. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

Hadits Lucu

Kesalahan, ketidak ajaiban, dan ketidaksesuaian dengan ilmu pengetahuan.

Postby Phoenix » Sun Jul 23, 2006 5:46 pm

feodor fathon FF wrote:bukan obatnya bu .......


Bukankah itu obat di quranmu dor..elo terapi air kencing onta gih, biar tambah pinter...
Phoenix
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 11175
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:33 am
Location: FFI

Postby BOMBASTIC » Tue Jul 25, 2006 3:41 pm

Nix ini lucu ga menurutlu kalo muhamad ga tau kalo itu tahi(maaf)

Abdullah bin Mas'ud, ketika Nabi pergi membuang air, aku disuruh mencari tiga batu tetapi aku dapat hanya dua buah. Kucari sebuah lagi, tetapi tetap tidak kudapat. Maka ku ambil sepotong tahi yang sudah keras, lalu ku berikan kepada nabi. Nabi mengambil kedua buah batu itu dan membuang tahi keras sambil mengatakan ini kotor !. Sahih Bukhari Jilid 1 No 114 ms 80.
User avatar
BOMBASTIC
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 736
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:56 am
Location: HEAVEN

Postby BOMBASTIC » Tue Jul 25, 2006 3:45 pm

bahkan ada muslim yang sampe bertanya tanya dengan hadizh:

cari disini ya pake baahasa malaysia sih tapi bisa dimengerti:http://www.e-bacaan.com/emailb67.htm
User avatar
BOMBASTIC
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 736
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:56 am
Location: HEAVEN

Postby feodor fathon FF » Tue Jul 25, 2006 5:00 pm

jhony_williamson wrote:thon kata lu asal muasal energi panas berasal dr neraka dasar lemot.lihat sumber energi panas dalam kehidupan sehari-hari itu apa aje (pake otak idiot). apa gunanya matahari. apa perlu ta tulis rumus perpindahan panas: Cp = nRT

ha ha ha ..... ente mikirnya telat ...
coba theory-theory jangan pake theory sudah rapihnya alam semesta ...
coba belajar theory asal usul jagad raya .....
apa ente termasuk kelompok materialistik yg beranggapan jagad raya terjadi langsung beres ???

ingat juga bahwa dimensi di atas 3D itu sangat memungkinkan ... kalo neraka konsepnya ada di dimensi teratas apakah gak rasional sumber energi di dimensi ke 3 berasal dari sana ??
User avatar
feodor fathon FF
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 5105
Joined: Thu Feb 23, 2006 2:26 pm
Location: INDONESIA

Postby feodor fathon FF » Tue Jul 25, 2006 5:10 pm

BOMBASTIC wrote:Nix ini lucu ga menurutlu kalo muhamad ga tau kalo itu tahi(maaf)

Abdullah bin Mas'ud, ketika Nabi pergi membuang air, aku disuruh mencari tiga batu tetapi aku dapat hanya dua buah. Kucari sebuah lagi, tetapi tetap tidak kudapat. Maka ku ambil sepotong tahi yang sudah keras, lalu ku berikan kepada nabi. Nabi mengambil kedua buah batu itu dan membuang tahi keras sambil mengatakan ini kotor !. Sahih Bukhari Jilid 1 No 114 ms 80.

TOLOL !!!!...gara-gara kebencian yg tak beralasan otak kalian jadi TOLOL ...!!

duh maaf biar sadar lo pada .... hadits itu jelas2 Nabi mengetahui mana yang *** dan mana yang BUKAN !!!!...... baca !!!!!!!!!!!!!!!!

pake otak jangan pake dengkul
User avatar
feodor fathon FF
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 5105
Joined: Thu Feb 23, 2006 2:26 pm
Location: INDONESIA

Postby jhony_williamson » Tue Jul 25, 2006 7:49 pm

FF KATA LOE ASAL MUASAL ENERGI PANAS DARI NERAKA TA ULANGI LAGI NIH !!!!!!!

Emangnya duluan mana MATAHARI apa Neraka yang diciptakan?

Yang Lahir duluan Kamu dari pada ibu lu?

