. FFI | Document | Artikel | Forum | Wiki | Glossary | Prophet Muhammad Illustrated

ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Ttg shahadat, solat, zakat, puasa, haji, termasuk ttg KABAH, Hajar Aswad, Zamzam dan segala ritual spt Isra-Miraj, Idul Fitri dsb

Postby anti islam » Sat Jul 01, 2006 3:04 pm

MUSLIM-MUSLIM KTP/ABANGAN/PONPES..KOQ KAGAK ADA YANG BISA JAWAB NICH PERTANYAAN GUA ??

APA KALIAM CUMAN KAYA KERBAU DICOCOK HIDUNG BIAR NURUT ????

YANG SEDERHANA AJA KOQ SULIT BANGET ??GUA TUNGGU NICH
anti islam
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 706
Joined: Sat Nov 05, 2005 1:51 am

Postby Arjuna_2 » Sun Jul 09, 2006 1:17 pm

GUE JUGA NUNGGU MUSLIM MEMBERI JAWABAN YG PAS...KOK SEPI YA..??

APA MEMANG PARA MUSLIM GAK TAU SEJARAHNYA RITUAL SHOLAT YA..??

.
Arjuna_2
Mulai Suka
Mulai Suka
 
Posts: 350
Joined: Mon Apr 17, 2006 10:56 am

Postby Islamic Idiotic » Wed Jul 12, 2006 8:10 am

Sejarah Islam gitu soalnya mereka suka di sodomi makanya gaya solatnya gitu!
Islamic Idiotic
Banned
 
Posts: 13
Joined: Wed Jul 12, 2006 8:03 am

Postby Islamic Idiotic » Wed Jul 12, 2006 8:55 am

perhatiin aja kalo shollat mereka gaya doggy style gitu ahahahahahahaaa
Islamic Idiotic
Banned
 
Posts: 13
Joined: Wed Jul 12, 2006 8:03 am

Postby anti islam » Sun Jul 23, 2006 2:54 pm

Islamic Idiotic wrote:perhatiin aja kalo shollat mereka gaya doggy style gitu ahahahahahahaaa


yang berada di barisan bagian belakang kebagian kentut dr yang di depan apa kebagian yang lain ?????
anti islam
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 706
Joined: Sat Nov 05, 2005 1:51 am

Postby nisa » Sat Aug 26, 2006 9:32 pm

the truth is, muslim women does not only required to wear hijab and cover their hair. you should learn more about Aurat. both men and women are required to cover their aurat.. aurat for men are different from aurat for women. my dear, the neck is also aurat for women. even muslim women are confused with this aurat term. that is why you see alot of muslim women wearing hijab but at the same time wearing tight fitting clothes..they are confused too.just like you.you can read these opinions i quoted from 3 different sources about hijab..

quote 1:http://www.mcb.org.uk/features/features.php?ann_id=229

Doesn’t it seem repressive, to be covered up entirely when the equality of the sexes is being promoted more and more, especially in public life?’

Muslim women who make a personal, independent choice to wear the Hijab and who understand what this means actually often describe the Hijab as anything but repressive. These women typically find that it liberates them from the visual clutches of men, and frees them from the demands of dressing to impress others. Instead, they understand the privacy acquired through the Hijab, as a means of keeping what they value – namely, their bodies – to themselves.

Such women see Hijab as a right, not a burden; a practise that often brings greater equality in the outside world as they are evaluated on the merit of their minds and personality, and not how well they fit into stereotypical images of an attractive woman. Importantly too, Muslim women have experienced that Hijab helps to minimise sexual harassment in the workplace, this being another positive effect of women choosing to wear Hijab.

quote2:
When I converted to Islam at the age of 19, I found the idea of Hijab difficult at first. But later, as I began to wear the Hijab, I soon became aware of its benefits – most noticeable of all was that men increasingly treated me as an intelligent human being and not simply a piece of flesh…’

quote 3:
http://www.islamfortoday.com/
The Distorted Image of Muslim Women

Nasira Ellison
The last distorted image that I will cover is that of the Muslim women's dress. The western influenced media portrays our dress to be outdated and oppressive. Needless to say however, I differ with these adjectives. Our dress code does not hinder us from doing anything productive in our lives. Muslim women maintain a variety of jobs, none of which are devalued nor hampered due to their dress code. And as for the timing of Muslims women's dress during these contemporary times, it seems most appropriate due to decreasing morals in the world today.

