. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

Bantahan: "Kata Cinta Dalam Alquran Yang Aneh"

Kesalahan, ketidak ajaiban, dan ketidaksesuaian dengan ilmu pengetahuan.

Bantahan: "Kata Cinta Dalam Alquran Yang Aneh"

Postby feodor fathon FF » Wed Nov 08, 2006 5:00 pm

sumber >>> http://www.indonesia.faithfreedom.org/f ... php?t=3114

ali5196 wrote:http://www.secularislam.net/archives/2003_07.html

CINTA dalam Qur'an

Saya iseng2 ingin melihat apa yg dimaksud dgn kata ‘cinta’ dlm Quran, sesuai dgn apa yg tertera dlm ayat2 Qur'an. Allah ternyata cinta Muslim (saja), apalagi mereka yg melakukan segala sesuatu bagiNya dan juga, Muslim harus saling mencintai sesama Muslim (saja). Di lain pihak, Allah TIDAK mencintai mereka yg menolak agamaNya, apalagi mereka yg murtad. Wah, bagi mereka ini Allah bisa MUARAAAHH nggak karuan. Spt ibu2 PKK yg kalap kalau uang setoran anggota tidak dilunasi. Yah, begitulah Allah yg Maha Pemurah dan pencipta agama yg paling damai didunia ini.

Dibawah ini ayat2 yg diambil dari bahasa Inggrisnya Yusuf Ali:

Allah CINTA:

(Cek saja dgn Quran anda sendiri.)

(2:195) And spend of your substance in the cause of Allah, and make not your own hands contribute to (your) destruction; but do good; for Allah loveth those who do good.

(2:222) They ask thee concerning women's courses. Say: They are a hurt and a pollution: So keep away from women in their courses, and do not approach them until they are clean. But when they have purified themselves, ye may approach them in any manner, time, or place ordained for you by Allah. For Allah loves those who turn to Him constantly and He loves those who keep themselves pure and clean.

(3:31) Say: "If ye do love Allah, Follow me: Allah will love you and forgive you your sins: For Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful."

(3:76) Nay, those that keep their plighted faith and act aright,- verily Allah loves those who act aright.

(3:146) How many of the prophets fought (in Allah's way), and with them (fought) Large bands of godly men? but they never lost heart if they met with disaster in Allah's way, nor did they weaken (in will) nor give in. And Allah loves those who are firm and steadfast.

(19:96) On those who believe and work deeds of righteousness, will (Allah) Most Gracious bestow love.

(60: Allah forbids you not, with regard to those who fight you not for (your) Faith nor drive you out of your homes, from dealing kindly and justly with them: for Allah loveth those who are just.

(61: 4) Truly Allah loves those who fight in His Cause in battle array, as if they were a solid cemented structure.


Allah TIDAK CINTA:

(2:190) Fight in the cause of Allah those who fight you, but do not transgress limits; for Allah loveth not transgressors.

(2:276) Allah will deprive usury of all blessing, but will give increase for deeds of charity: For He loveth not creatures ungrateful and wicked.

(3:32) Say: "Obey Allah and His Messenger": But if they turn back, Allah loveth not those who reject Faith.

(3:57) "As to those who believe and work righteousness, Allah will pay them (in full) their reward; but Allah loveth not those who do wrong."

(4:36) Serve Allah, and join not any partners with Him; and do good- to parents, kinsfolk, orphans, those in need, neighbours who are near, neighbours who are strangers, the companion by your side, the wayfarer (ye meet), and what your right hands possess: For Allah loveth not the arrogant, the vainglorious;-

(4:37) (Nor) those who are niggardly or enjoin niggardliness on others, or hide the bounties which Allah hath bestowed on them; for We have prepared, for those who resist Faith, a punishment that steeps them in contempt.

(4:107) Contend not on behalf of such as betray their own souls; for Allah loveth not one given to perfidy and crime.

(7:31) O Children of Adam! wear your beautiful apparel at every time and place of prayer: eat and drink: But waste not by excess, for Allah loveth not the wasters.

(8:5 If thou fearest treachery from any group, throw back (their covenant) to them, (so as to be) on equal terms: for Allah loveth not the treacherous.

(22:3 Verily Allah will defend (from ill) those who believe: verily, Allah loveth not any that is a traitor to faith, or show ingratitude.

(30:44) Those who reject Faith will suffer from that rejection: and those who work righteousness will spread their couch (of repose) for themselves (in heaven):
(30:45) That He may reward those who believe and work righteous deeds, out of his Bounty. For He loves not those who reject Faith.