KALO MATAHARI YANG DICIPTAKAN DULUAN BAGAIMANA ENERGI PANAS BERASAL DARI NERAKA

Ha...ha...ha...kamu benar-benar ****
Last edited by jhony_williamson on Tue Jul 25, 2006 11:27 pm, edited 1 time in total.
User avatar
jhony_williamson
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 673
Joined: Fri Jul 21, 2006 3:33 pm

Postby feodor fathon FF » Tue Jul 25, 2006 7:57 pm

weeh..gak nyadar nih bocah ... theory big bang itu apa ??...... itu isu termutakhir loh ....

trus yg baru2 lagi nih theory terjadinya black hole ....

itu semua ttg jagad raya
User avatar
feodor fathon FF
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 5105
Joined: Thu Feb 23, 2006 2:26 pm
Location: INDONESIA

Postby namasamaran » Tue Jul 25, 2006 9:25 pm

2. Nabi Muhammad adalah pembenci anjing. Dalam Hadith tercatat pengajaran Muhammad bahawa Malaikat Tuhan tidak akan masuki ke dalam sebuah rumah jika ada anjing di sana! Juga dia ajar bahawa anjing berwarna hitam itu adalah iblis! Jadi, dia telah mengarahkan supaya anjing-anjing dibunuh, serta ditegah daripada menjual anjing.
Hadith Sahih Bukhari IV no.539,540; Hadith Sahih Muslim I no.551, 552;HSM II no.3803, 3829

bukan membenci anjing tetapi lebih kepada hidup bersih ...kita tahu hewan tersebut jorok dan berbahaya (virus) adapun biaya perawatan sangat mahal dan boros ..... masa gak boleh ngjak hemat dan sehat ??...
dan ilmu pengetathuan pun menjelaskan bahwa populasi anjing di pemukiman manusia mengalami RUSH !! bahaya dan di amerika serta Australian ini pernah terjadi ....jadi sungguh tepat sikap Muhammad


3. Syaitan dan Iblis menginap di dalam lubang hidung manusia di waktu malam. Ia disembur keluar dengan menghembus air kedalam hidung dan kemudian disembur keluar melalui lubang hidung yang sama.
Hadith Sahih Bukhari IV no.516, HS Muslim I no.462
Pertanyaan: Betapa besarkah saiznya Iblis itu ?
Adakah ia menginapi lubang-lubang hidung setiap orang??
Adakah si Iblis itu wujud di merata tempat pada waktu yang sama ??
Sesudah dikeluarkan dari hidung-hidung manusia - apakah rupa dan bentuk si Iblis itu?

yah...yg dibicarakan kan makhluk Ghaib dan Allah telah membukakan pandangan ghaib tsb pada Rasul Nya ...lalu kalo demikian theori nya ....apa yg mustahil ??...emang anda punya bukti lain untuk membantah ???
ente ini, orang ngajak pake rasio, ente lari ke Ghaib...; jaka sembung bawa *****, gak nyambung golokk...

4. Muhammad melarang permainan Catur! Larangan pelik ini langsung tidak masuk akal sekali bagi sesiapa pun!
Hadis Sahih Muslim IV no.5612

terbukti orang2 banyak yg kecanduan maen catur lupa kerja, lupa makan, lupa anak istri ...buang2 waktu kan ??
Maen apapun bisa kecanduan, dodol. maen sepakbola, balap onta jg kalo kebanyakan mah bisa lupa makan, ma anak-istri!! Maksud lo, kalo maen catur (olah raga) gak boleh, tp maen awewek boleh gitu? (kayak si Mamad, nabi Lo)

5. Manusia telah diubah ke dalam bentuk Tikus, Babi/khinzir dan juga Monyet-monyet/Kera ! Hadis Sahih Bukhari IV,No.524,627, HS Muslim IV,no.7135.
Bapa Nabi Ibrahim telah ditukar menjadi seekor haiwan, menurut Hadis Sahih Bukhari IV no.569.

Allah Maha Kuasa ..why not ??Gw spakat ama lo bhw Allah Maha Kuasa. Tp apa dg begitu berarti dia jg suka maen2 ama "tongkat ajaib"-nya? (iseng aja, drpd kagak ada kerjaan)... Sori kalo yg model gitu mah bukan Tuhan gw coy!