For those who say that Islamic dress is outdated, they speak from great ignorance. The decreasing morality and trials of this time makes Hijab even more in need. More than ever before sex crimes are rampant. Although this society tells women they can wear what they want to wear, anytime a rape occurs the woman is the one put on trial an one of the first questions is, "What were you wearing?" This concept seems as though it is a set up directed against the so called contemporary woman. Also there is a direct correlation between the respect a man has for a woman and the amount of her body her body she displays flauntingly.
nisa
Acuh Tak Acuh
Acuh Tak Acuh
 
Posts: 3
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:13 pm

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby nisa » Sat Aug 26, 2006 9:47 pm

oh ya, the kentut doggy thing? well, that is such a childish point of view.
if somebody kentut, his or her solat terbatal. and even prophet Muhammad pbuh told us not to eat those food with foul smells (such as garlic) before going for prayers as it would disturb others.
if you look deeply into all the physical and spiritual aspects of every acts of solat, you will find the scientific explanation for each of it. God is the smartest. there is a reason for each and every tiny little thing in this universe. even the atomic particles. more and more western freethinkers and atheist scientist are searching into Quran for the answers. and they converted into believers of Allah.
by the way, prophet Muhammad is not a god!

anti islam wrote:HI MUSLIM,

DARIMANA MUH MEMPEROLEH CARA UNTUK SEMBAYANG YANG DIMULAI DENGAN
MENENGGOK KE KANAN DAN KE KIRI
MENUNDUK , BERSILA, NUGGING, TANGAN MENENGGGADAH KAYAK ORANG NGEMIS YANG DITUTP DENGAN NGELAP MUKA..

KASIH TAHU KALO ANDA TAHU SEJARAH/ASAL USUL INI?????


Seorang doktor di Amerika Syarikat telah memeluk Islam kerana beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya. Dia amat kagum dengan penemuan tersebut, sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran. Dia adalah seorang doktor neurologi. Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan perubatan secara Islam dan dengan itu telah membuka sebuah klinik yang bertemakan "Perubatan Melalui Al-Quran". Kajian perubatan melalui Al-Quran membuatkan ubat-ubatannya berteraskan apa yang terdapat di dalam Al-quran. Diantara kaedah-kaedah yang digunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (blackseed) dan sebagainya. Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam, maka doktor tersebut memberitahu bahawa semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam urat manusia yang tidak dimasuki oleh darah. Padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal. Setelah membuat kajian yang memakan masa, akhirnya beliau mendapati bahawa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan pada ketika seseorang itu sedang sujud semasa mengerjakan sembahyang. Urat tersebut memerlukan darah hanya untuk beberapa sukatan yang tertentu sahaja. Ini bermaksud bahawa darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar sembahyang waktu yang diwajibkan oleh Islam. Begitulah keagungan ciptaan Allah. Jadi barang siapa yang tidak menunaikan sembahyang, maka otaknya tidak akan dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal.Oleh yang demikian, kejadian manusia ini sebenarnya adalah untuk menganuti agama Islam 'sepenuhnya' kerana sifat fitrah kejadiannya memang telah dikaitkan oleh Allah dengan agama-Nya yang indah ini.Kesimpulannya: Makhluk Allah yang bergelar manusia yang tidak bersembahyang, apatah lagi yang tidak beragama Islam, walaupun akal mereka berfungsi dengan secara normal tetapi sebenarnya dalam sesuatu keadaan mereka akan kehilangan pertimbangan dalam membuat keputusan yang normal.Jesteru itu, tidak hairanlah jika manusia ini kadang kala tidak segan silu untuk melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan fitrah kejadiannya, walaupun akal mereka mengetahui bahawa perbuatan yang akan dilakukan itu adalah bersalahan dengan kehendak mereka. [b]Inilah adalah kesan daripada ketidakupayaan otak mereka untuk mempertimbangkan akan perbuatan mereka itu secara lebih normal. [/b]Maka dengan itu tidak hairanlah timbulnya bermacam-macam gejala-gejala sosial masyarakat masakini. Dari itu, marilah kita bersama-sama mengambil ikhtibar daripada kisah di atas.Ambillah Islam secara menyeluruh dan bukannya secara berdikit-dikit
nisa
Acuh Tak Acuh
Acuh Tak Acuh
 
