SHAKIR: And with them shall be those who restrain the eyes, having beautiful eyes;


Q052:020
MSA wrote:052.020
YUSUFALI: They will recline (with ease) on Thrones (of dignity) arranged in ranks; and We shall join them to Companions, with beautiful big and lustrous eyes.
PICKTHAL: Reclining on ranged couches. And we wed them unto fair ones with wide, lovely eyes.
SHAKIR: Reclining on thrones set in lines, and We will unite them to large-eyed beautiful ones.


Q055:056
MSA wrote:055.056
YUSUFALI: In them will be (Maidens), chaste, restraining their glances, whom no man or Jinn before them has touched;-
PICKTHAL: Therein are those of modest gaze, whom neither man nor jinni will have touched before them.
SHAKIR: In them shall be those who restrained their eyes; before them neither man nor jinni shall have touched them.


Q056:022-023
MSA wrote:056.022
YUSUFALI: And (there will be) Companions with beautiful, big, and lustrous eyes,-
PICKTHAL: And (there are) fair ones with wide, lovely eyes,
SHAKIR: And pure, beautiful ones,

056.023
YUSUFALI: Like unto Pearls well-guarded.
PICKTHAL: Like unto hidden pearls,
SHAKIR: The like of the hidden pearls:


Q056:036
MSA wrote:056.036
YUSUFALI: And made them virgin - pure (and undefiled), -
PICKTHAL: And made them virgins,
SHAKIR: Then We have made them virgins,


Q078:033
MSA wrote:078.033
YUSUFALI: And voluptuous women of equal age;
PICKTHAL: And voluptuous women of equal age;
SHAKIR: And voluptuous women of equal age;


Bukhari, Volume 4, Book 54, Number 476
MSA wrote:Volume 4, Book 54, Number 476:

Narrated Abu Huraira:

The Prophet said, "The first batch (of people) who will enter Paradise will be (glittering) like the full moon, and the batch next to them will be (glittering) like the most brilliant star in the sky. Their hearts will be as if the heart of a single man, for they will have neither enmity nor jealousy amongst themselves; everyone will have two wives from the houris, (who will be so beautiful, pure and transparent that) the marrow of the bones of their legs will be seen through the bones and the flesh."


Bukhari, Volume 4, Book 55, Number 544
MSA wrote:Volume 4, Book 55, Number 544:

Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "The first group of people who will enter Paradise, will be glittering like the full moon and those who will follow them, will glitter like the most brilliant star in the sky. They will not urinate, relieve nature, spit, or have any nasal secretions. Their combs will be of gold, and their sweat will smell like musk. The aloes-wood will be used in their centers. Their wives will be houris. All of them will look alike and will resemble their father Adam (in statute), sixty cubits tall."


Tafsir.com Tafsir Ibn Kathir, The Reward of Those on the Right After

.
.
.
[إِنَّآ أَنشَأْنَـهُنَّ إِنشَآءً - فَجَعَلْنَـهُنَّ أَبْكَـراً - عُرُباً أَتْرَاباً - لاًّصْحَـبِ الْيَمِينِ ]

(Verily, We have created them a special creation. And made them virgins.`Urub, Atrab. For those on the right.) The Ayat describe the women who will be on the beds and couches, but since mentioning the beds hints to them, they were not directly mentioned. For instance, Allah said that Sulayman said,

[إِذْ عُرِضَ عَلَيْهِ بِالْعَشِىِّ الصَّـفِنَـتُ الْجِيَادُ - فَقَالَ إِنِّى أَحْبَبْتُ حُبَّ الْخَيْرِ عَن ذِكْرِ رَبِى حَتَّى تَوَارَتْ بِالْحِجَابِ ]

(When there were displayed before him, in the afternoon, well-trained horses of the highest breed. He said, "I did love the good instead of remembering my Lord,'' till the time was over, and it had hidden in the veil (of night).) (38:31-32), "it'' (Tawarat) refers to the sun setting, according to the scholars of Tafsir. Al-Akhfash said that Ayah,

[إِنَّآ أَنشَأْنَـهُنَّ]

(Verily, We have created them), implied the maidens of Paradise although it did not mention them directly. Abu `Ubaydah said that they were mentioned before in Allah's statement,