8. Sebelah sayap seekor lalat, beracun tetapi sayap di sebelah lainnya pula terdapat mujarab untuk mengubatinya!
Hadith Sahih Bukhari vol. IV, no. 537

belon ada bantahan Ilmiah ...maka ini lebih Shohih dari anggapan lo
Mencla-mencle ente. Soal Anjing di atas lo ngomong: "tetapi lebih kepada hidup bersih ...kita tahu hewan tersebut jorok dan berbahaya (virus) adapun biaya perawatan sangat mahal dan boros ..... masa gak boleh ngjak hemat dan sehat ??", tp giliran soal Lalat, lo ngeles aja. Gw jg bs ngomong yg sama persis kayak elo td, "Kita tahu hewan (Lalat) tsb jorok dan berbahaya (virus)... krn suka hinggap di tempat kotor, sampah dan ***, jadi pasti Lalat itu membawa virus (kalo ini ilmiah man!). Skali2 ajak bokap lo makan di warteg, dan saat ada lalat hinggap di makanannya, elo bilang aja, makan tuh lalat Beh, vitamin. Kalo dia marah2 ama lo, lo bilang aja kalo itu perintah si Mamad nabi lo.

9. Kita semua seharusnya meminum air kencing Unta kerana itu adalah satu ubat yang mujarab...!
Hadith Sahih Bukhari I, no. 234.

theraphy dng air kencing terbukti dan UNTA itu air kencing nya paling bersih karena makanannya bersih .....dan hadits itu menceritakan bahwa itu mujarab
Eh dodol, makanan gw jg bersih dan higienis; emang lo mao mimik aer kencing gw? Kalo mau, sini aja... buat elo, GRATIISSS..!!!

10. Penyakit Demam berpunca dari api neraka, dan ia boleh disejukkan dengan air sejuk! Hadith Sahih Bukhari IV, no. 483, 486.

asal muasal energy panas dipercaya dari dimensi Neraka ...so what ??[/quote]
So what, u said? So sorry man, u VIP (Very Idiot Person)!
User avatar
namasamaran
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 326
Joined: Thu Jun 22, 2006 7:19 am
Location: Indonestan

Postby jhony_williamson » Tue Jul 25, 2006 11:36 pm

feodor fathon FF wrote:weeh..gak nyadar nih bocah ... theory big bang itu apa ??...... itu isu termutakhir loh ....

trus yg baru2 lagi nih theory terjadinya black hole ....

itu semua ttg jagad raya


TIPIKAL FEODOR LAGI OMONGIN ENERGI PANAS YANG KATANYA BERASAL DARI NERAKA, DIALIHKAN KEHAL LAEN.
User avatar
jhony_williamson
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 673
Joined: Fri Jul 21, 2006 3:33 pm

Postby BOMBASTIC » Wed Aug 02, 2006 8:02 am

Feadhor Fathon Freaky Foolish wrote
TOLOL !!!!...gara-gara kebencian yg tak beralasan otak kalian jadi TOLOL ...!!

duh maaf biar sadar lo pada .... hadits itu jelas2 Nabi mengetahui mana yang *** dan mana yang BUKAN !!!!...... baca !!!!!!!!!!!!!!!!

pake otak jangan pake dengkul [list=]

gw mikir tetep pake otak lu yang justru thinking with ur stick..
Hi..hi...hi marah marah, nabi mau ditipu sama pengikutnya, gw bilang kalo nabi ga tau apa ga jadi lucu tu haditz.. :finga: [/list]
User avatar
BOMBASTIC
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 736
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:56 am
Location: HEAVEN

Postby BOMBASTIC » Wed Aug 02, 2006 8:08 am

From: "hani sara"
To: <e_bacaan@yahoo.com>
Subject: Lain yang dicari lain yang jumpa.
Date: Friday, April 29, 2005 7:25 PM