Posts: 3
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:13 pm

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby anti islam » Sun Sep 03, 2006 1:55 pm

nisa wrote:oh ya, the kentut doggy thing? well, that is such a childish point of view.
if somebody kentut, his or her solat terbatal. and even prophet Muhammad pbuh told us not to eat those food with foul smells (such as garlic) before going for prayers as it would disturb others.
if you look deeply into all the physical and spiritual aspects of every acts of solat, you will find the scientific explanation for each of it. God is the smartest. there is a reason for each and every tiny little thing in this universe. even the atomic particles. more and more western freethinkers and atheist scientist are searching into Quran for the answers. and they converted into believers of Allah.
by the way, prophet Muhammad is not a god!

anti islam wrote:HI MUSLIM,

DARIMANA MUH MEMPEROLEH CARA UNTUK SEMBAYANG YANG DIMULAI DENGAN
MENENGGOK KE KANAN DAN KE KIRI
MENUNDUK , BERSILA, NUGGING, TANGAN MENENGGGADAH KAYAK ORANG NGEMIS YANG DITUTP DENGAN NGELAP MUKA..

KASIH TAHU KALO ANDA TAHU SEJARAH/ASAL USUL INI?????


Seorang doktor di Amerika Syarikat telah memeluk Islam kerana beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya. Dia amat kagum dengan penemuan tersebut, sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran. Dia adalah seorang doktor neurologi. Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan perubatan secara Islam dan dengan itu telah membuka sebuah klinik yang bertemakan "Perubatan Melalui Al-Quran". Kajian perubatan melalui Al-Quran membuatkan ubat-ubatannya berteraskan apa yang terdapat di dalam Al-quran. Diantara kaedah-kaedah yang digunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (blackseed) dan sebagainya. Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam, maka doktor tersebut memberitahu bahawa semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam urat manusia yang tidak dimasuki oleh darah. Padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal. Setelah membuat kajian yang memakan masa, akhirnya beliau mendapati bahawa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan pada ketika seseorang itu sedang sujud semasa mengerjakan sembahyang. Urat tersebut memerlukan darah hanya untuk beberapa sukatan yang tertentu sahaja. Ini bermaksud bahawa darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar sembahyang waktu yang diwajibkan oleh Islam. Begitulah keagungan ciptaan Allah. Jadi barang siapa yang tidak menunaikan sembahyang, maka otaknya tidak akan dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal.Oleh yang demikian, kejadian manusia ini sebenarnya adalah untuk menganuti agama Islam 'sepenuhnya' kerana sifat fitrah kejadiannya memang telah dikaitkan oleh Allah dengan agama-Nya yang indah ini.Kesimpulannya: Makhluk Allah yang bergelar manusia yang tidak bersembahyang, apatah lagi yang tidak beragama Islam, walaupun akal mereka berfungsi dengan secara normal tetapi sebenarnya dalam sesuatu keadaan mereka akan kehilangan pertimbangan dalam membuat keputusan yang normal.Jesteru itu, tidak hairanlah jika manusia ini kadang kala tidak segan silu untuk melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan fitrah kejadiannya, walaupun akal mereka mengetahui bahawa perbuatan yang akan dilakukan itu adalah bersalahan dengan kehendak mereka. [b]Inilah adalah kesan daripada ketidakupayaan otak mereka untuk mempertimbangkan akan perbuatan mereka itu secara lebih normal. [/b]Maka dengan itu tidak hairanlah timbulnya bermacam-macam gejala-gejala sosial masyarakat masakini. Dari itu, marilah kita bersama-sama mengambil ikhtibar daripada kisah di atas.Ambillah Islam secara menyeluruh dan bukannya secara berdikit-dikit