[وَحُورٌ عِينٌ - كَأَمْثَـلِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ ]

(And Hur (fair females) with wide lovely eyes. Like preserved pearls.) Therefore, Allah's statement,

[إِنَّآ أَنشَأْنَـهُنَّ]

(Verily, We have created them), meaning, in the other life, after they became old in this life, they were brought back while virgin, youthful, being delightfully passionate with their husbands, beautiful, kind and cheerful. Abu Dawud At-Tayalisi recorded that Anas said that the Messenger of Allah said,

«يُعْطَى الْمُؤْمِنُ فِي الْجَنَّةِ قُوَّةَ كَذَا وَكَذَا فِي النِّسَاء»

(In Paradise, the believer will be given such and such strength for women.) Anas said, "I asked, `O Allah's Messenger! Will one be able to do that' He said,

«يُعْطَى قُوَّةَ مِائَة»

(He will be given the strength of a hundred (men).)'' At-Tirmidhi also recorded it and said, "Sahih Gharib.'' Abu Al-Qasim At-Tabarani recorded that Abu Hurayrah said that the Messenger of Allah was asked, "O Allah's Messenger! Will we have sexual intercourse with our wives in Paradise'' He said,

«إِنَّ الرَّجُلَ لَيَصِلُ فِي الْيَوْمِ إِلَى مِائَةِ عَذْرَاء»

(The man will be able to have sexual intercourse with a hundred virgins in one day.) Al-Hafiz Abu `Abdullah Al-Maqdisi said, "In my view, this Hadith meets the criteria of the Sahih, and Allah knows best.'' Allah's statement,

[عُرُباً]

(`Urub,) Sa`id bin Jubayr reported that Ibn `Abbas said, "They are in an infatuated state with their husbands, haven't you ever seen a she-camel in heat She is like that.'' Ad-Dahhak reported from Ibn `Abbas who said, "The Urub and their husbands are their sweet hearts, and they are their husbands' sweet hearts.'' Similar was said by `Abdullah bin Sarjis, Mujahid, `Ikrimah, Abu Al-`Aliyah, Yahya bin Abi Kathir, `Atiyah, Al-Hasan, Qatadah, Ad-Dahhak and others. Ad-Dahhak reported from Ibn `Abbas;

[أَتْرَاباً]

(Atrab), means "They will be of one age, thirty-three years old.'' Mujahid said, "Equal (age).'' And in a different narration, "Similar (age).'' `Atiyah said, "Comparative.'' Allah said,

[لاًّصْحَـبِ الْيَمِينِ ]

(For those on the right.) meaning, these women were created, kept or given in marriage to those on the right. It appears that the meaning here is that they were created for those on the right side, because Allah said,

[إِنَّآ أَنشَأْنَـهُنَّ إِنشَآءً - فَجَعَلْنَـهُنَّ أَبْكَـراً - عُرُباً أَتْرَاباً - لاًّصْحَـبِ الْيَمِينِ ]

(Verily, We have created them a special creation. And made them virgins. `Urub, Atrab. For those on the right.) This is the view of Ibn Jarir. It is possible that Allah's statement,

[لاًّصْحَـبِ الْيَمِينِ ]

(For those on the right.) refers to the description that came just before,

[عُرُباً أَتْرَاباً - لاًّصْحَـبِ الْيَمِينِ ]

(Atrab. For those on the right.) meaning, in their age. Al-Bukhari and Muslim recorded that Abu Hurayrah said that the Messenger of Allah said,

«أَوَّلُ زُمْرَةٍ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ عَلَى صُورَةِ الْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ، وَالَّذِينَ يَلُونَهُمْ عَلَى ضَوْءِ أَشَدِّ كَوْكَبٍ دُرِّيَ فِي السَّمَاءِ إِضَاءَةً، لَا يَبُولُونَ، وَلَا يَتَغَوَّطُونَ، وَلَا يَتْفُلُونَ، وَلَا يَتَمَخَّطُونَ، أَمْشَاطُهُمُ الذَّهَبُ، وَرَشْحُهُمُ الْمِسْكُ، وَمَجَامِرُهُمُ الْأَلُوَّةُ، وَأَزْوَاجُهُمُ الْحُورُ الْعِينُ، أَخْلَاقُهُمْ عَلَى خُلُقِ رَجُلٍ وَاحِدٍ، عَلَى صُورَةِ أَبِيهِمْ آدَمَ، سِتُّونَ ذِرَاعًا فِي السَّمَاء»