Salamunalaikum

Saya seorang gadis pingitan, sekarang belajar disebuah IPTA di utara semenanjung. Sejak lebih 6 bulan lalu saya terjumpa laman web ini dan sejak itu saya telah mengisi banyak masa saya yang terluang dengan membaca laman web ini saya rasa rasa seperti tuan telah memimpin tangan saya keluar dari sebuah penjara yang gelap, penuh ajaran palsu yang tidak pernah saya fikir selama ini saya berada di dalamnya. Saya rasa sekarang berada di dalam cahaya yang terang. Sejak itu, saya sentiasa mengikuti perkembangan laman ini dan yang terakhir mengenai cerita anjing paria yang buta, pekak dan bisu. Sejak mendampingi laman web ini saya tidak lagi lekang dengan al-Quran. Boleh dikatakan setiap malam saya membacanya. TERIMA KASIH

Bila tuan sebut, pasal membaca jampi ayat untuk menghalau anjing paria ini, saya teringat pengalaman yang sama di mana saya diajar oleh orang tua dikampung. Terima kasih.

Bila, tuan meminta (seorang pelayar) supaya mencari hadis yang menghuraikan al-Quran, maka saya mencapai sebuah Buku Hadis Sahih Bukhari yang memang ada dirumah ayah tetapi tidak pernah terusik sebelum ini. Ayah telah lama meninggal, tetapi dia ada menanda pada hadis-hadis yang dibacanya dengan " ???" " warna merah dari ball pen.
Saya tertanya-tanya, adakah ayah memikirkan perkara hadis ini semasa hayatnya.

Dibawah ini saya akan turunkan beberapa hadis sahih dari Kitab Bukhari yang saya jumpa semasa saya mencari hadis yang menghuraikan al-Quran, yang tidak saya jumpa satu pun dari kitab ini setelah semalaman membacanya. Kebanyakan hadis merepek-repek yang bukan-bukan malah ada yang sangat tidak masuk akal. Saya sangat sedih jika hadis-hadis ini dikaitkan dengan Nabi.

1. Berita dari Ibnu Mas'ud r.a mengatakan bahawa seorang lelaki mencium seorang perempuan, lalu dia datang kepada Nabi (saw) mencaritakan hal itu kepada beliau, maka Allah swt, menurunkan ayat " Dan dirikanlah sembahyang pada dua tepi siang (pagi dan petang) dan pada bahagian permulaan bagi malam. Sesungguhnya perbuatan yang baik-baik menghapuskan perbuatan yang buruk-buruk" Lelaki itu bertanya " Ya Rasullullah ! apakah ini untuk saya saja ? Jawab nabi untuk seluruh umat ku. ( Hadis No 298 ms 182 Jilit 1 Sahih Bukhari)

Barangkali hadis ini cuba menghuraikan ayat tentang sembahyang ? atau rekaan tentang asbabul nuzul dan menasabahkah cerita ini ?

2. Dicerikan oleh Aishah r.a, bahawa apabila para isteri nabi hendak buang air pada malam hari, mereka pergi ke tanah lapang. "Umar (Bin Khatab) mengusulkan kepada Nabi supaya menyuruh para isteri beliau memakai hijab, tetapi Rasullullah tidak berbuat apa-apa. Pada suatu malam isteri nabi Zam'a keluar waktu Isha' dan dia adalah seorang yang tinggi perawakannya, lalu Umar menyapanya "Hai kami mengenal engkau, hai Saudah. Dia menyapa kerana sangat mengharapkan supaya turun ayat (perintah hijab) memang sesudah itu turun ayat hijab" Sahih Bukhari No 105 Jilid 1, ms 77.

3. Sambungan hadis ini " Diceritakan oleh Aishah r.a bahawa Nabi bersabda kepada isterinya, sesungguhnya kamu diizinkan keluar untuk hajatmu. Kata Hisham maksudnya "untuk buang air" Sahih Bukhari No 106 Jilid 1, ms 77

Dua hadis yang berkembar ini. Apa berlaku kepada isteri-isteri nabi jika pada malam itu Nabi tidak dapat perintah ? Adakah nabi diutuskan untuk perkara yang remeh temeh ini ?

4. Abdullah bin Umar r.a menceritakan " Saya naik ke loteng rumah Hafsah untuk suatu keperluan, kelihatan oleh ku bahawa Nabi sedang buang air membelakangkan kiblat dan mengadap ke Syam. Sahih Bukhari Jilid 1 No 107, ms 78.

Adakah hadis ini, menceritakan bahawa Abdullah sengaja untuk mengintai Nabi untuk mengetahui cara membuang hajat yang tidak diceritakan dalam Al-Quran atau untuk menghina.