Justru kita mngerti islam secara menyeluruh makanya kita tahu kalo muh lo itu tukang tipu dengan kitab jampi-jampinya...
Lo bisa ngak BUKTIIN KALO MUH ITU NABI YANG ASLI, QURAN ITU ASLI , ATAU MANA TEXT ASLI QURAN DR MUH ( ADA ATAU NGAK ADA ??) ?? pertanyaan ini AJA PALING TIDAK BISA KALIAN JAWAB...

soal penjelasan lo seorang docter america bla..bla...harus disertai bukti ..nama, dsb..kalo ngak bisa ..lo membuktikan AL'TAQIYA " KALIAN.. NGERTI NGAK TAQIYA ????
anti islam
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 706
Joined: Sat Nov 05, 2005 1:51 am

Postby nisa » Wed Sep 20, 2006 8:47 am

well, from what i can see in this forum, most of u not even quote from anything valid too. i challenge you to study the alQuran now, with an open heart. not just any al-Quran invalid translation. go and find in the islamic centre. lagi bagus, cari ustaz yang benar-benar mahir. this is because it is not like any other books where you can only understand from the surface. it would be better if u can go deeper than that.

one more source, go to www.miraclesofthequran.com
it is actually from a book by harun yahya who did a full research of alQuran. THEN only you will realize that alQuran is truly the words from God.

be wise. it is obvious that u do not know the true history of islam and christianity (esp. of Muhammad and Jesus). but i dont blame you at all. its because there's too many muslims have misused and manipulate the religion itself for their own good.
and also, there's too many anti-islam people trying to confuse everyone by publishing fake alQuran, and make up things that's not even there...

it is truly simple; if you want to know more about cars, you dont go to the butcher to ask about cars. u dont ask some 17 year old who only knows about the latest in the fashion about cars. so, if you want to know more about islam, dont simply ask anyone, especially those who really hate islam. you will never get the right answer.

stop being prejudice..and wasting your time bashing and wasting your energy by hating and hurting others..do something productive, my dear :wink: being emotional wont take you anywhere.

tell me something,do you believe in God at all?
nisa
Acuh Tak Acuh
Acuh Tak Acuh
 
Posts: 3
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:13 pm

Postby anti islam » Sun Sep 24, 2006 1:42 pm

nisa wrote:well, from what i can see in this forum, most of u not even quote from anything valid too. i challenge you to study the alQuran now, with an open heart. not just any al-Quran invalid translation. go and find in the islamic centre. lagi bagus, cari ustaz yang benar-benar mahir. this is because it is not like any other books where you can only understand from the surface. it would be better if u can go deeper than that.

one more source, go to www.miraclesofthequran.com
it is actually from a book by harun yahya who did a full research of alQuran. THEN only you will realize that alQuran is truly the words from God.

be wise. it is obvious that u do not know the true history of islam and christianity (esp. of Muhammad and Jesus). but i dont blame you at all. its because there's too many muslims have misused and manipulate the religion itself for their own good.
and also, there's too many anti-islam people trying to confuse everyone by publishing fake alQuran, and make up things that's not even there...

it is truly simple; if you want to know more about cars, you dont go to the butcher to ask about cars. u dont ask some 17 year old who only knows about the latest in the fashion about cars. so, if you want to know more about islam, dont simply ask anyone, especially those who really hate islam. you will never get the right answer.

stop being prejudice..and wasting your time bashing and wasting your energy by hating and hurting others..do something productive, my dear :wink: being emotional wont take you anywhere.

tell me something,do you believe in God at all?



well ..well... speak for yourself...
just answer all the questions over here if you know islam very well other wise...don't BS
what do you know about GOD ? are u talking about your universal GOD or ALLAH ????
GOD will never ever make promises to his follower 72 virgin but Allah Did
GOD never asking you to kill someone that have diff faith with you but ALLAH DID
ect..ect...