(The first group to enter Paradise will be (shining) like the moon when it is full. The next group will be like the most radiant planet in the sky. They will not urinate, relieve nature, spit or blow their noses. Their combs will be of gold and their sweat of musk; and censers of aloeswood will be used. Their wives will be from Al-Hur Al-`Ayn. Their shape will be similar to each other, the shape of their father `Adam, sixty cubits high in the sky.) Allah's statement,
.
.
.
User avatar
Logic
Translator
 
Posts: 551
Joined: Wed May 17, 2006 2:06 pm
Location: NOT in moslem brain...

Postby M-SAW » Sun May 18, 2008 11:26 am

maroyot wrote:kenapa harus 72 bidadari?
mungkin nabi mohammad sudah meramalkan bahwa perbandingan laki-laki dan perempuan yang masuk ke surga adalah 1 laki-laki banding 72 perempuan..
mungkin loh...

gini bro
ente tau KITAB SEPTUAGINTA????
nah si momed terinspirasi dari kisah2 tsb
cuman sewaktu nguping dia salah dgr,
kudunya "72 orang alim ulama YAHUDI,masing2 6 orang perwakilan dari 12 suku yahudi ,yang kemungkinan karena jasa2 mereka,bakalan masuk SURGA"
,eh yg terdengar malah ama si momed cuman kata2 ini doang "72 BIDADARI di SURGA".
gitu boss
M-SAW
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 5244
Joined: Wed Aug 23, 2006 3:59 pm
Location: :)

Postby Luv_Pink » Mon May 19, 2008 3:14 am

@MUHAMMAD SAW

Kamu serius ada buku yang isinya vulgar begitu? apa bedanya ama cerita porno? beneran ada nih? terbit bebas dipasaran? Isinya gak mendidik banget! gini kl ada kasus perkosaan masih nyalahin vcd porno ama goyang erotis, lah buku keagamaannya aja saru....
User avatar
Luv_Pink
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1401
Joined: Wed Jan 03, 2007 3:51 pm
Location: C:\Private Room

Postby i am the soldier of God » Mon May 19, 2008 6:34 am

Wah...bener2 surganya buat pencinta sex sejati..
Surganya disesuain sama kesukaan sang nabi...

Bisa jd playboy disurga.....

trus kalo yg prianya dpt bidadari...yang wanitanya dpt apa????
Last edited by i am the soldier of God on Mon May 19, 2008 3:20 pm, edited 1 time in total.
User avatar
i am the soldier of God
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 117
Joined: Sun Apr 27, 2008 9:02 am

Postby nayagenggong » Mon May 19, 2008 10:54 am

i am the soldier of God wrote:Wah...bener2 surganya buat pencinta sejati..Surganya disesuain sama kesukaan sang nabi...
Bisa jd playboy disurga.....

tepatnya hamba kelamin

trus kalo yg prianya dpt bidadari...yang wanitanya dpt apa????

digauli selamanya kata buku islam (objek seksualitas)
User avatar
nayagenggong
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1265
Joined: Thu Aug 30, 2007 9:58 am
Location: trowulan

Postby i am the soldier of God » Mon May 19, 2008 3:24 pm

berarti wanita2 di islam dr hidup di dunia sampai di akhirat...bener2 ga dihargai sama sekali..
selalu jadi obyek sex...

bagi muslimah2 mending murtad deh...drpd kehormatannya selalu diinjek injek...
User avatar
i am the soldier of God
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 117
Joined: Sun Apr 27, 2008 9:02 am

Postby fuhrer » Mon May 19, 2008 3:57 pm

weleh, kasian bngt muslimah, jadi obyek sex mulu :(
User avatar
fuhrer
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 148
Joined: Mon Apr 07, 2008 10:39 pm
Location: Di dekat Hajjar Syahwat

Postby Maher-Shalal » Mon May 19, 2008 11:47 pm

i am the soldier of God wrote:Wah...bener2 surganya buat pencinta sex sejati..
Surganya disesuain sama kesukaan sang nabi...