(31:1 "And swell not thy cheek (for pride) at men, nor walk in insolence through the earth; for Allah loveth not any arrogant boaster.

CINTA MUSLIM BAGI ALLAH :

(2:165) Yet there are men who take (for worship) others besides Allah, as equal (with Allah): They love them as they should love Allah. But those of Faith are overflowing in their love for Allah. If only the unrighteous could see, behold, they would see the penalty: that to Allah belongs all power, and Allah will strongly enforce the penalty.

(2:177) It is not righteousness that ye turn your faces Towards east or West; but it is righteousness- to believe in Allah and the Last Day, and the Angels, and the Book, and the Messengers; to spend of your substance, out of love for Him, for your kin, for orphans, for the needy, for the wayfarer, for those who ask, and for the ransom of slaves; to be steadfast in prayer, and practice regular charity; to fulfil the contracts which ye have made; and to be firm and patient, in pain (or suffering) and adversity, and throughout all periods of panic. Such are the people of truth, the Allah-fearing.

(5:54) O ye who believe! if any from among you turn back from his Faith, soon will Allah produce a people whom He will love as they will love Him,- lowly with the believers, mighty against the rejecters, fighting in the way of Allah, and never afraid of the reproaches of such as find fault. That is the grace of Allah, which He will bestow on whom He pleaseth. And Allah encompasseth all, and He knoweth all things.

(76: And they feed, for the love of Allah, the indigent, the orphan, and the captive.

CINTA ANTAR SESAMA MUSLIM:

(3:103) And hold fast, all together, by the rope which Allah (stretches out for you), and be not divided among yourselves; and remember with gratitude Allah's favour on you; for ye were enemies and He joined your hearts in love, so that by His Grace, ye became brethren; and ye were on the brink of the pit of Fire, and He saved you from it. Thus doth Allah make His Signs clear to you: That ye may be guided.

(30:21) And among His Signs is this, that He created for you mates from among yourselves, that ye may dwell in tranquillity with them, and He has put love and mercy between your (hearts): verily in that are Signs for those who reflect.

******************************

Saya akui, saya tidak melihat satupun ayat ‘cintailah musuhmu’ dlm Quran. Atau ampunilah (tanpa syarat) musuhmu. Malah saya menemukan ayat2 macam ini:

(60:1) Wahai orang2 beriman ! Jangan mengambil musuh saya dan musuhmu sbg teman (atau wali/pelindung),- menawarkan mereka cinta (mu), … Jika kau berjuang di Jalan Saya dan mencari Kemurahan Hati Saya (jangan ambil mereka sbg teman), megnadakan hubungan cinta (dan persahabatan) secara rahasia dgn mereka …

Sementara itu :

(60:7) Allah akan membedakan cinta kasih (dan persahabatan) antara kau dan mereka yg kau (sekarang) anggap sbg musuh …
(3:118) Jangan mencari kedekatan dgn mereka diluar jajaranmu: Mereka akan tidak hentinya mengajakmu ke jalan zalim …

(3:119) Ah! ye are those who love them, but they love you not,- though ye believe in the whole of the Book. When they meet you, they say, "We believe": But when they are alone, they bite off the very tips of their fingers at you in their rage. Say: "Perish in you rage; Allah knoweth well all the secrets of the heart."

(3:120) If aught that is good befalls you, it grieves them; but if some misfortune overtakes you, they rejoice at it. But if ye are constant and do right, not the least harm will their cunning do to you; for Allah Compasseth round about all that they do.

Dibawah ini ayat2 yg jmeminta Muslim utk MENGAMPUNI DAN MENGABAIKAN KESALAHAN YAHUDI, yg bisa saja diartikan secara positif maupun negatif.

(5:12) Allah did aforetime take a covenant from the Children of Israel, and we appointed twelve captains among them. And Allah said: "I am with you: if ye (but) establish regular prayers, practise regular charity, believe in my messengers, honour and assist them, and loan to Allah a beautiful loan, verily I will wipe out from you your evils, and admit you to gardens with rivers flowing beneath; but if any of you, after this, resisteth faith, he hath truly wandered from the path or rectitude."

(5:13) But because of their breach of their covenant, We cursed them, and made their hearts grow hard; they change the words from their (right) places and forget a good part of the message that was sent them, nor wilt thou cease to find them- barring a few - ever bent on (new) deceits: but forgive them, and overlook (their misdeeds): for Allah loveth those who are kind.

Dan tentu, inilah ayat2 yg paling interesan !