5. Abdullah bin Umar r.a. bercerita, pada satu hari saya naik keloteng, rumah kami maka terlihat oleh ku Rasullullah sedang jongkok di atas dua ketul batu bata, buang air menghadapi Baitul Maqdis. Sahih Bukhari Jilid 1 No 108: ms. 78.

Apakah kerja si Abdullah ini, ashik mengintai saja ! Hadis ini untuk menghuraikan apa sunnah nabi yang membuang air besar dengan dua bata.

6. Abu Hurairah r.a menceritakan "saya mengikut Nabi ketika beliau keluar untuk buang hajat, dan beliau tidak menoleh kebelakang, ketika beliau menoleh kepada ku, beliau berkata carikan aku beberapa buah batu untuk bersyuci. Jangan kamu bawa tulang atau tahi yang keras, lalu ku bawa beberapa buah batu dengan hujung kainku dan kuletakkan di dekatnya, kemudian aku agak menjauh daripadanya, setelah nabi selesai buang hajat dia bersyuci dengan batu itu.

7. Abdullah bin Mas'ud, ketika Nabi pergi membuang air, aku disuruh mencari tiga batu tetapi aku dapat hanya dua buah. Kucari sebuah lagi, tetapi tetap tidak kudapat. Maka ku ambil sepotong tahi yang sudah keras, lalu ku berikan kepada nabi. Nabi mengambil kedua buah batu itu dan membuang tahi keras sambil mengatakan ini kotor !. Sahih Bukhari Jilid 1 No 114 ms 80.

Apakah sebenarnya niat Bukhari, untuk menghina nabi atau untuk menghuraikan ayat-ayat al-Quran dan ayat yang mana

Untuk menulis hadis-hadis yang seperti ini terlalu banyak maka saya ingin cerita satu hadis sahih lagi sahaja untuk renungan kita bersama yang sangat memalukan.

(Saya sangat terkejut bila jumpa hadis ini)

8. Abu Hurairah r.a mengatakan bahwa Nabi saw, bersabda " Banu (turunan atau bangsa) Israil itu mendi bertelanjang, satu sama lain saling lihat melihat. Tetapi Nabi Musa mandi seorang dirinya. Mereka mengatakan : Demi Allah ! Tidak ada yang melarang Musa mandi bersama-sama dengan kita, kecuali kerana dia berpenyakit, buah pelirnya besar" Pada suatu kali Nabi Musa mandi, kainnya diletakkannya di atas batu. Lalu batu itu melarikan kain Nabi Musa, dan beliau dan beliau menyusulnya sambil berteriak: Kain-ku ... ! Hai, batu !
Sehingga oleh kerana itu, Bani Israil dapat melihat (aurat ) Nabi Musa, lantas mereka berkata, "Demi Allah Musa tidak berpenyakit apa-apa" Lalu Nabi Musa mengambil kainnya dan dipukulnya batu itu" Sahih Bukhari Jilid 1 No 177 ms. 109.

Maafkan saya kerana terpaksa menulis hadis ini. Apakah tujuan hadis ini ? Untuk menghuraikan apa? dan ayat mana ? Atau hanya untuk menghina !. Apa kaitan dengan misi kerasulan Rasullullah.

Saya mohon maaf, sekiranya dengan memasukkan hadis ini kedalam laman web e_bacaan ia boleh mencemarkan laman ini. Tuan boleh censor (kalau patut di censor).

Sebenarnya Sahih Bukhari Jilid 1-IV dipenuhi dengan cerita-cerita yang sangat menghina Nabi sebenarnya dari menghuraikan mana-mana ayat.

Saya harap saya dimaafkan kerana telah menyalin hadis-hadis dari Sahih Bukhari yang saya baca. Sebenarnya banyak lagi hadis yang pelik-pelik yang saya baca tapi mungkin keadaan tidak mengizinkan saya untuk menulis yang lain.

Saya harap saya dimaafkan dan salam dari saya.

Hanis

Salamun alaikum. Terima kasih. Kami harap para pembaca turut terhibur, dan kemudian termenung, dengan kiriman di atas. (Kami tidak censor apa-apa yang disifatkan "suci" oleh sesetengah pihak.)