Bisa jd playboy disurga.....

trus kalo yg prianya dpt bidadari...yang wanitanya dpt apa????


Playboy...? Wah..wah..pantesan FPI (dan so pasti muslim) ngamuk ama redaksi Playboy. Soalnya surga mereka dicontek ama kapir sich...kekekek...
User avatar
Maher-Shalal
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1364
Joined: Mon Mar 17, 2008 4:49 pm
Location: Between heaven and hell

Postby M-SAW » Thu May 22, 2008 3:55 pm

Luv_Pink wrote:@MUHAMMAD SAW

Kamu serius ada buku yang isinya vulgar begitu? apa bedanya ama cerita porno? beneran ada nih? terbit bebas dipasaran? Isinya gak mendidik banget! gini kl ada kasus perkosaan masih nyalahin vcd porno ama goyang erotis, lah buku keagamaannya aja saru....


Serius banget lah
kamu beli aja di gramedia/gunung agung or toko buku islami.
terbit bebas lah wong buku itu kan berdasrakan Quran + hAdits.

liat aja cover2 dan isbn dan judul2nya.
M-SAW
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 5244
Joined: Wed Aug 23, 2006 3:59 pm
Location: :)

Postby moehnyetttz » Thu May 22, 2008 4:13 pm

@MUHAMMAD SAW

YA NABI SEANDAINYA ADA 2 BERSAUDARA LAKI2 MUSLIM.

ANAK YANG PALING TUA MATI DENGAN MENINGGALKAN SEORANG ISTRI TANPA ANAK.

ADAKAH DIWAJIBKAN DALAM ISLAM BAGI SI ADIK UNTUK MEMBANGKITKAN KETURUNAN BAGI ABANGNYA DENGAN MENIKAHI SI KAKAK IPAR?

ADAKAH AYAT KORAN DAN HADISNYA? THANKS!
User avatar
moehnyetttz
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1402
Joined: Thu Apr 24, 2008 4:00 pm
Location: Diatas pohon pisang lagi browsing ffi (Sumpah, deh!).

Postby M-SAW » Sun May 25, 2008 10:14 am

moehnyetttz wrote:@MUHAMMAD SAW

YA NABI SEANDAINYA ADA 2 BERSAUDARA LAKI2 MUSLIM.

ANAK YANG PALING TUA MATI DENGAN MENINGGALKAN SEORANG ISTRI TANPA ANAK.

ADAKAH DIWAJIBKAN DALAM ISLAM BAGI SI ADIK UNTUK MEMBANGKITKAN KETURUNAN BAGI ABANGNYA DENGAN MENIKAHI SI KAKAK IPAR?

ADAKAH AYAT KORAN DAN HADISNYA? THANKS!

bro..gue dah 4 hari ngobok2 ffi,tp ntah kenapa kok ga ketemu POST/artikelnya.
dulu aku pernah liat HADITS yang lu maksud dimana isi hadits tsb PERSIS sama sepereti BUDAYA BATAK.
dimana bila suami meninggal,maka si istri diusahakan kawin dgn adik/abang dari suami.
dan KAKEK saya dari pihak ibu juga mengalami hal tsb,sewaktu abang KAKEK saya meninggal,sang adik dari suami ini DIPAKSA untuk menikahin janda abangnya.
kalaupun misalnya si adik/abang dari suami tidak mau menikahin janda tsb,paling tidak nantinya di carikan calon suami yang semarga,agar marga2 anak2nya tidak campur baur,kalau opsi ini tidak bisa juga,maka si janda "wajib" menjanda seumur hidupnya.inilah sebabnya di adat batak klo para janda itu umumnya tidak akan menikah lagi.


semoga puas bro
M-SAW
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 5244
Joined: Wed Aug 23, 2006 3:59 pm
Location: :)

Postby moehnyetttz » Sun May 25, 2008 11:25 am

MUHAMMAD SAW wrote:
moehnyetttz wrote:@MUHAMMAD SAW

YA NABI SEANDAINYA ADA 2 BERSAUDARA LAKI2 MUSLIM.