(5:82) Strongest among men in enmity to the believers wilt thou find the Jews and Pagans; and nearest among them in love to the believers wilt thou find those who say, "We are Christians": because amongst these are men devoted to learning and men who have renounced the world, and they are not arrogant.

(3:2 Let not the believers take for friends or helpers unbelievers rather than believers: if any do that, in nothing will there be help from Allah: except by way of precaution, that ye may guard yourselves from them. But Allah cautions you (To remember) Himself; for the final goal is to Allah.

(4:144) O ye who believe! Take not for friends unbelievers rather than believers: Do ye wish to offer Allah an open proof against yourselves?

(5:51) O ye who believe! take not the Jews and the Christians for your friends and protectors: They are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them (for friendship) is of them. Verily Allah guideth not a people unjust.

(5:57) O ye who believe! take not for friends and protectors those who take your religion for a mockery or sport,- whether among those who received the Scripture before you, or among those who reject Faith; but fear ye Allah, if ye have faith (indeed).

(5:80) Thou seest many of them turning in friendship to the Unbelievers. Evil indeed are (the works) which their souls have sent forward before them (with the result), that Allah's wrath is on them, and in torment will they abide.

(5:81) If only they had believed in Allah, in the Prophet, and in what hath been revealed to him, never would they have taken them for friends and protectors, but most of them are rebellious wrong-doers.

(9:16) Or think ye that ye shall be abandoned, as though Allah did not know those among you who strive with might and main, and take none for friends and protectors except Allah, His Messenger, and the (community of) Believers? But Allah is well-acquainted with (all) that ye do.

(58:14) Turnest thou not thy attention to those who turn (in friendship) to such as have the Wrath of Allah upon them? They are neither of you nor of them, and they swear to falsehood knowingly.

(60:13) O you who believe! do not make friends with people on whom is the wrath of Allah; indeed they despair of the hereafter as the unbelievers despair of those in tombs.

Malah, kebanyakan Surah 60 (Al-Mumtahana: "Wanita yg menghadapi pertanyaan") adalah ttg subyek ini (panjangnya 13 ayat). Jangan lupa, bahwa surah ini dimulai dgn kata2 : "Wahai orang yg beriman ! Jangan mengambil musuh Saya dan musuh kalian sbg teman: apakah kau akan menawarkan mereka cinta kasih sementara mereka menolak kebenaran yg datang kpdmu … ?"

:shock: :shock:

jawabannya cukup simpel ..... Allah yg sedang anda bicrakan dalam Quran adalah Allah pencipta langit dan bumi dan segala isinya ....
kalo Allah gak punya rasa kasih sayang dan cinta pada manusia dan makhluknya ..... hari ini atau semenjak lahir hingga kini maka tidak ada secuil pun rasa kenikmatan yg kalian rasakan ....
hidung, mata, telinga, bernafas, oxygen yg gratis, air, hujan, anak, istri, sinar matahari, siang dan malam, rizky yg dimakan dan diberikan ...semuanya itu Allah berikan pada yg KAFIR dan yang Beriman tak terkecuali ...... emang kalo bukan dari Allah dari siapa lagi semua itu ??


abdulah wrote:
feodor fathon FF wrote:jawabannya cukup simpel ..... Allah yg sedang anda bicrakan dalam Quran adalah Allah pencipta langit dan bumi dan segala isinya ....
kalo Allah gak punya rasa kasih sayang dan cinta pada manusia dan makhluknya ..... hari ini atau semenjak lahir hingga kini maka tidak ada secuil pun rasa kenikmatan yg kalian rasakan ....
hidung, mata, telinga, bernafas, oxygen yg gratis, air, hujan, anak, istri, sinar matahari, siang dan malam, rizky yg dimakan dan diberikan ...semuanya itu Allah berikan pada yg KAFIR dan yang Beriman tak terkecuali ...... emang kalo bukan dari Allah dari siapa lagi semua itu ??



Bantahannya juga cukup simple.............anda hanya memandang sepihak memakai kaca mata kuda !

Pencipta segala isi jagat raya ini (universe) khususnya bumi jelas ada sesuatu kekuatan yang mencipta dan mengaturnya (TUHAN ?!) , TETAPI JELAS BUKANLAH AULLOH YANG ADA DIDALAM PANDANGAN KACA MATA KUDA KAMU (Quran) !

Kamu memberikan bantahan sepihak dimana seakan-akan yang meng-create segalanya adalah Aulloh CIPTAAN MUHAMMAD , yang sudah jelas adalah satu oknum yang di-create oleh Muhammad HANYA untuk umat muslim yang telah berhasil ditipu dan dibohongi dengan segala macam doktrin omong kosong dari Muhammad sendiri.