30 April 2005
User avatar
BOMBASTIC
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 736
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:56 am
Location: HEAVEN

Postby BOMBASTIC » Wed Aug 02, 2006 9:41 am

Antara Kisah Mukjizat Nabi Muhammad

nuriman menulis "Antara kisah yang disaksikan oleh sahabat bernama Uqa'il Bin Abu Thalib ketika bersama-sama nabi. Ikutilah kisah-kisah ini..


Pada suatu hari Uqa'il bin Abi Thalib telah pergi bersama-sama dengan Nabi Muhammad s.a.w.. Pada waktu itu Uqa'il telah melihat berita ajaib yang menjadikan tetapi hatinya tetap bertambah kuat di dalam Islam dengan sebab tiga perkara tersebut. Peristiwa pertama adalah, bahawa Nabi Muhammad s.a.w. akan mendatangi hajat yakni mebuang air besar dan di hadapannya terdapat beberapa batang pohon. Maka Baginda s.a.w. berkata kepada Uqa'il, "Hai Uqa'il teruslah engkau berjalan sampai ke pohon itu, dan katalah kepadanya, bahawa sesungguhnya Rasulullah berkata; "Agar kamu semua datang kepadanya untuk menjadi aling-aling atau penutup baginya, kerana sesungguhnya Baginda akan mengambil air wuduk dan buang air besar."

Uqa'il pun keluar dan pergi mendapatkan pohon-pohon itu dan sebelum dia menyelesaikan tugas itu ternyata pohon-pohon sudah tumbang dari akarnya serta sudah mengelilingi di sekitar Baginda s.a.w. selesai dari hajatnya. Maka Uqa'il kembali ke tempat pohon-pohon itu. :lol:

Peristiwa kedua adalah, bahawa Uqa'il berasa haus dan setelah mencari air ke mana pun jua namun tidak ditemui. Maka Baginda s.a.w. berkata kepada Uqa'il bin Abi Thalib, "Hai Uqa'il, dakilah gunung itu, dan sampaikanlah salamku kepadanya serta katakan, "Jika padamu ada air, berilah aku minum!"

Uqa'il lalu pergilah mendaki gunung itu dan berkata kepadanya sebagaimana yang telah disabdakan Baginda s.a.w. itu. Maka sebelum ia selesai berkata, gunung itu berkata dengan fasihnya, "Katakanlah kepada Rasulullah, bahawa aku sejak Allah s.w.t. menurunkan ayat yang bermaksud : ("Hai orang-orang yang beriman, jagalah dirimu beserta keluargamu dari (seksa) api neraka yang umpannya dari manusia dan batu)." "Aku menangis dari sebab takut kalau aku menjadi batu itu maka tidak ada lagi air padaku." :lol:

Peristiwa yang ketiga ialah, bahawa ketika Uqa'il sedang berjalan dengan Nabi Muhammad s.a.w., tiba-tiba ada seekor unta yang meloncat dan lari ke hadapan Rasulullah s.a.w., maka unta itu lalu berkata, "Ya Rasulullah, aku minta perlindungan darimu." Unta masih belum selesai mengadukan halnya, tiba-tiba datanglah dari belakang seorang Arab kampung dengan membawa pedang terhunus. Melihat orang Arab kampung dengan membawa pedang terhunus, Nabi Muhammad s.a.w. berkata, "Hendak apakah kamu terhadap unta itu ?"

Jawab orang kampungan itu, "Wahai Rasulullah, aku telah membelinya dengan harta yang mahal, tetapi dia tidak mahu taat atau tidak mau jinak, maka akan kupotong saja dan akan kumanfaatkan dagingnya (kuberikan kepada orang-orang yang memerlukan)." Nabi Muhammad s.a.w. bertanya, "Mengapa engkau menderhakai dia?" Jawab unta itu, "Wahai Rasulullah, sungguh aku tidak menderhakainya dari satu pekerjaan, akan tetapi aku menderhakainya dari sebab perbuatannya yang buruk. Kerana kabilah yang dia termasuk di dalam golongannya, sama tidur meninggalkan solat Isya'. Kalau sekiranya dia mahu berjanji kepada engkau akan mengerjakan solat Isay' itu, maka aku berjanji tidak akan menderhakainya lagi. Sebab aku takut kalau Allah s.w.t. menurunkan seksa-Nya kepada mereka sedang aku berada di antara mereka." :lol:

Akhirnya Nabi Muhammad s.a.w. mengambil perjanjian orang Arab kampung itu, bahawa dia tidak akan meninggalkan solat Isya'. Dan Baginda Nabi Muhammad s.a.w. menyerahan unta itu kepadanya. Dan dia pun kembali kepada keluarganya.