TRUTH ALWAYS HURT FOR MUSLIM...

do you be able to defend or speak with logical argument all the posting over this site ? you don't have to ask people to go to your websitre..just answer the questions on this website

DARE U ? OR DO YOU LIKE TO TURN YOUR BACK AWAY JUST LIKE MOST OF THE MUSLIMER OVER HERE AND CHANGE THE SUBJECT TO BIBLE ???

:roll: :roll:
anti islam
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 706
Joined: Sat Nov 05, 2005 1:51 am

Postby NyuxNg » Fri Sep 29, 2006 1:52 pm

sanada wrote:
ali5196 wrote:Saya pernah lihat di Channel National Geographic cara sembahyang orang Koptik di Ethiopia (Kelompok Kristen tertua sejak abad 4M, 200 tahun sebelum Islam).

Ternyata mereka sembahyangnya juga pakai :
-berdiri, posisi kedua tangan terbuka, kemudian
-nungging mencium tanah beberapa kali

Ternyata Muhamad memang tukang nyontek ! Sampai cara orang solatpun dicontek dari ... KRESTEN !


200 M, 200 tahun setelah Isa diangkat Allah.
lihatlah...perhatikanlah... ibadah kristen yang murni dari ALLAH! yang bersumber dari Allah..
ibadah seperti itu masih ada sampai sekarang di jerusalem dan India.
sebagian besar mereka mengakui bahwa Isa adalah Utusan Allah!
Mahasuci Allah!

lalu bandingkanlah dengan cara Ibadah Islam yang bersumber dari Allah... mirip tapi tidak sama.

lalu umat2 kristen sekarang sudah tak pernah lagi sujud mengucap syukur dan mengagungi kekuasaan Allah..
mereka terlalu sombong untuk menundukkan kepalanya kepada Tuhan Pencipta Alam. apalgi disuruh Sujud...

Udah jelas2 mencuri/ menjiplak, eh mau dijadikan HAK milik lageeee....
NyuxNg
Acuh Tak Acuh
Acuh Tak Acuh
 
Posts: 6
Joined: Fri Sep 29, 2006 12:34 pm

Postby taoge » Fri Sep 29, 2006 2:19 pm

asal usul gaya sholat???? kan ada joke nya...

" suatu hari si Muh pergi ke pasar eh dia liat ada something di jalan.
muh penasaran, apaan ini yah...pikir si Muh.
Karena penasaran si muh membungkuk utk nyium tuh something, trus berdiri. Kagak tahu juga si Muh...., dia tengok kanan tengok kiri berharap ada org kasih tau.
Eeh kagak ada org, ya udah ... bungkuk lagi cium lagi... " Apaan ini yaa...." pikirnya, berdiri lagi, tengok kanan tengok kiri... gak ada org yg bisa kasih tahu....sialan pikirnya.
Trus si Muh bungkuk lagi cium lagi......Eh akhirnya....Si Muh tahu juga, sambil angkat tangan krn senangnya si muh bilang " Oalah tahi kucing...." :twisted: :twisted:
taoge
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 20
Joined: Tue Sep 26, 2006 6:02 pm
Location: lumayan amanlah dr jangkauan teroris

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby duren » Sun May 01, 2011 4:26 pm

ASTAGANAGAAAAA .. ini trit dah hampir 6 taon

Belum juga terjawab
:shock:


Pagi siang malem si metal njedotin kening .. tapi ga tau asal usulnya :rolling:


Ustad Cresent DIMANAKAH DIKAU ..