ANAK YANG PALING TUA MATI DENGAN MENINGGALKAN SEORANG ISTRI TANPA ANAK.

ADAKAH DIWAJIBKAN DALAM ISLAM BAGI SI ADIK UNTUK MEMBANGKITKAN KETURUNAN BAGI ABANGNYA DENGAN MENIKAHI SI KAKAK IPAR?

ADAKAH AYAT KORAN DAN HADISNYA? THANKS!

bro..gue dah 4 hari ngobok2 ffi,tp ntah kenapa kok ga ketemu POST/artikelnya.
dulu aku pernah liat HADITS yang lu maksud dimana isi hadits tsb PERSIS sama sepereti BUDAYA BATAK.
dimana bila suami meninggal,maka si istri diusahakan kawin dgn adik/abang dari suami.
dan KAKEK saya dari pihak ibu juga mengalami hal tsb,sewaktu abang KAKEK saya meninggal,sang adik dari suami ini DIPAKSA untuk menikahin janda abangnya.
kalaupun misalnya si adik/abang dari suami tidak mau menikahin janda tsb,paling tidak nantinya di carikan calon suami yang semarga,agar marga2 anak2nya tidak campur baur,kalau opsi ini tidak bisa juga,maka si janda "wajib" menjanda seumur hidupnya.inilah sebabnya di adat batak klo para janda itu umumnya tidak akan menikah lagi.


semoga puas bro


ADUH JADI NGEREPOTIN..... MAKASIH BERAT YA LAE..... MAAF UDAH NGEREPOTIN.... :cry: :cry: :cry:

UDAH LAE GA USAH DICARI LAGI... UDAH GA PENTING.... GBU!
User avatar
moehnyetttz
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1402
Joined: Thu Apr 24, 2008 4:00 pm
Location: Diatas pohon pisang lagi browsing ffi (Sumpah, deh!).

Postby Zebra Cross » Mon May 26, 2008 4:09 pm

terimakasih Bapa ku di Surga telah memateraikan aku menjadi anakNYA. Sehingga aku tidak memasuki syurga bejat ciptaan muhammad dan olloh/iblis. Betapa bodohnya ummat islam karena percaya dengan cerita dongeng tersebut. Bertobatlah saudaraku bani kedar.
User avatar
Zebra Cross
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 722
Joined: Sat Jul 21, 2007 10:05 am
Location: NETHER-LAND

Postby kutukupret » Thu Jul 24, 2008 4:50 pm

podowae wrote:
FREEDOM_CODE wrote:Warning :
ati-ati di surga walau punya 72 istri waspadai Muhammad entar bisa diserobot, kan ada ayatnya :

Muhammad 1 : 1
Wahai para penghuni surga sesungguhnya Allah telah menghalalkan istri-istri mu yang cantik bagai bidadari untuk tidur dengan nabi, karena perbuatan seperti itu sungguh amat besar pahalanya di sisi Allah, Dan apabila mereka telah mengakhiri keperluanya dengan kamu maka ceraikanlah mereka lalu nikanlah dengan nabi karena sesungguhnya Allah maha pemurah lagi penyayang


dasar kapir sukanya buat ayat palsu kaya ikan paus lo....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Buat Muslimers....
Si Muhammad akan berubah spt ini sewaktu dia melayani 72 Bidadarinya.
Image

72x2 ***** = 144 Tokets WOW kereeen abiiiss
User avatar
kutukupret
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 6400
Joined: Mon Dec 17, 2007 6:31 pm

Postby mohamedbincamel » Thu Oct 02, 2008 8:34 pm

kasihan...para muslim ditepu org Arab, ngesex melulu yg dipikirken muslim.
walau muslimin tau sorga 72 perawan itu tidak bener herannya mereka berkeras utk menerimanya...ahh...nikmatnya ditepu Arab.
Gimana kalo muslim mengakui gw, MohamedbinCamel sebagai nabi....nti gw janjiken 100 perawan dan penis muslim gw tambahin 1 di belakang...lebih heboh dan lebih nikmat men.:D
mohamedbincamel
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 804
Joined: Sat Jan 20, 2007 9:34 am
Location: The land of milk and honey

Previous

Return to SURGA & NERAKA Islam



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users