Bagaimana mungkin kamu memberikan bantahan berdasarkan analisa sepihak dari pihak kamu ?! Dan inipun hanya berdasarkan iman buta saja !

Bagaimana mungkin Tuhan sebagai bentuk "omni-present" dapat memberikan hak istimewa kepada umat Muhammad , sementeara mengkafirkan dan mengsetankan pihak diluar Islam ?! Yang mana kamu sendiri mengatakan bahwa Aulloh juga menciptakan para kafir tsb ?! Paradog ??!!

Aulloh ciptaan Muhammad hanya adalah suatu bentuk oknum yang di-create Muhammad berdasarkan kepercayaan Pagan sebelum adanya Islam , dan Muhammad hanya mengadopsi dan memodifikasinya berdasarkan khayalan Muhammad sendiri.

Aulloh seperti ini yang menjadi dasar bantahan kamu ??..........hehehehehe..............Kamu mungkin lagi ngimpi ?!

kata siapa hanya dalam sudut pandang Quran ?....Quran sudah membuktyikan bahwa konsepnya Universal sbgmana ayat2 berikut :
    [10:31] Katakanlah: "Siapakah yang memberi rezki kepadamu dari langit dan bumi, atau siapakah yang kuasa pendengaran dan penglihatan, dan siapakah yang mengeluarkan yang hidup dari yang mati dan mengeluarkan yang mati dari yang hidup dan siapakah yang mengatur segala urusan?" Maka mereka akan menjawab: "Allah". Maka katakanlah "Mangapa kamu tidak bertakwa kepada-Nya)?"

    [13:16] Katakanlah: "Siapakah Tuhan langit dan bumi?" Jawabnya: "Allah". Katakanlah: "Maka patutkah kamu mengambil pelindung-pelindungmu dari selain Allah, padahal mereka tidak menguasai kemanfaatan dan tidak kemudharatan bagi diri mereka sendiri?". Katakanlah: "Adakah sama orang buta dan yang dapat melihat, atau samakah gelap gulita dan terang benderang; apakah mereka menjadikan beberapa sekutu bagi Allah yang dapat menciptakan seperti ciptaan-Nya sehingga kedua ciptaan itu serupa menurut pandangan mereka?" Katakanlah: "Allah adalah Pencipta segala sesuatu dan Dia-lah Tuhan Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa".

    [29:61] Dan sesungguhnya jika kamu tanyakan kepada mereka: "Siapakah yang menjadikan langit dan bumi dan menundukkan matahari dan bulan?" Tentu mereka akan menjawab: "Allah", maka betapakah mereka dipalingkan .

    [29:63] Dan sesungguhnya jika kamu menanyakan kepada mereka: "Siapakah yang menurunkan air dari langit lalu menghidupkan dengan air itu bumi sesudah matinya?" Tentu mereka akan menjawab: "Allah", Katakanlah: "Segala puji bagi Allah", tetapi kebanyakan mereka tidak memahami.

    [31:25] Dan sesungguhnya jika kamu menanyakan kepada mereka: "Siapakah yang menurunkan air dari langit lalu menghidupkan dengan air itu bumi sesudah matinya?" Tentu mereka akan menjawab: "Allah", Katakanlah: "Segala puji bagi Allah", tetapi kebanyakan mereka tidak memahami.

    [39:38] Dan sungguh jika kamu bertanya kepada mereka: "Siapakah yang menciptakan langit dan bumi?", niscaya mereka menjawab: "Allah". Katakanlah: "Maka terangkanlah kepadaku tentang apa yang kamu seru selain Allah, jika Allah hendak mendatangkan kemudharatan kepadaku, apakah berhala-berhalamu itu dapat menghilangkan kemudharatan itu, atau jika Allah hendak memberi rahmat kepadaku, apakah mereka dapat menahan rahmatNya?. Katakanlah: "Cukuplah Allah bagiku". Kepada-Nyalah bertawakkal orang-orang yang berserah diri.