Cepetlah kemari, CUMA ENTE HARAPAN si METALIZER :rofl:

Mannaaa Hadis nyaaa
User avatar
duren
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 11018
Images: 14
Joined: Mon Aug 17, 2009 9:35 pm

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby kalangkilang » Sun May 01, 2011 9:05 pm

duren wrote:ASTAGANAGAAAAA .. ini trit dah hampir 6 taon

Belum juga terjawab
:shock:


Pagi siang malem si metal njedotin kening .. tapi ga tau asal usulnya :rolling:


Ustad Cresent DIMANAKAH DIKAU ..

Cepetlah kemari, CUMA ENTE HARAPAN si METALIZER :rofl:

Mannaaa Hadis nyaaa


untung bung duren angkat ini topik.. :supz:
yah ampun 6 tahun bro..,,,

tidak ada yang mampu jawab.... :shock:
wah..bisa jadi olok-olokan baru nih...
User avatar
kalangkilang
Kecanduan
Kecanduan
 
Posts: 2696
Joined: Sun Sep 26, 2010 12:52 am
Location: lagi menulis dibuku

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby wongjowo » Sun May 01, 2011 9:10 pm

Numpang tenar disini sekalian nandain plus mbantu nyundul sewaktu2 :finga:
User avatar
wongjowo
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1477
Joined: Sun Sep 06, 2009 7:43 am
Location: Apa Liat-Liat ?!?

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby wongjowo » Wed May 04, 2011 6:28 pm

gundullllllllll :lol:
User avatar
wongjowo
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1477
Joined: Sun Sep 06, 2009 7:43 am
Location: Apa Liat-Liat ?!?

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby fanaticus » Fri May 06, 2011 6:58 am

Islam terlalu pathetic, ritual2 mereka kosong, dan tanpa alasan yang jelas, karena hanya berupa jiplakan dan saduran.
Untuk menjelaskan pertanyaan mengenai sholat dan babi saja harus bawa2 science lah inilah itulah, taqiya bullshit!
User avatar
fanaticus
Jatuh Hati
Jatuh Hati
 
Posts: 575
Joined: Fri Oct 29, 2010 11:37 pm

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby wongjowo » Fri May 06, 2011 4:24 pm

@atas

ga usah ngelantur2 ga jelas
yg ditanyakan asal-usul gaya sholat
User avatar
wongjowo
Lupa Diri
Lupa Diri
 
Posts: 1477
Joined: Sun Sep 06, 2009 7:43 am
Location: Apa Liat-Liat ?!?

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby Tattoo » Fri May 06, 2011 5:05 pm

Oooooh asalnya dari Taurat toh cah.. Baru tau nih... Tapi makan babi masih haram kan?
Soalnya kalau kagak salah nih..pake produk kafir itu Haram loh.. \:D/
Tattoo
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 59
Joined: Sun Jan 23, 2011 8:23 pm

Re: ASAL USUL GAYA SHOLAT ISLAM

Postby Tattoo » Fri May 06, 2011 5:39 pm

gateutpk1.1.6 wrote:intinya menyembah ALLAH tuhan semesta alam berdasarkan contoh para nabi.

gitu lhooo


Makan babi masih haramkan..gate ? mosok seh referensinya pake ayat-ayat kafir.
Eh ngomong-ngomong Salomo itu seorang raja loh tapi kalau Syaiton bilang dia seorang nabi ya sah-sah saja. Gue seh ikut aja dari pada kena siksa kubur toh masih banyak yang percaya sama mas Syaiton jadi ada teman gitu loh. :-"
Tattoo
Pandangan Pertama
Pandangan Pertama
 
Posts: 59
Joined: Sun Jan 23, 2011 8:23 pm

PreviousNext

Return to Ttg Kelima RUKUN Islam



 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users