"

Kiriman pada Thursday, March 16 @ 01:22:59 MYT oleh syarhabil
User avatar
BOMBASTIC
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 736
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:56 am
Location: HEAVEN

Postby BOMBASTIC » Thu Oct 12, 2006 2:02 pm

INI ADA TAMBAHN HADIS LUCU DAN MASUK AKAL BUAT ISLAM..
Hadis riwayat Anas bin Malik ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: Keberkahan itu berada pada ubun-ubun kuda
User avatar
BOMBASTIC
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 736
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:56 am
Location: HEAVEN

Postby wix » Thu Oct 12, 2006 2:11 pm

"pisang"nya disentil karena nakal kali...berontak teruuus kalo liat perempuan :)
wix
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 285
Joined: Sat Sep 23, 2006 1:58 pm
Location: Heaven and Earth

Postby BOMBASTIC » Fri Oct 13, 2006 8:24 am

Hadis riwayat Ibnu Abbas ra., ia berkata:
Aku memberi minum air Zamzam kepada Rasulullah saw. lalu beliau minum sambil berdiri..

GW KETAWA HEBATNYA APA MINUM SAMBIL BERDIRI..
User avatar
BOMBASTIC
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 736
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:56 am
Location: HEAVEN

Postby curious » Fri Oct 13, 2006 8:38 am

setuju.. kalo ada yang bisa minum sambil berak baru aku acungkan jempol kakiku.
User avatar
curious
Translator
 
Posts: 3705
Joined: Wed Mar 22, 2006 5:08 am

Postby twinz69 » Fri Oct 13, 2006 8:54 am

feodor fathon FF wrote:TOLOL !!!!...gara-gara kebencian yg tak beralasan otak kalian jadi TOLOL ...!!

duh maaf biar sadar lo pada .... hadits itu jelas2 Nabi mengetahui mana yang *** dan mana yang BUKAN !!!!...... baca !!!!!!!!!!!!!!!!

pake otak jangan pake dengkul



Dhor,masa cowo pujaan lo dikasih tokai......he he he he he.
twinz69
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 280
Joined: Wed May 31, 2006 3:06 am

Postby Phoenix » Mon Oct 23, 2006 6:30 am

BOMBASTIC wrote:INI ADA TAMBAHN HADIS LUCU DAN MASUK AKAL BUAT ISLAM..
Hadis riwayat Anas bin Malik ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: Keberkahan itu berada pada ubun-ubun kuda


ImageImageImageImage
Phoenix
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 11175
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:33 am
Location: FFI

Postby Phoenix » Mon Oct 23, 2006 6:33 am

BOMBASTIC wrote:Nix ini lucu ga menurutlu kalo muhamad ga tau kalo itu tahi(maaf)

Abdullah bin Mas'ud, ketika Nabi pergi membuang air, aku disuruh mencari tiga batu tetapi aku dapat hanya dua buah. Kucari sebuah lagi, tetapi tetap tidak kudapat. Maka ku ambil sepotong tahi yang sudah keras, lalu ku berikan kepada nabi. Nabi mengambil kedua buah batu itu dan membuang tahi keras sambil mengatakan ini kotor !. Sahih Bukhari Jilid 1 No 114 ms 80.


Sorry rada telat nih..tapi lucu..lucu....hi..hi..hi..Image
Phoenix
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 11175
Joined: Mon Feb 27, 2006 5:33 am
Location: FFI

Re: Hadits Lucu

Postby kufirandproud » Mon Aug 06, 2012 2:37 pm

ikut nambahin yah :-"
kufirandproud
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 520
Joined: Tue May 26, 2009 1:41 pm

PreviousNext

Return to Quran & Hadist



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: kuisa