    [43:87] Dan sungguh jika kamu bertanya kepada mereka: "Siapakah yang menciptakan mereka, niscaya mereka menjawab: "Allah", maka bagaimanakah mereka dapat dipalingkan ?,
User avatar
feodor fathon FF
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 5105
Joined: Thu Feb 23, 2006 2:26 pm
Location: INDONESIA

Postby feodor fathon FF » Wed Nov 08, 2006 5:14 pm

luv_nice wrote:Kembali ke cinta/kasih Dor, kenapa untuk yg satu itu muslim tidak bisa mencerminkan sifat universal Allah???
Jawab dong

    [25:63] Dan hamba-hamba Tuhan yang Maha Penyayang itu orang-orang yang berjalan di atas bumi dengan rendah hati dan apabila orang-orang jahil menyapa mereka, mereka mengucapkan kata-kata keselamatan.


tapi kalo udeh maen pedang hanya gara2 kami muslim maka muslim gak akan lari dari musuh :
    Hadis riwayat Abdullah bin Abu Aufa ra.:
    Dari Abu Nadhr, dari sepucuk surat yang ditulis oleh seorang lelaki kaum Aslam, yang termasuk sahabat Nabi saw. yang bernama Abdullah bin Abu Aufa. Kemudian ia mengirim surat kepada Umar bin Ubaidillah ketika berangkat menuju Haruriah untuk memberitahukan kepadanya bahwa Rasulullah saw. ketika bertemu dengan musuh, beliau menunggu sampai matahari condong ke arah barat, lalu beliau berdiri di tengah-tengah pasukan dan bersabda: Hai manusia sekalian! Janganlah kamu mengharapkan pertemuan dengan musuh dan mohonlah kesehatan kepada Allah. Namun apabila kamu bertemu dengan mereka, maka bersabarlah. Dan ketahuilah sesungguhnya surga itu berada di bawah bayang-bayang pedang. Nabi saw. melanjutkan: Ya Allah, Tuhan Yang menurunkan kitab Alquran, dan Tuhan Yang menjalankan awan serta Tuhan Yang mengalahkan pasukan-pasukan musuh, berikanlah mereka kekalahan serta berikanlah kami kemenangan!
    http://hadith.al-islam.com/bayan/displa ... nd&ID=1009
User avatar
feodor fathon FF
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 5105
Joined: Thu Feb 23, 2006 2:26 pm
Location: INDONESIA

Postby luv_nice » Fri Jan 05, 2007 10:47 am

feodor fathon FF wrote:
luv_nice wrote:Kembali ke cinta/kasih Dor, kenapa untuk yg satu itu muslim tidak bisa mencerminkan sifat universal Allah???
Jawab dong

    [25:63] Dan hamba-hamba Tuhan yang Maha Penyayang itu orang-orang yang berjalan di atas bumi dengan rendah hati dan apabila orang-orang jahil menyapa mereka, mereka mengucapkan kata-kata keselamatan.



Dor, lu lupa apa lagi taqiyya? Bukankah muslim itu diharamkan memberi salam kepada non-muslim???
Kalau memberi salam saja haram, bagaimana kami bisa yakin bahwa muslim, ajarannya, dan juga Allahnya memiliki kasih yang universal???
luv_nice
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 695
Joined: Tue Aug 15, 2006 11:08 am

Postby luv_nice » Tue Feb 27, 2007 9:10 am

Dor, aq tunggu jawabanmu nih
luv_nice
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 695
Joined: Tue Aug 15, 2006 11:08 am

Postby luv_nice » Thu Apr 19, 2007 3:21 pm

luv_nice wrote:Dor, aq tunggu jawabanmu nih


Sekadar meyegarkan thread aja.
Ada muslim yg bisa bantu???
luv_nice
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 695
Joined: Tue Aug 15, 2006 11:08 am

Postby MONTIR KEPALA » Wed Jun 06, 2007 2:01 pm

luv_nice wrote:
feodor fathon FF wrote:
luv_nice wrote:Kembali ke cinta/kasih Dor, kenapa untuk yg satu itu muslim tidak bisa mencerminkan sifat universal Allah???
Jawab dong

    [25:63] Dan hamba-hamba Tuhan yang Maha Penyayang itu orang-orang yang berjalan di atas bumi dengan rendah hati dan apabila orang-orang jahil menyapa mereka, mereka mengucapkan kata-kata keselamatan.



Dor, lu lupa apa lagi taqiyya? Bukankah muslim itu diharamkan memberi salam kepada non-muslim???
Kalau memberi salam saja haram, bagaimana kami bisa yakin bahwa muslim, ajarannya, dan juga Allahnya memiliki kasih yang universal???

dalilnya mana yg mengharamkan ?...kita recheck dulu donk
User avatar
MONTIR KEPALA
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 4401
Joined: Wed Jul 26, 2006 10:16 am


Return to Quran & Hadist



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: Yahoo [Bot]